گزارش اویل پرایس از افزایش درآمدهای نفتی ایران با وجود تحریم‌های شدید خارجی

اشتیاق چین،‌ترکیه ،‌ونزوئلا و افغانستان برای خرید نفت از ایران


گروه اقتصادی/ یک رسانه بین‌المللی نوشت: صنعت نفت ایران در حال بازگشت است. چین، روسیه، ترکیه، ونزوئلا و افغانستان همگی مشتاق افزایش مصرف نفت ایران هستند و تحریم‌های ایالات متحده تأثیر چندانی در این زمینه ندارد.
اویل پرایس در گزارشی توضیح می‌‌دهد: به نظر می‌رسد صنعت نفت ایران با وجود تحریم‌های مداوم ایالات متحده بر انرژی ایران، در حال تقویت شدن است، زیرا دولت‌ها در سراسر جهان به دنبال تأمین منابع نفتی خود در مواجهه با کمبود جهانی و افزایش قیمت‌ها هستند. سران چندین کشور قصد خود را برای افزایش واردات نفت ایران اعلام کرده‌اند و ایران همچنان به افزایش تولید خود ادامه می‌‌دهد. خریداران نفت ایران عمدتاً تحریم‌های ایالات متحده را نادیده می‌‌گیرند تا تأمین انرژی خود را تضمین کنند. با توجه به اعلام ایران مبنی بر افزایش 580 درصدی درآمد نفت و میعانات گازی خود از ماه مارس تا ژوئیه نسبت به مدت مشابه سال گذشته، به نظر می‌‌رسد که تحریم‌های ایالات متحده برای منصرف کردن کشورها از خرید انرژی از ایران چندان اثر نکرده است.
این رسانه بین‌المللی نگران‌کننده‌ترین متحد تجاری نفت ایران را روسیه می‌‌داند و می‌‌نویسد: ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در اوایل ماه جاری به تهران سفر کرد. سفر آخر او، پس از امضای تفاهمنامه 40 میلیارد دلاری بین شرکت دولتی گازپروم روسیه و شرکت ملی نفت ایران (NIOC) بود. و البته، ایران به تعمیق روابط با قربانی دیگر تحریم‌های امریکا، یعنی ونزوئلا ادامه می‌‌دهد. ایران و ونزوئلا در سال گذشته برای دور زدن تحریم‌های صنایع نفت و گاز و بازسازی اقتصاد خود تلاش کرده‌اند. چین به حمایت از این شراکت ادامه داده است و با استفاده از مسیرهای جایگزین و «کشتی‌های ارواح» برای انتقال نفت تحریم‌شده، از هر دو قدرت بازار، انرژی می‌خرد. در بازار نفت میان این کشورها همکاری‌های مهمی شکل گرفته است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7968/14/621375/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها