رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد اعلام کرد

تولید محصولات دامی مازاد در استان یزد


یزد - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با اشاره به اینکه هیچ مشکلی درخصوص تأمین اقلام مورد نیاز در این استان وجود ندارد، گفت: در حوزه تولید شیر و گوشت قرمز تمهیدات لازم صورت گرفته به‌طوری که دام سنگین مازاد هم در استان داریم و حتی 50 درصد از شیر تولیدی به بیرون استان فرستاده می‌شود.
ابوالفضل وکیلی در نشست خبری افزود: در حال حاضر دو میلیون و 600 هزار قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان صورت گرفته و دغدغه‌ای درخصوص تولید گوشت مرغ برای ماه‌های آتی نخواهیم داشت.
وی با اشاره به اینکه حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی 15 درصد شاغلین و 11 درصد از تولید ناخالص داخلی استان را به خود اختصاص داده است افزود: سطح کل اراضی زیر کشت استان در سال زراعی 1400-1399 بیش از 110 هزار و 715 هکتار بوده که از این مقدار 25 درصد را محصولات زراعی و 73 درصد را محصولات باغی و 2 درصد را سطوح گلخانه‌ای تشکیل داده‌اند.
وی یاد آور شد در مجموع حدود یک درصد از کل سطح زیر کشت آبی کشور در این استان واقع شده است و این در حالی است که سهم تولیدات استان از کشور بالغ بر 3/1درصد است.  هم‌اکنون استان یزد 19 درصد سهم تولید محصولات گلخانه‌ای کشور و 7/2 درصد از تولیدات دامی و بالغ بر 2/1 درصد از تولیدات باغبانی کشور را به خود اختصاص داده است. همچنین مدیر اداره حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: اخیراً معاونت غذا و دارو با نظارت کامل بر محموله‌هایی که از استان یزد صادر می‌شود اذعان داشته بیش از 95 درصد محصولات کشاورزی استان یزد سالم بوده و مشکلی نداشته و با حد مجاز سموم باقی مانده بوده و همچنین توانسته است سطح سلامت را طی کند. مرتضی فتاحی با تأکید بر اینکه اولویت ما ارائه محصول سالم و باکیفیت به بازارهای داخلی و خارجی است افزود: با تصویب قانون در سال 1346 که بهداری‌ها را مکلف به نظارت بر محصولاتی که به بازار عرضه می‌شود کرده است درصورتی که محموله‌ای بررسی و در این مسیر انحرافی صورت گرفته باشد آن محموله به صورت کامل از بین می‌رود.
مدیر اداره حفظ نباتات درخصوص مگس میوه مدیترانه‌ای گفت: متأسفانه این آفت چند سالی است که میهمان ناخوانده باغات ما است و در 6 شهرستان استان خسارت‌زا نیز بوده است و بقیه شهرستان‌ها آفت در حد ردیابی است.
فتاحی گفت: در استان یزد چیزی حدود 130 ایستگاه پیش آگاهی فعال شده که از ابتدای فصل 9 کارشناس بخش خصوصی عملیات پایش و ردیابی آفت را انجام می‌دهند که این تعداد کارشناس 4500 هکتار را تحت پوشش قرار می‌دهند و به محض اینکه جمعیت آفت به حد مبارزه برسد اطلاعات به باغداران ارائه و عملیات مبارزه را در سطح گسترده انجام می‌دهند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7936/16/617075/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها