خبر در خبر


ایرنا- مهدی یزدان‌پناه، محیطبان نمونه کشور و برتر استان بوشهر که در خارگ مشغول فعالیت است، می‌گوید: از آنجا که نیروهای محیطبانی این جزیره هم حراست از آهوان و دیگر زیستمندان خشکی را به عهده دارند و هم حفاظت از محیط دریا، تشکیل تیم تخصصی یگان دریایی و تأمین نیروی لازم برای فعالیت در این بخش ضروری است.

مهر- محمدحسن پرآور، رئیس شورای شهر دزفول گفت: در پی مطالبه شهروندان و فعالان میراث فرهنگی، عملیات احیای قنات تاریخی باغ گودول در دزفول آغاز شد.

ایسنا- داوود اسدالله وش‌، کارشناس مرمت گفت: تصمیمات سازمان اوقاف برای بناهای مذهبی و امامزاده‌ها در بسیاری از موارد غیرقابل بخشش است، برای همه مقابر و امامزاده‌ها نسخه واحد دارد و خیلی از امامزاده‌ها و مقابر به گونه‌ای تغییر کرده‌اند که با هیچ قسم و استدلالی نمی‌شود تاریخی بودن آنها را ثابت کرد.

ایرنا- محمد درویش، رئیس کمیته محیط‌زیست در کرسی سلامت اجتماعی یونسکو گفت: با اجرای طرح انتقال آب دریای خزر به سمنان حدود ۱۰۰ هکتار از جنگل‌های هیرکانی که در دنیا اکوسیستمی بی‌نظیر است، نابود می‌شود
.
ایسنا- فریدون محمدی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز در مورد وضعیت مالکیت مجموعه مروارید گفت: در حال رایزنی برای آزاد‌سازی کاخ مروارید از طریق اختصاص زمین معوض هستیم. مالکیت کاخ مروارید به دست بنیاد تعاون سپاه است و در حال حاضر از طریق وزارتخانه و هماهنگی با بنیاد تعاون سپاه و استانداری البرز به‌دنبال این هستیم که از طریق دادن زمین معوض به بنیاد تعاون سپاه، زمین را  انتقال دهیم. در این صورت می‌توان این مکان را با عنوان مجموعه گردشگری استفاده کرد و کاخ به یک مجموعه فاخر گردشگری تبدیل شود.

ایسنا- مرجان اکبری، کارشناس اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: تمام مردم ایران مالک آثار باستانی هستند و این آثار شناسنامه ما تلقی می‌شود و صحبت از طرح‌هایی چون استفاده بهینه از آثار باستانی و گنج‌ها مانند این است که بگویند هر ایرانی می‌تواند شناسنامه خود را بفروشد.

ایران- موزه فرش ایران در اطلاعیه‌ای که در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده است، اعلام کرد که از یکشنبه ۲۹ خردادماه تا یکشنبه ۵تیرماه به علت تعطیلات و بازسازی تعطیل است.این تعطیلی پس از اعتراض‌هایی نسبت به وضعیت موزه فرش اتفاق افتاده است. بسیاری از بازدیدکنندگان درباره نمایش فرش‌ها در سالن‌هایی با چراغ‌های خاموش، گرمای داخل سالن‌ها، خرابی ترانسفورماتور برق و سیستم تهویه، وجود گرد و خاک و نظافت نکردن موزه معترض شده‌اند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7936/17/617045/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها