دیگه چه خبر؟


مادورو: دیدار با رهبر انقلاب سرشار از معنویت و حکمت بود

 خبر اول اینکه، نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا پس از دیدار شنبه گذشته با رهبر معظم انقلاب اسلامی، در صفحه رسمی خود در توئیتر، این دیدار را «سرشار از معنویت و حکمت» توصیف کرد. به گزارش برنا، وی با تشکر از سخنان رهبر انقلاب نوشت: «من از سخنان شما قدردانی می‌کنم که روح من را تقویت می‌کند و به ما قدرت لازم را برای ادامه پیمودن مسیر دنیای صلح و برادری که می‌خواهیم تحکیم کنیم، می‌دهد.» مادورو جمعه گذشته در سفری دو روزه وارد تهران شد. در این سفر قرارداد سند همکاری 20 ساله میان ایران و ونزوئلا به امضای رؤسای جمهور دو کشور رسید.

جلسه بانیان وضع موجود در ولنجک

 خبر دیگر اینکه، روز گذشته صفحه رسمی توئیتر روزنامه ایران خبر داد جمعه‌ شب گذشته، حسن روحانی رئیس دولت‌های یازدهم و دوازدهم، محمد خاتمی، حسن خمینی و علی‌اکبر ناطق نوری در منزل روحانی واقع در ولنجک تهران تشکیل جلسه داده‌اند. این صفحه مجازی همچنین با بیان بخشی از جزئیات این دیدار، اظهار کرد: گفته می‌شود اقدامات مربوط به «اعتراضات اجتماعی» و «مباحث سیاسی انتخابات آتی»، موضوع این جلسه بوده است. پس از انتشار این توئیت بود که افراد و جریان‌های حامی حسن روحانی به صورت شتاب‌زده نسبت به این خبر واکنش نشان دادند. غلامحسین کرباسچی، دبیرکل سابق حزب کارگزاران سازندگی (وابسته به مرحوم هاشمی رفسنجانی) بدون اشاره به اصل خبر، نسبت به تصویر آرشیوی استفاده شده در این توئیت واکنش نشان داد؛ در همین راستا، معصومه ابتکار با استناد به تصویر آرشیوی استفاده شده در توئیت مذکور، شتاب‌زده واکنش نشان داد و نوشت: «توئیتر روزنامه ایران با انتشار تصویر بالا، افراد حاضر یعنی آقایان حسن روحانی، سید حسن خمینی، اکبر ناطق نوری و سید محمد خاتمی را متهم به تشکیل جلسه در روزهای اخیر برای اقداماتی از جمله اعتراضات اجتماعی کرده است. تصویر پایین اما نشان می‌دهد که عکس به پیشنمازی مرحوم هاشمی رفسنجانی مربوط به سال‌ها پیش است.» اما این واکنش‌ها در حالی رقم خورد که «جواد امام» مدیرعامل بنیاد باران (وابسته به رئیس دولت اصلاحات) ضمن تأیید برگزاری این جلسه به ایلنا گفت: «ناطق نوری در جلسه جمعه شب دیدار روحانی، خاتمی و سید حسن خمینی حضور نداشت.»

حکم طبری نقض نشده است

 شنیدیم که، روابط عمومی دیوان عالی کشور با تکذیب خبر منتشر شده درخصوص نقض حکم محکومیت اکبر طبری، اطلاعیه‌ای صادر کرد. اکبر طبری معاونت اسبق اجرایی حوزه ریاست قوه قضائیه است که با اتهامات مهمی از جمله تشکیل شبکه چند نفره ارتشا با وصف سردستگی و اخذ رشوه‌های متعدد به ۳۱ سال حبس تعزیری و ضبط اموال ناشی از ارتشا و انفصال دائم از خدمات دولتی و بیش از ۴۳۰ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شده بود. با درخواست اعاده دادرسی از سوی این متهم، شایعات به سمت پذیرش این درخواست از سوی دیوان عالی کشور رفت. اما دیروز روابط عمومی این دیوان با تکذیب خبرهای منتشر شده اعلام کرد: نقض رأی محکومیت اکبر طبری صحت ندارد بلکه دیوان عالی کشور در ارتباط با درخواست نامبرده مبنی بر تجویز اعاده دادرسی تنها در دو مورد از عناوین اتهامی با توجه به مستندات ارائه شده بدون اینکه رأی دادگاه نقض شود، اجازه رسیدگی مجدد را داده و سایر عناوین محکومیت در مورد نامبرده تجویز اعاده دادرسی نشده و باقی است. در ادامه این اطلاعیه عنوان شده: بدیهی است دادگاه بعدی پس از رسیدگی مطابق ماده ۴۸۰ قانون آئین دادرسی کیفری در صورتی که اعاده دادرسی را وارد تشخیص دهد، می‌تواند آن بخش را که مورد اعاده قرار گرفته نقض و رأی جدید صادر نماید. طبق ماده ۴۷۴ قانون مذکور هم، اعاده دادرسی نسبت به رأی قطعی پس از حدوث واقعه جدید و یا ارائه مستندات جدید صورت می‌گیرد که پرونده در همین راستا مطرح و منتهی به تصمیم مزبور شده است.

از شاه بدتر‍!

 دست آخر اینکه، مشرق گزارش داد که همزمان با صدور قطعنامه ضدایرانی در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که از سوی امریکا و سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان تهیه شده بود، جریان تندرو اصلاح‌طلب در داخل کشور همسو با امریکا و اسرائیل، پازل پروژه ضدایرانی را تکمیل کردند. در همین رابطه «سعید حجاریان» نایب رئیس شورای منحله اول تهران- شورای شهر اصلاح‌طلبان- و از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ و از حامیان دولت روحانی در توئیتی نوشت: «پروژه هسته‌ای هزینه‌زا و با دستاورد نزدیک به صفر بوده است؛ نه برقی ساخت و نه توان بازدارندگی به‌وجود آورد»! این اظهارات باب میل صهیونیست‌ها از سوی تئوریسین اصلاح‌طلبان در حالی مطرح می‌شود که نه تنها اهمیت فناوری هسته‌ای در زمینه‌های مختلف بر کسی پوشیده نبوده و حتی رژیم شاه در سال 1353 اقدام به تأسیس سازمان انرژی اتمی ایران کرد بلکه امروز در زمینه پزشکی هسته‌ای و رادیوداروها مورد استفاده طیف وسیعی از بیماران قرار می گیرد. اگرچه طرح چنین سخنان خیانت‌آلودی جز به منظور تخریب افکار عمومی در راستای توجیه جنایات و تحریم‌های ظالمانه امریکا نیست.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7930/5/616290/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها