در نشست وزیر امور اقتصادی و دارایی با اساتید دانشگاه علم و صنعت مطرح شد

پیشنهاد ایجاد پارک فناوری‌های ایران، چین و انستیتو اقتصاد هوشمند


وزیر امور اقتصادی و دارایی از پیشنهاد اعضای هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت درخصوص تأسیس انستیتو اقتصاد هوشمند و پارک فناوری ایران و چین استقبال کرد.
به گزارش وزارت امور اقتصادی و دارایی، سید احسان خاندوزی در جمع اعضای هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت با اشاره به برنامه مستمر نشست وزارت اقتصاد با دانشگاهیان گفت: پژوهشکده امور اقتصادی وزارت اقتصاد آماده همکاری و ایجاد رابطه مستمر بین دانشگاه‌ها و این وزارتخانه است.
وزیر امور اقتصادی و دارایی با استقبال از ایده‌های مطرح شده از سوی رئیس دانشگاه علم و صنعت درخصوص تأسیس انستیتو اقتصاد هوشمند و همچنین  تأسیس پارک فناوری ایران و چین، ابراز امیدواری کرد که سرمایه انسانی که از این مسیر به دست می‌آید بتواند نقش تأثیرگذاری بر پیشرفت کشور داشته و ثمرات آن نیز در بلندمدت در دسترس سیاستگذاران کشور باشد.
وی با اشاره به پیشنهاد ایجاد انستیتو اقتصاد هوشمند که در این جلسه مطرح شد نیز گفت: پیشنهاد ایجاد آزمایشگاه سیاستی برای یک موضوع خاص می‌تواند تجربه خوبی باشد و اتفاقاً دولت‌ها فاقد چنین توانمندی‌هایی برای پیاده‌سازی این قبیل الگوها هستند و هرچه‌ قدر بتوانیم این طرح‌ها را به طور مشخص‌تر و در حوزه طرح‌های معین‌تری به سرانجام برسانیم، نتایج بهتری خواهیم داشت.
خاندوزی  در ادامه و درخصوص پیشنهاد دیگری در زمینه ایجاد پارک فناوری‌های ایران و چین نیز گفت: ما در وزارت امور اقتصادی و دارایی، حتماً از این طرح و ایده حمایت خواهیم کرد و این حمایت‌ها هم شامل حمایت‌های مالی، اطلاعات و داده‌ها و همچنین کمک به ایجاد ارتباط با سایر دستگاه‌ها خواهد بود. وی افزود: البته در این زمینه جزییات فنی دیگری از جمله همکاری‌های نیروگاهی یا نفت و انرژی یا راه و شهرسازی و مسکن نیز وجود دارد که به سایر دستگاه‌ها مرتبط است، اما وزارت اقتصاد به‌عنوان رئیس کمیسیون مشترک ایران و چین از تمام اهرم‌ها و ابزارهای خود استفاده می‌کند تا این طرح به بهترین شکل اجرا شده و به ثمر برسد و در این مسیر نیز با معاون اول  رئیس ‌جمهور توافق‌هایی انجام شده است که سایر دستگاه‌ها هم آن چهارچوب را پیگیری کنند. وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: این موضوع به سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران که زیرمجموعه وزارت اقتصاد به شمار می‌رود نیز مرتبط است و حتماً در این زمینه آماده همکاری هستیم و از آن استقبال می‌کنیم.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7936/14/617070/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها