اخبــــار


مخبر: تمام افراد فاقد بیمه در کشورتحت پوشش قرار گرفته اند

در دو جلسه جداگانه با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و مدیران حوزه دارو، درمان و بیمه و همچنین هیأت مدیره سندیکای دارویی کشور، مسائل و چالش‌های پیرامون تولید و توزیع دارو در کشور مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم برای کاهش مشکلات موجود اتخاذ شد.
محمد مخبر صبح دیروز در این جلسات که نشست اول درخصوص سیاست‌های مالی دارویی با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه و دیگری به منظور حمایت از صنایع تولیدکننده داخلی دارو با حضور اعضای هیأت مدیره سندیکای دارویی کشور برگزار شد، با اشاره به تصمیمات و برنامه‌های دولت درخصوص ساماندهی تولیدات دارویی و اختصاص کمک‌های حمایتی به این بخش از صنعت کشور، تأکید کرد: بررسی سازوکار بازپرداخت یارانه‌ها در صنعت دارویی، تقویت بخش بیمه، تأمین و فراوانی داروهای بیماران بویژه بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج از جمله سیاست‌هایی است که دولت پیگیری می‌کند تا هزینه جدیدی در زمینه دارو به سبد هزینه‌های خانوار تحمیل نشود. معاون اول رئیس‌جمهور همچنین به اقدامات دولت سیزدهم درخصوص تکمیل ۸۰ درصدی زیرساخت‌های الکترونیکی و پوشش رایگان افراد فاقد بیمه در کشور اشاره کرد و افزود: این یکی از افتخارات دولت سیزدهم است که در حال حاضر بجز بخش اندکی از جامعه که خود درخواستی برای بیمه درمانی نداشته‌اند، تمامی افراد فاقد بیمه بویژه اقشار آسیب پذیر و با درآمدهای پایین تحت پوشش بیمه درمانی قرار گرفته‌اند.

در جلسه هیأت دولت به ریاست رئیس‌جمهور صورت گرفت
تصویب آیین‌نامه تسویه مطالبات و بدهی‌های قطعی شهرداری‌ها

در جلسه عصر دیروز هیأت دولت که به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور برگزار شد، آیین‌نامه اجرایی نحوه تسویه مطالبات و بدهی‌های قطعی شهرداری‌ها با دستگاه‌های اجرایی، تأمین اجتماعی و بانک‌ها از طریق مبادله اراضی و املاک به تصویب رسید.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، هیأت وزیران در اجرای حکم مقرر در بند (ع) تبصره (۵) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور درخصوص تسویه مطالبات و بدهی‌های قطعی شهرداری‌ها با دستگاه‌های اجرایی، تأمین اجتماعی و بانک‌ها از طریق مبادله اراضی و املاک، آیین‌نامه اجرایی این بند از قانون را به تصویب رساند. در ادامه، دولت ضمن اعلام نظر درخصوص تعدادی از طرح‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان خود را برای پیگیری موضوعات مربوط تعیین کرد.


سخنگوی دولت با اشاره به مذاکرات هسته‌ای:
دولت اساساً حق ندارد از حقوق ملت ایران عدول کند

سخنگوی دولت با یادآوری اینکه تورم 4 سال منتهی به سال 1400بیش از 35 تا 40 درصد بوده و تورم اوایل سال 1400 در هفتاد سال اخیر بی‌‌سابقه بوده است، گفت: دهه‌ای را گذراندیم که اسمش را می‌شود گذاشت دهه از دست رفته، چون میانگین رشد اقتصادی چیزی حدود صفر بوده است. وی در عین حال درباره تلاش دولت برای تغییر آن وضعیت اظهار داشت: دولت در اصلاحات اقتصادی اخیر، انتظار تورم کوتاه‌مدت را داشت بویژه که تورم زیر ۱۵ درصدی پیش‌بینی شده توسط دولت به خاطر این طرح، به تورم قبلی افزوده شده است؛ ولی در بلندمدت انتظار داریم ریشه‌های تورم کاهش یابد.

برنامه دولت برای حمایت از مستأجران
به گزارش ایرنا، علی بهادری جهرمی در برنامه «جهان‌آرا» شبکه افق درباره مسأله افزایش بی‌رویه اجاره‌بها تأکید کرد: دولت طرف مستأجران است و به نفع دهک‌های پایین ورود کرده البته برخی کارهای دیگر، در حوزه اختیارات دولت نیست ولی در دستور کار شورای سران قوا قرار گرفته است. وی افزود: در دوران شیوع کرونا، برخی سیاست‌ها موجب ثابت نگه داشتن نسبی قیمت اجاره بها شد ولی حالا این فنر فشرده، رها شده است به خاطر همین دولت با ابزارهایی در صدد کنترل وضعیت است.

از حقوق ملت ایران کوتاه نمی‌آییم
سخنگوی دولت در ادامه ضمن اشاره به مقوله مذاکرات در دولت سیزدهم تأکید کرد: دولت جمهوری اسلامی هیچ وقت میز مذاکره را ترک نکرده است، دولت اساساً حق و صلاحیت ندارد از حقوق ملت ایران عدول کند ولی همزمان با مذاکرات، توانمندی‌هایمان را در دیگر حوزه‌های سیاست خارجی فعال کرده‌ایم مثل تعامل با کشورهای همسایه.

برگزاری انتخابات هیأت رئیسه کمیسیون‌های مجلس
 
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه صبح دیروز خود، صدای اعتراض قالیباف را درآوردند. هنگام رسیدگی به طرح اصلاح قانون تشکیلات و آیین دیوان عدالت اداری، تعداد زیادی از نمایندگان در رأی‌گیری درباره اصل ماده ۱۱ این طرح شرکت نکردند تا رئیس مجلس در واکنش به این اتفاق عنوان کند لیست نمایندگانی که در رأی گیری‌های مجلس شرکت نمی‌کنند، اعلام خواهد شد. محمدباقر قالیباف با بیان اینکه «۵۵ نفر از همکاران در این رأی‌گیری شرکت نکردند»، گفت: چون پیشتر نیز در این زمینه تذکر داده بودیم، لیست کسانی که در رأی‌گیری شرکت نمی‌کنند در پایان هفته اعلام می‌شود.
اما بخش عمده‌ای از اقدامات دیروز نمایندگان در خارج از صحن علنی انجام شد. کمیسیون‌های تخصصی با آغاز اجلاسیه سوم مجلس شورای اسلامی، انتخابات هیأت رئیسه خود را برگزار کردند که تعداد کمی از آنها تغییراتی را در سطح رؤسای کمیسیون به خود دیدند. قوه مقننه 14 کمیسیون تخصصی دارد که خردادماه هرسال، هیأت رئیسه آن طی انتخاباتی تعیین می‌شود. در انتخابات دیروز 9 کمیسیون اعضای هیأت رئیسه خود را مشخص کردند که تنها 2 کمیسیون در سطح رؤسای خود دچار تغییر شده و باقی این 9 کمیسیون به ابقای رؤسای خود رأی دادند.

اعلام وصول استیضاح وزیر صمت
دیروز اعضای هیأت رئیسه مجلس هم تشکیل جلسه دادند و نتیجه این جلسه هم اعلام وصول استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت بود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7936/2/617143/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها