گرایی برد اما دست قهرمان آلمان به صورت نمادین بالا رفت

خداحافظی باشکوه استابلر


گروه ورزشی/ فرانک استابلر، فرنگی‌کار نامدار آلمانی بعد از برگزاری یک مسابقه نمادین با محمدرضا گرایی از دنیای قهرمانی برای همیشه خداحافظی کرد. مراسم خداحافظی استابلر در ورزشگاه 4 هزار نفری ام پی‌اچ لودویگزبورگ آلمان و در حضور ورزشکاران نامداری چون یوهانس رایدزک (قهرمان دوگانه المپیک)، ماتیاس اشتاینر (قهرمان المپیک در وزنه‌برداری)، نیکو کاپل (قهرمان پارالمپیک) و مونیکا سوزانسکا (شمشیرباز سابق کلاس جهانی) برگزار شد و به دنبال آن تیم‌های آلمان و ستارگان کشتی فرنگی جهان به مبارزه پرداختند. علاوه بر مبارزه فرانک استابلر با محمدرضا گرایی،  یلو گرامر با آلن الکسوییچ، اتینه کیسینجر با ویکتور چوبانو، پیتر اولر با فیلیکس بالداف، رولاند شوآرز با محمدعلی گرایی، راسمین آزیسیر با آرتور آلکسانیان، ماریوس براون با ویکتور نمس، پاسکال ایزیله با آگژول ماحمودوف و ادوارد پاپ با میهاین لوپز کشتی گرفتند.
محمدرضا گرایی دارنده طلای المپیک توکیو و قهرمان جام تورلیخانوف قزاقستان در این مراسم مقابل استابلر، قهرمان سابق کشتی فرنگی جهان و المپیک روی تشک رفت و در شرایطی که 7 بر 2 در تایم اول به برتری رسید ولی هر دو کشتی‌گیر به مبارزه ادامه ندادند و گرایی بعد از درآغوش گرفتن حریف آلمانی خود، به تشویق او پرداخت و در نهایت نیز داور مسابقه دست استابلر را به عنوان برنده در آخرین کشتی زندگی قهرمانی‌اش بالا برد. استابلر بعد از این مبارزه گفت: «برنز المپیک حالا طلا شد!»
استابلر که یکی از قهرمانان پرطرفدار آلمان است، در مرحله یک‌چهارم نهایی وزن ۶۷ کیلوگرم کشتی فرنگی المپیک توکیو در یک مبارزه دشوار مقابل محمدرضا گرایی تن به شکست داد و در مبارزه رده‌بندی با پیروزی برابر حریف گرجستانی بالاخره به مدالی که آرزویش را داشت، رسید. او در ادامه از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد و کفش‌هایش را آویخت. او همچنین در سال‌های ۲۰۱۵، ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ در 3 وزن مختلف قهرمان جهان شد. گفتنی است استابلر که درآمد این مراسم را صرف امور خیریه خواهد کرد، گفت: «برای من مهم بود که با یک رویداد جالب ثابت کنم ورزش ما چقدر زیباست.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7936/21/617026/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها