خبرخوان


طرح مبارزه با دخانیات قاچاق آغاز شد

مهدی برادران، معاون وزیر صنعت گفت: طرح مبارزه با کالای قاچاق که از ابتدای سال به صورت ویژه در وزارت صنعت پیگیری می‌شود از روز گذشته وارد مرحله سوم شده و پس از این، مبارزه با کالای دخانی قاچاق هم در دستور کار این وزارتخانه قرار خواهد گرفت.
گفتنی است طرح مبارزه با کالای قاچاق و ثبت کد رهگیری از ابتدای امسال به صورت ویژه در وزارت صنعت پیگیری می‌شود و تا به حال در مورد دو کالای لوازم یدکی و لوازم خانگی اجرایی شده است.
 
توقیف شیرآلات اهرمی غیراستاندارد

عباس نوری، مدیرکل استاندارد استان تهران با هشدار خطرات شیرآلات غیراستاندارد، به شهروندان توصیه کرد که حتماً شیرآلات بهداشتی استاندارد خریداری کنند.
او گفت: در جریان بازرسی‌های بازرسان استاندارد از واحدهای تولیدی، علم یونیکا و شیرآلات اهرمی ظرفشویی، روشویی و حمام با نام تجاری آسمان، به دلیل نداشتن پروانه استاندارد و نیز جعل علامت استاندارد، در شهرک صنعتی عباس‌آباد شناسایی و توقیف شد.
نوری با تأکید بر اینکه پرونده واحد متخلف برای رسیدگی قانونی به مراجع قضایی ارجاع شد، افزود: در استان تهران ۲۹۰ واحد تولیدی انواع شیرآلات، از این اداره‌کل پروانه کاربرد علامت استاندارد دریافت کرده‌اند.
 
تولید رب‌گوجه ۲,۵ برابر مصرف کشور

مصطفی دارایی‌نژاد، دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: ۲,۵ برابر مصرف کشور تولید رب‌گوجه‌فرنگی داریم و با این وجود کمبودی در تولید این کالا نداریم. قیمت کنونی هر کیلو گوجه ربی ۴ هزار و ۸۰۰ تومان است و هیچ گونه محدودیت و کمبودی در عرضه وجود ندارد.
به گفته او، قیمت هر کیلو گوجه ربی از ۶ هزار تومان به ۴ هزار و ۸۰۰ تومان رسیده است.
دارایی‌نژاد گفت: با توجه به کاهش قیمت گوجه‌فرنگی به عنوان ماده اولیه تولید، نوسان رب‌گوجه و درخواست تولیدکنندگان برای اصلاح قیمت، ارتباطی به این محصول ندارد.
او گفت: رب‌گوجه‌فرنگی تا قبل از اصلاح نظام یارانه جزو کالاهای تحمیلی بود که توسط شرکت‌های توزیع‌کننده داده می‌شد، اما بعد از مردمی‌سازی یارانه‌ها دیگر خبری از توزیع انبوه کالا نیست.
 
رکود معاملات در بازار خودرو

روز گذشته بازار خودرو  و خرید و فروش خودروهای صفر و کارکرده رونقی نداشت. با وجود روند نزولی قیمت دلار، بازار خودرو نسبت به این موضوع واکنشی نداشت و قیمت‌ها نسبتاً ثابت مانده است.
فروشندگان خودرو معتقدند روند ثبت‌نام افراد رزرو در سامانه یکپارچه خودرو باعث شده تا فعلاً خرید و فروشی در بازار نباشد. البته بلاتکلیفی واردات خودرو هم در  توقف معاملات تأثیر گذاشته است.
 
افزایش ۱۵ درصدی قیمت شوینده‌ها

بختیار علم‌بیگی، رئیس انجمن صنایع شوینده، آرایشی و بهداشتی گفت: براساس تصمیم سازمان حمایت اقلام شوینده تا ۱۵ درصد افزایش قیمت را داشته که از دو روز گذشته اعمال شده است.
او تصریح کرد: با توجه به بالا رفتن هزینه‌های سربار، نرخ ارز و مشکلات در تأمین مواد اولیه، انجمن صنایع شوینده تقاضای افزایش ۳۰ تا ۸۰ درصدی نرخ مواد شوینده را کردند، اما سازمان حمایت با این تقاضا موافقت نکرد.
وزارت صمت اعلام کرد: طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار، از هشتم خردادماه افزایش قیمت شوینده‌ها نسبت به قیمت مصوب سال ۱۴۰۰، تا سقف ۲۵ درصد مجاز شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7936/12/617068/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها