ارتقای سهم‌بری دانش از تولیدات کشاورزی


معاون اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: مأموریت ما ارتقای سهم‌بری دانش از تولیدات کشاورزی به کمک دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی و شرکت‌های دانش‌بنیان است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، دکتر محمد قربانی معاون اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به بحث هم‌افزایی و دانش‌محور عمل کردن تولیدات کشاورزی گفت: مأموریت اصلی سازمان تحقیقات و آموزش و ترویج کشاورزی با ۲۰۰۰ نفر هیأت علمی و هزار محقق، دانش‌بنیان‌سازی کشاورزی و انتقال یافته‌های تحقیقات به بخش کشاورزی است. وی افزود: نتیجه دانش‌بنیان‌سازی کشاورزی و انتقال یافته‌های تحقیقات کشاورزی را ما عملاً در چند حوزه از جمله افزایش ضریب مکانیزاسیون و افزایش بهره‌بری آب شاهد هستیم، اما در این زمینه هنوز ظرفیت بسیار بزرگی وجود دارد.
قربانی گفت: با توجه به مصوبه اخیر هیأت دولت در ارتباط با آیین‌نامه دانش‌بنیان‌سازی بخش کشاورزی و حمایت از تولید دانش‌بنیان بخش کشاورزی به کمک دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و شرکت‌های دانش‌بنیان ما هم در بخش کشاورزی در سال‌جاری مأموریت داریم تا تمام واحد‌های مورد نظر، عملیات ارتقای ضریب نفوذ دانش و فناوری را به بخش کشاورزی داشته باشند.
قربانی با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه‌ گفت: بازنگری اساسنامه صندوق بیمه کشاورزی، تبیین سند کشاورزی دریا پایه و کویر پایه، گردشگری کشاورزی، ارتقای سیاست‌های حمایتی در حوزه محصولات کم‌آب‌بر و هدف‌گذاری براساس تحولات بازار‌های جهانی، هدف‌گذاری ۵۶ میلیون هکتاری توسعه دیم‌زار‌ها، حمایت از آبیاری زیر سطحی، تبیین سند تولید جذاب و اقتصادی برای عملیات‌سازی الگوی کشت، برنامه تولید گوشت قرمز، رویکرد کشاورزی قراردادی و برنامه‌ریزی برای خودکفایی ۵۵۰ درصدی دانه‌های روغنی ظرف ۳ سال آینده از برنامه‌های این وزارتخانه است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7936/9/617122/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها