گــزارش


اتصال سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات به سازمان امور مالیاتی

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: اتصال سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات به سازمان امور مالیاتی هنوز انجام نشده، اما تلاش می‌کنیم بسرعت انجام شود. پروانه اصلانی گفت: اتصال سامانه، کاری برای اصلاح نهادی است که سال‌ها آن را دنبال کردیم و مربوط به فصل خاصی نیست؛ بنابراین بعد از اتصال به سازمان امور مالیاتی برای فصول و سال‌های آینده هم کاربردی است. مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی درباره استقرار کامل سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات (کد رهگیری) بعد از انتقال از وزارت صمت به وزارت راه وشهر‌سازی نیز گفت: مشاوران این سامانه در وزارت راه وشهر‌سازی مستقر شدند، اما هنوز زیرساخت‌ها به طور کامل انجام نشده است. اصلانی افزود: در حال حاضر براساس اطلاعات غیررسمی ۱۹۰ تا ۲۰۰ هزار مشاور املاک در کشور فعالیت می‌کنند که حدود ۱۲۰ هزار مشاور املاک مجوز رسمی دارند. 

قطار تهران - کربلا راه‌اندازی می‌شود

مدیرعامل راه آهن درباره تفاهم ایران و عراق در این زمینه گفت: با توجه به این تفاهم، قطار از تهران به سمت شلمچه طی مسیر خواهد کرد و از شلمچه حدود ۳۲ کیلومتر، مسافران و زائران با اتوبوس تا ایستگاه راه‌آهن بصره جا‌به‌جا می‌شوند و از بصره حدود ۹ ساعت با قطار تا ایستگاه کربلا طی مسیر خواهند کرد.  سیدمیعاد صالحی با اشاره به اینکه ۳۲ کیلومتر از مسیر تهران تا کربلا به ریل متصل نیست، ادامه داد: تلاش داریم با تفاهم با طرف عراقی، این مسیر ریلی را احداث کنیم، اما تا قبل از ساخت این مسیر و پل اروندرود و همچنین مین‌روبی که ۱۶ کیلومتر باید انجام شود، ان‌شاء‌الله بتوانیم مسیر ریلی را به شکل ترکیبی داشته باشیم و زائران بتوانند به صحن و سرای حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برسند. صالحی افزود: تفاهم خوبی برای تسهیل عبور و مرور زائران و کاهش هزینه‌ها داشتیم و تلاش می‌کنیم که حداکثر تخفیفات صورت بگیرد به گونه‌ای که این مسیر، امن، جذاب و با رفاه بالا و همچنین با قیمت پایین باشد که دهک‌های مختلف جامعه ما بتوانند حرم حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را زیارت کنند. مدیرعامل راه آهن گفت: بر اساس تفاهمنامه امیدواریم در بازه زمانی سه ماهه، هر هفته یک قطار از تهران به سمت کربلا و همچنین بازگشت داشته باشیم و در این مدت ببینیم چگونه می‌توانیم این تردد را افزایش دهیم. صالحی با اشاره به اینکه بخش‌هایی از این مسیر برای افزایش سرعت سیر به بهسازی نیاز دارد، افزود: با توجه به هماهنگی با مرزبانی و ستاد کل نیرو‌های مسلح، امیدواریم مدت زمان بررسی پاسپورت برای عبور زائران از شلمچه و بازگشت آنها تسهیل شود. 

50 درصد واحدهای روستایی کشور مقاوم‌سازی شده‌اند

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تأکید بر همت دولت و مسئولان کشور برای تسریع در روند مقاوم‌سازی مسکن روستاییان، گفت: تاکنون ۵۰ درصد واحدهای روستایی در سطح کشور مقاوم‌سازی شده‌اند. اکبر نیکزاد افزود: طبق برنامه‌ریزی قرار است سالانه ۲۰۰ هزار واحد روستایی را در روستاها مقاوم‌سازی کنیم. وی‌ ادامه داد: در سال ۱۴۱۰ در کشور جشن پایان عملیات مقاوم‌سازی مسکن‌های روستایی را برگزار خواهیم کرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7968/11/621337/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها