اخبــــار


استخدام و تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی فقط از طریق آزمون

معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور اعلام کرد: نیروهای شرکتی که در دستگاه‌های اجرایی مشغول به‌ کارند، تنها از طریق آزمون استخدامی تبدیل وضعیت می‌شوند و امتیاز قائل شدن در این آزمون برای آنها مغایر با عدالت است. به گزارش سازمان امور اداری و استخدامی، «حسین عرب‌اسدی» عدالت استخدامی را خط قرمز قوانین و مقررات خواند و گفت: افرادی که متقاضی جذب به‌عنوان کارمند در دستگاه‌های اجرایی هستند، اعم از اینکه در حال حاضر در دستگاه مشغول هستند یا قصد ورود به دستگاه را دارند، صرفاً باید از طریق آزمون استخدامی اقدام کنند. معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی با اعلام اینکه در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری آزمون در زمان‌های ثابت هستیم، ادامه داد: تنها محدودیت ممکن است شرط سنی باشد و بنا داریم که این موضوع برای شرکت‌کنندگان محدودیت ایجاد نکند. وی پیشنهاد این سازمان درخصوص کارکنانی که در قالب شرکتی و در مشاغل خدماتی فعالیت می‌کنند را پرداخت مستقیم دستگاه به ذی‌نفع نهایی عنوان کرد و گفت: البته برای جذب در شرکت‌های خدماتی نیز باید ضابطه گذاشته شود؛ اساساً شرکت‌ها باید مجوز بگیرند، رتبه‌بندی و ارزیابی شوند تا پرداخت به شرکت و نیروی انسانی جداگانه صورت بگیرد و عدالت در پرداخت محقق شود.

رشد ۲۹ درصدی تجارت ایران و قزاقستان

سخنگوی گمرک گفت: در سال 1400 نزدیک به 729 هزار تن کالا به ارزش 265 میلیون و 200 هزار دلار، بین ایران و قزاقستان تبادل شد که با رشد 71 درصدی در وزن و 29 درصدی در ارزش ،نسبت به سال 99 همراه بوده است.
به گزارش ایلنا؛ لطیفی، سخنگوی گمرک همزمان با سفر رئیس جمهور قزاقستان به ایران در خصوص تجارت با قزاقستان اظهار داشت:از مجموع تجارت 729 هزار تنی ایران با قزاقستان در سال 1400بیش از 512 هزار تن کالا به ارزش 187میلیون و 200 هزار دلار، صادرات ایران به قزاقستان بوده که با رشد 51 درصدی در وزن و 11 درصدی در ارزش همراه بوده است، واردات از قزاقستان هم 217 هزار تن کالا به ارزش 78 میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه،  141 درصد در وزن و 108 درصد در ارزش افزایش داشته است. لطیفی درخصوص تجارت با قزاقستان توضیح داد:تجارت غیرنفتی کشورمان با قزاقستان به عنوان یکی از همسایگان 15گانه جمهوری اسلامی ایران (از  کشورهای حاشیه دریای خزر) در دو دهه اخیر دارای  فراز و نشیب بوده  است که به صورت کلی در بررسی 20 ساله تجارت با این کشور می‌‌توان دهه 80 را دهه واردات از قزاقستان و دهه 90 را دهه صادرات به این کشور دانست.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7936/8/617117/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها