اخبــــار


فرمانده نیروی دریایی ارتش خبر داد
تقدیر سازمان ملل از نداجا

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش در مراسم استقبال از هشتاد و یکمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش اعزامی به آب‌های بین‌المللی تأکید کرد: حضور ما در آب‌های بین‌المللی، حضوری مقتدرانه است و اجازه نخواهیم داد در محدوده‌ای که ما حضور داریم کاری خارج از قوانین امنیتی رخ دهد و در غیر این صورت، قطعاً با برهم زنندگان امنیت برخورد جدی خواهیم داشت.
به گزارش ایسنا، امیر شهرام ایرانی با بیان اینکه در این حضور مقتدرانه هر شناوری که در وضعیت اضطرار قرار گیرد و درخواست کمک کند، نیروی دریایی راهبردی به عنوان اولین نیروی عمل‌کننده در صحنه حاضر شده و برای ایجاد ایمنی و امنیت، عملیات می‌کند، گفت: قدرت عملیاتی یگان‌های نیروی دریایی راهبردی ارتش در آب‌های بین‌المللی به گونه‌ای است که در یک عملیات خنثی‌سازی دزدی دریایی، تلاش بر این است تا امنیت به نحوی برقرار شود که به هیچ‌کس آسیبی وارد نشود.
دریادار ایرانی با اشاره به سند معتبری که اخیراً توسط سازمان ملل متحد منتشر شده است، تصریح کرد: در بخشی از این سند، به حضور مقتدرانه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دریاها در راستای برقراری امنیت اشاره شده و از کمک و همکاری حیاتی ارائه شده برای کمک به کشتی‌ها و اقداماتی نظیر تاکتیک‌های پیشگیرانه و ضد دزدی دریایی که منجر به کاهش تعداد حملات دزدان دریایی گشته تقدیر و تشکر شده است.

افزایش صادرات ایران به روسیه و چین
روسیه لیستی از اقلام مورد نیاز خود منتشر کرده که ایران توان صادرات بسیاری از آنها را دارد

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه از احتمال لغو روادید برای تجار روس به منظور افزایش سرمایه‌گذاری خبر داد و از افزایش صادرات ایران در ماه‌های اخیر به چین و روسیه ابراز خرسندی کرد. مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در نشست ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی با موضوع «روابط ایران و روسیه» روابط با روسیه را راهبردی خواند و جهش آن در ماه‌های اخیر را ملموس برشمرد و گفت: سه بخش انرژی، تجارت و ترانزیت از موضوعات مهم فیمابین جمهوری اسلامی ایران و روسیه است که نیازمند همکاری دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی مسئول است.
وی همچنین از افزایش صادرات ایران در ماه‌های اخیر به چین و روسیه ابراز خرسندی و خاطرنشان کرد: روسیه لیستی از نیازمندی‌های مورد تقاضای خود را منتشر کرده که ایران توان صادراتی بسیاری از اقلام آن را دارد و می‌تواند موجب رشد چشمگیر صادرات ایران و راه‌حلی مناسب برای پرداخت بدهی‌های ایران به طرف روسی باشد.صفری در ادامه از احتمال لغو روادید برای تجار روسی به  منظور افزایش سرمایه گذاری، ایجاد ساز و کار بانکی روبل با کشورهای همپیمان روسیه، توافق ایجاد مسیر سبز گمرکی و بهبود روابط مالی با سفر مدیران کل بانک مرکزی خبر داد. در ادامه حاضران در این جلسه درخصوص چگونگی همکاری دستگاه‌ها، موانع پیش رو و راهکارهای ارتقای همکاری‌های فیمابین بحث کرده و محورها و پیشنهادات خود را ارائه کردند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7930/2/616284/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها