ایران در ایران


شهردار کرج عزل شد

کرج- مصطفی سعیدی سیرایی شهردار کرج عصر دیروز در نشست علنی شورای شهر کرج از مسئولیت خود عزل شد.
اعضای شورای اسلامی شهر کرج سرانجام پس از چند ماه نشست علنی و غیرعلنی به تردیدها در‌خصوص استیضاح شهردار پایان دادند و با ۱۱ رأی موافق از مجموع ۱۳ رأی، ادامه مسئولیت مدیریت شهری را از سعیدی سیرایی سلب کردند.
در این نشست ۲ عضو شورای شهر کرج در مخالفت با استیضاح شهردار به ماندن وی در مسئولیش رأی دادند.
موافقان استیضاح شهردار کرج در این نشست، ناتوانی وی در اجرای پروژه‌های عمرانی‌، فرهنگی و اجتماعی و انتصاب مدیران ناکارآمد را علت مخالفت خود با ادامه کار شهردار دانستند.
مصطفی سعیدی سیرایی که هفتم شهریورماه سال گذشته به عنوان شهردار کرج انتخاب شده بود، در این نشست به دفاع از عملکرد خود در مدت مسئولیتش پرداخت.
در حال حاضر منوچهر غفاری با 9 رأی به عنوان سرپرست شهرداری کرج تعیین شده است.

سرانه مصرف آب در آذربایجان غربی بیش از1.5 برابر استاندارد است

ارومیه - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی گفت: سرانه مصرف آب در شهرها و روستاهای این استان بالای ۲۰۰ لیتر در شبانه‌روز است که بیش از ۱.۵ برابر استاندارد تعیین شده، برآورد می‌شود.
به گزارش ایرنا، لطیف خوش سیرت افزود: استاندارد تعیین شده برای مصرف آب هر خانوار در طول شبانه‌روز، ۱۳۰ لیتر بوده که البته تا رسیدن به این رقم، با توجه به وضعیت استفاده مشترکان فاصله زیادی داریم.
وی اضافه کرد: در حال حاضر در روستاهای آذربایجان غربی بیشتر از شهرها آب مصرف می‌شود به طوری که متوسط مصرف روزانه در روستاها بیش از ۲۱۰ لیتر و در شهرها افزون بر ۲۰۰ لیتر برآورد می‌شود. وی اظهار کرد: تنها با ۲۰ درصد کاهش مصرف در فصل گرم سال، بهترین کمک را برای ارائه خدمات مستمر در حوزه آب می‌توان انجام داد.

تراکم مرغداری‌های قم 7 برابر متوسط کشوری است

قم-رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: تراکم مرغداری‌های گوشتی و تخم‌گذار قم 7برابر کشوری است و همین مسأله تهدید و پیشگیری از بروز بیماری‌هایی مانند آنفلوانزا را بیشتر از سایر استان‌ها نموده است.
محمدرضا حاجی‌رضا بیان کرد: استان قم در بخش امنیت غذایی بخصوص در حوزه دام و طیور وضعیت شاخصی در سطح کشور دارد.
وی اظهار داشت: قم با وجود اینکه نیم‌درصد اراضی زراعی و کشاورزی کشور را دارا است اما ۲درصد دام و طیور مورد نیاز کشور در این استان تولید و عرضه می‌شود.
وی افزود: شهرک دامشهر قم با دارا بودن یک‌هزار و ۲۰۰واحد دامپروری یکی از بزرگ‌ترین باراندازهای دام در کشور است که سالانه ۸۰۰هزار رأس دام وارد آن می‌شود، به همین منظور مسأله سلامت و پیشگیری از بیماری دام ها مورد اهتمام است.

تنها ۲۸ درصد مخازن سدهای خراسان رضوی  آب دارد

مشهد - مدیر بهره‌برداری و نگهداری تأسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: تنها ۲۸ درصد از حجم ذخیره سدهای استان آب دارد که نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یافته است.
به گزارش ایرنا، ادریس قائمی افزود: در حال حاضر حجم آب ذخیره شده در پشت سدهای استان ۴۳۴ میلیون مترمکعب است که این رقم در مدت مشابه پارسال ۵۸۹ میلیون مترمکعب بود.
وی اضافه کرد: با توجه به خشکسالی‌های پیاپی با مشکل بی‌آبی مواجه هستیم، اولویت نیز تأمین آب شرب است و امیدواریم با تمهیدات اندیشیده شده و با رعایت برخی محدودیت‌ها، حداقل با کمترین تنش، وضعیت تأمین آب شرب در استان مدیریت شود و تابستان امسال را بدون مشکل پشت سر بگذاریم.
خراسان رضوی دارای ۳۲ سد در حال بهره‌برداری در شهرستان‌های تربت‌حیدریه، قوچان، مشهد، خواف، درگز، سبزوار، تایباد، تربت‌جام، چناران، سرخس، نیشابور، کلات و فریمان است که هم‌اینک کمتر از یک سوم حجم این سدها آب دارد.

 استاندار آذربایجان شرقی اعلام کرد
کنترل مستمر کارتخوان های هوشمند در نانوایی ها

تبریز- استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به نصب کارتخوان‌های هوشمند در نانوایی‌های استان، گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای ایجاد زیرساخت‌ها انجام شده است و به‌صورت مستمر و روزانه پشتیبانی فنی جهت شناسایی و احصای آسیب‌ها و مشکلات احتمالی انجام می‌شود.
عابدین خرم در جلسه تنظیم بازار و توزیع عادلانه یارانه‌های استان اظهار داشت: طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها با همکاری تمامی دستگاه‌های مسئول و اتحادیه‌ها و انجمن‌های صنفی به‌صورت بسیار مناسب در استان اجرا می‌شود.
وی ادامه داد: فعالیت زنجیره‌ای از تولیدکننده، تأمین‌کننده تا توزیع‌کننده بسیار خوب بوده به طوری که باعث شده آرامش کلی در سطح بازار حاکم شود و دستگاه‌های ناظر و نظارت‌کننده نیز همگی پای کار هستند. خرم با اشاره به اینکه در ۷۰ روستای استان نانوایی وجود نداشته و آرد خود را از بازار آزاد تأمین می‌کنند، گفت: سازمان جهاد کشاورزی و غله استان باید نحوه تأمین آرد این روستاها را به‌صورت جدی پیگیری کنند تا دچار مشکل نشوند.

تسهیلات کارآفرینی به خسارت دیدگان متروپل پرداخت می‌شود

آبادان - معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان گفت: به خسارت‌دیدگان ساختمان متروپل تسهیلات کارآفرینی تعلق می‌گیرد.
احسان عباسپور یکشنبه در برنامه رو در رو شبکه آبادان اظهار داشت: یک‌هزار فقره تسهیلات کارآفرینی از سوی صندوق کارآفرین با کارمزد چهار درصد به اصناف خسارت دیده حادثه متروپل پرداخت می‌شود.
وی افزود: اصنافی که تا ۱۰ روز اول تعطیل و دچار ضرر و زیان شدند و اصنافی که در حال حاضر در محدوده کارگاهی قرار دارند و همچنان تعطیل هستند اصناف خسارت دیده محسوب می‌شوند و به آنها تسهیلات کارآفرینی پرداخت می‌شود.
فرماندار ویژه آبادان گفت: اصنافی که در محدوده ساختمان متروپل قرار دارند می‌توانند مدارک و اسناد خود را به فرمانداری ویژه آبادان ارائه کنند تا پس از بررسی برای دریافت تسهیلات به صندوق کارآفرینی معرفی شوند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7936/16/617076/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها