سوژه


کناره‌گیری اوساکا از تنیس ویمبلدون
نائومی اوساکا شماره یک سابق تنیس زنان جهان از رقابت‌های گرند‌اسلم ویمبلدون کناره‌گیری کرد. اوساکا در توئیتر رسمی خود اعلام کرد که به دلیل آسیب‌دیدگی تاندون آشیل در مسابقات ویمبلدون شرکت نخواهد کرد. تنیسور ژاپنی نوشت: «آشیل من هنوز هم خوب نیست، بنابراین نمی‌توانم در این دوره در ویمبلدون باشم. دفعه بعد شما را می‌بینم.» اوساکا در جریان شکست مقابل آماندا آنیسیموا در رولان گاروس ۲۰۲۲ دچار آسیب‌دیدگی تاندون آشیل چپ شد. او همچنین به دلیل برخی مشکلات روحی از دوره قبلی رقابت‌ها نیز کناره‌گیری کرده بود. البته تنیسور ژاپنی با فتح گرنداسلم استرالیا ۲۰۲۱ قدرت خودش را نشان داد. نائومی تاکنون چهار فینال گرند اسلم را تجربه کرده است که هر چهار بازی را با پیروزی پشت سر گذاشته است. بانوی شماره سه جهان در چهار سال اخیر هر سال یک بار فاتح گرند اسلم شده است.

نیمار در فکر خداحافظی از تیم ملی
رودریگو مهاجم برزیلی رئال مادرید می‌تواند وارث شماره 10 نیمار در تیم ملی این کشور باشد. در حقیقت بر اساس روایتی که خود رودریگو تعریف کرده، نیمار به او گفته است: «در حال برنامه‌ریزی برای جدایی از تیم ملی هستم و پس از آن شماره 10 به تو می‌رسد.» رودریگو همچنین گفته است: «نمی‌دانستم در پاسخ به این حرف باید چه جوابی به او بدهم. من واقعاً خجالت‌زده شده بودم. لبخندی زدم اما اصلاً نمی‌دانستم باید دقیقاً چه پاسخی به این صحبت او بدهم. به او گفتم که باید مدت زمان بیشتری در تیم ملی باشد و بازی کند.»

توهین گسترده اینترنتی به بازیکنان فوتبال جهان
نتایج یک تحقیق آماری نشان می‌دهد که بیش از نیمی از بازیکنانی که در رقابت‌های یورو 2020 و جام ملت‌‌های آفریقای سال گذشته حضور داشتند، در فضای مجازی از سوی کاربران اینترنتی مورد اهانت نژادپرستانه واقع شده‌اند، تحقیقی که توسط فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) نیز تأیید شده است.
طبق گزارش نشریه انگلیسی ایندیپندنت، از سیستم هوش مصنوعی استفاده شده تا بیش از 400 هزار پیامی را که در ایام بازی‌های مرحله نیمه نهایی و فینال‌های یورو 2020 و جام ملت‌های آفریقا توسط کاربران اینترنتی منتشر شد تحلیل محتوا کند و نتیجه آن شد که اکثر پیام‌های اهانت‌آمیزی که خطاب به بازیکنان منتشر شده بود، نژادپرستانه (38 درصد) و همنوع ستیزگونه (40 درصد) بوده‌اند. همچنین در این تحقیق مشخص شده است که اکثر پیام‌های اهانت‌آمیز منتشر شده علیه بازیکنان از سوی هموطنان خودشان و در قبل، حین و بعد از بازی‌ها صورت گرفته است. در این میان بازیکنان سیاه‌پوستی مانند مارکوس رشفورد، جیدون سانچو و بوکایو ساکا در تیم ملی انگلیس - سه بازیکن که ضربات‌شان در پنالتی‌های انتهای بازی مقابل ایتالیا در فینال یورو 2020 را از دست دادند - بیش از همه مورد اهانت‌های نژادپرستانه قرار گرفتند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7936/21/617033/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها