اخبار


قیمت هر کیلو تخم‌مرغ در مرغداری ۲۷ هزار تومان

رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: قیمت کنونی هر کیلو تخم‌مرغ در مرغداری ۲۷ هزار تومان است. حمیدرضا کاشانی گفت: دیروز از دفتر معاون اول رئیس‌جمهور نامه حذف تعرفه صادرات تخم‌مرغ به گمرک ابلاغ شد.
به گفته او، قیمت کنونی هر کیلو تخم‌مرغ در مرغداری ۲۷ هزار تومان است که بر این اساس ۲۰ تا ۲۵ درصد کمتر از نرخ مصوب و ۵۰ درصد قیمت واقعی است.
کاشانی می‌گوید: براساس تصمیم قرارگاه امنیت غذایی تعرفه صادرات تخم‌مرغ برداشته و به گمرک ابلاغ شده، بنابر آخرین آمار اعلامی اتحادیه میهن تاکنون هزار تن تخم‌مرغ صادر شده است.

کیفیت گندم‌های خرید تضمینی افزایش یافت

دستورالعمل خرید تضمینی گندم، باعث خریداری و ذخیره‌سازی گندم‌های یکدست و باکیفیت شده است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی براساس «دستورالعمل خرید تضمینی گندم» که مراکز خرید سراسر کشور ملزم به اجرای آن هستند، ویژگی‌ها، حدود مجاز و روش آفت‌زنی محصول کشاورزی گندمکاران، تعیین شده و رعایت مفاد آن از طریق ایجاد هماهنگی خرید در کل کشور، باعث خریداری و ذخیره‌سازی گندم‌های یکدست و باکیفیت شده است.
دستورالعمل خرید تضمینی گندم هر سال و پیش از فرا رسیدن فصل خرید، تدوین و نهایی شده و برای سهولت در خرید تضمینی گندم‌های باکیفیت و یکدست از کشاورزان گندمکار به استان‌های سرتاسر کشور ارسال می‌شود.
در دستورالعمل مذکور، ویژگی‌های گندم قابل خریداری و حدود مجاز شامل اُفت مفید و غیرمفید و سن‌زدگی، تعیین شده و همچنین روش نمونه‌برداری از محموله‌های تحویلی گندمکاران در ابتدای ورود به مراکز خرید، مشخص شده است. دستورالعمل صادره، عملاً به ارتقای کیفیت گندم تولیدشده کمک می‌کند، زیرا گندمکاران با رعایت استانداردها و شاخص‌ها‌یی که در مراکز خرید برای پذیرش انواع گندم ملاک عمل قرار می‌گیرد، تلاش می‌کنند تا تولید خود را با پایین‌ترین افت و بالاترین کیفیت، عرضه کرده و محصول‌شان را به قیمت مصوب بفروشند.
گفتنی است؛ امسال خرید تضمینی گندم از 4 فروردین آغاز و بر اساس «دستورالعمل خرید تضمینی گندم» در قالب 559 هزار و 133 محموله تاکنون بیش از 3 میلیون و 306 هزار تن محصول کشاورزی گندمکاران، خریداری و ضمن توزیع در 31 استان، در انبارها و سیلوهای نقاط مختلف کشور نیز ذخیره‌سازی شده است.

ایران در زمینه مواد غذایی با بحران مواجه نمی‌شود

ایران ظرفیت فوق‌العاده‌ای در تولید محصولات کشاورزی و غذایی دارد و اگر مدیریت کیفی و دلسوزی نیز وجود داشته باشد هیچ‌گاه در عرصه غذا دچار مشکل نخواهیم شد.
بهروز فروتن کارآفرین سرشناس ایرانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار مهر ضمن بیان اینکه ایران ظرفیت فوق‌العاده‌ای در تولید محصولات کشاورزی و غذایی دارد و اگر مدیریت کیفی و دلسوزی نیز وجود داشته باشد هیچ‌گاه در عرصه غذا دچار مشکل نخواهیم شد، گفت: بحران غذا در جهان و هشدارهایی که در این زمینه تا ۵ سال آینده داده می‌شود بر کسی پوشیده نیست اما در ایران با توجه به پتانسیل‌های موجود در صورت همراهی دولت با بخش خصوصی و استفاده از خرد جمعی در تصمیم‌گیری‌ها مشکلی به وجود نخواهد آمد.
وی با بیان اینکه در دوران قبل از انقلاب، تعداد واحدهای صنعت غذا ۶۰۰ مورد بوده است، افزود: در حال حاضر این رقم به ۱۲ هزار واحد رسیده است و اگر مسئولان در این سال‌ها همراهی بهتری داشتند صنعت غذا به‌طور شایسته‌تری رشد می‌کرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7936/9/617123/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها