پاسخ هادی حجازی‌فر به حواشی «مبارک»


فرهنگی/ «کدام آدم عاقلی برندی را که ساخته و شناخته شده، حذف می‌کند؟» این عبارات بخشی از صحبت‌های هادی حجازی‌فر در واکنش به حواشی و شائبه‌های حذف «مبارک» از جشنواره نمایش عروسکی است؛ در پاسخ به نگرانی‌هایی که در هفته گذشته نسبت به حذف این تصویر شناخته شده جهان عروسکی ایران مطرح شده است. 
پس از انتشار پوستر نوزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران و نبود تصویر مبارک بر عنوان و پوستر این رویداد در برخی رسانه‌ها مطرح شد که دبیرخانه جشنواره تصمیم گرفته بعد از هجده دوره نام و تصویر «مبارک» را از پوستر فراخوان حذف کند. 
هادی حجازی‌فر دبیر نوزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران (مبارک) در اولین حضور خود بعد از شائبه‌های مطرح شده در جمع فعالان این حوزه، با تکذیب این خبر گفت: «در این چند وقت چیزی که باعث نگرانی شده است، بحث حذف مبارک از جشنواره نمایش عروسکی بود، برخی بواسطه سفرم به تبریز و کرمان می‌گفتند قرار است «تکم» یا آن عروسک کرمانی جایگزین مبارک شود، اما کدام آدم عاقلی برندی را که ساخته  و شناخته شده است، حذف می‌کند؟ همه این مسائل به این دلیل است که اطلاعات غلط داده می‌شود، اما هر مسأله و هر سؤالی برای شما به وجود می‌آید از ما بپرسید. این مسأله تا اندازه‌ای بود که حتی وقتی برای مذاکره‌ به شهرداری رفته بودم درباره حذف مبارک می‌پرسیدند.»
حجازی‌فر در بخشی از صحبت‌های خود با ذکر این نکته که هدف اصلی‌اش بالا بردن سطح مطالبات خانواده عروسکی است، گفت: «این جایگاه، جایگاه حقوقی من است، قدرش را می‌دانم و هدفم کمک به خانواده نمایش عروسکی است. طبعاً اشتباهاتی خواهیم داشت اما ما یک خانواده هستیم و قرار نیست هیچ نفعی به هیچ گروهی برسد.» به گفته وی، تاکنون ۱۳۰ نمایش در این رویداد ثبت‌نام کرده‌اند و قرار است تالار قشقایی به اجرای نمایش عروسکی تعلق بگیرد.
مدالیوم خانه تئاتر به مرضیه برومند
در مجمع عمومی سالانه انجمن نمایشگران عروسکی که چهارشنبه، ۵ مرداد در تالار استاد جلیل شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار شد از مرضیه برومند به پاس سال‌ها فعالیت در عرصه هنر نمایش‌های عروسکی تقدیر به عمل آمد. در این بخش برنامه هما جدی کار، رئیس انجمن نمایشگران عروسکی با همراهی مقصود نعیمی ذاکر، مدیرعامل خانه تئاتر، مدالیوم خانه تئاتر ایران را به برومند اهدا کردند. برومند که در سال‌های گذشته به مدت سه دوره دبیری جشنواره نمایش عروسکی تهران مبارک را بر عهده داشته است، با اظهار خرسندی از انتخاب هادی حجازی فر به‌عنوان دبیر دوره نوزدهم، گفت: «هادی حجازی فر هنرمندی عملگراست و این برای جشنواره خوب است». او از نمایشگران عروسکی درخواست کرد که با اجرای آثار با کیفیت در این جشنواره، به آن گرما و اعتبار ببخشند: «یک جشنواره با آثار خوب، قدرت می‌گیرد و بدون کارهای خوب، امکانات و بودجه جشنواره را از آن می‌گیرند.»او با اشاره به تلاش‌های هادی حجازی‌فر برای ارتقای بودجه جشنواره، افزود: «بودجه گرفتن بسیار سخت است و کار دشوار دبیر، این است که بودجه مصوب را دریافت کند و از این پس هر روز باید دنبال پول بدود.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7968/23/621386/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها