اخبــــار


دستور وزیر بهداشت به اورژانس و مراکز درمانی برای رسیدگی به سیلزدگان

در پی وقوع سیل در برخی استان‌ها و تداوم بارش‌ها، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان اورژانس و رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور را ملزم کرد تا ضمن آمادگی کامل، تدابیر لازم برای رسیدگی فوری به سیلزدگان و بسیج همه امکانات شامل اورژانس پیش بیمارستانی و بیمارستانی، اقدامات تشخیصی و ارائه خدمات درمانی سریع و مطلوب به مصدومان احتمالی را اتخاذ کنند. دکتر بهرام عین اللهی به رئیس سازمان اورژانس و رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور دستور داد تمام امکانات خود را برای رسیدگی بهنگام و مؤثر به مصدومان احتمالی سیل بسیج کنند. عین‌اللهی تأکید کرد: ضروری است اورژانس پیش بیمارستانی، مراکز درمانی و کادر تخصصی درمان برای ارائه خدمات سریع و کیفی به مصدومان در آمادگی کامل به سر برده، سرعت بخشی به اقدامات تشخیصی و رسیدگی‌های درمانی آسیب دیدگان سیل را در دستورکار قرار دهند. وزیر بهداشت همچنین سازمان اورژانس کشور و دانشگاه‌های علوم پزشکی را موظف کرد تا گزارش بر خط اقدامات و تدابیر صورت گرفته در زمینه‌های مذکور را به وی اعلام کنند.


استاندار تهران:
با ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهرها و محله‌های برخوردار برخورد می‌شود

استاندار تهران با اشاره به دو نوع ساخت‌وساز غیرمجاز در تهران گفت: ما با ساخت‌وساز غیرمجاز چه در مناطق برخوردار و چه در حاشیه شهرها برخورد می‌کنیم. محسن منصوری با اشاره به موضوع ساخت‌وسازهای غیرمجاز و برخورد با آنها به ایسنا گفت: یکی از تهدیدات و مخاطرات موجود برای شهرها ساخت‌و‌ساز غیرمجاز است. این ساخت و ساز از دو جنس است؛ برخی از این ساخت‌وسازهای غیرمجاز از جنس حاشیه‌نشینی و فقر و برخی نیز از جنس برخورداری و داشتن دارایی است. ما این دو موضوع را از یکدیگر تفکیک می‌کنیم. وی با اشاره به ساخت‌و‌ساز غیرمجاز در حاشیه شهرها گفت: در مورد اول اتفاقی از جنس حاشیه‌نشینی افتاده است. دولت باید حاشیه‌ها را ساماندهی کند. برخی شهرستان‌های ما ریشه در حاشیه دارند؛ در واقع شهرستان به علت وجود حاشیه شهر تهران ایجاد شده است و متأسفانه این اتفاق به علت رعایت نکردن چهارچوب و اصول شهرسازی رخ داده است.
استاندارتهران درباره نوع دوم تخلفات ساخت‌وساز ادامه داد: مورد دوم تخلفات قانونی، ویلاسازی‌هاست. ما با کمک فرمانداران و بخشداران تشدید مراقبت کردیم و قصد داریم مصمم و جدی برخورد کنیم. ما روزانه برخورد جدی از جنس تخریب داریم. برای مثال در دماوند اخیراً با متخلفان برخورد کردیم. وی افزود: از سوی دیگر معتقدیم که باید از نقطه شروع جلوی این تخلفات را گرفت. همچنین ما سامانه‌ای مردمی داریم تا هر جا ساخت‌وساز غیرمجاز شروع شد با آن برخورد شود. تقسیم‌بندی مناسبی بین دستگاه‌ها انجام شده و برای مثال جهاد در بخش امور اراضی خود وظیفه دارد تا به طور جدی این موضوع را پیگیری کند. همچنین فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها نیز به شکل جدی پیگیر هستند و قوه قضائیه هم به آنها کمک می‌کند.
استاندار تهران تأکید کرد: به طور کلی، در ماه‌های اخیر این مسأله در تهران کنترل شده و شیب تند آن کاهش پیدا کرده است.


سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا  تشریح کرد
تمهیدات ضدکرونایی ویژه عزاداری‌های محرم 

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تمهیدات ضدکرونایی برای برگزاری عزاداری‌های ماه محرم را تشریح و بر لزوم تزریق دوز یادآور واکسن کرونا تأکید کرد.عباس شیراوژن درباره تمهیدات ضد کرونایی برای ایام محرم، گفت: مجموعه هیأت‌های مذهبی همکاری خوبی در مناسبت‌های مختلف برای مقابله با کرونا داشته‌اند. برنامه‌هایی که برای محرم در زمینه مقابله با کرونا اتخاذ شده است، تصمیماتی هستند که از قبل برای مناسبت‌های قبلی گرفته شده است و همچنان همان روند را ادامه می‌دهیم.
وی افزود: یکی از موارد درباره ظرفیت اماکن و برنامه‌هایی است که در ماه محرم برگزار می‌شود. اگر این برنامه‌ها در فضای باز باشد، مشکلی از نظر ظرفیت ندارد. در عین حال توصیه می‌شود که مراسم‌ها در اماکن باز برگزار شود تا هوا به‌راحتی رفت‌وآمد داشته باشد.سخنگوی ستاد مقابله با کرونا با بیان اینکه رنگ‌بندی شهرها در ظرفیت برگزاری مراسم‌ها اثرگذار است، ادامه داد: در شهرهای قرمز ۳۰ درصد از فضا برای برگزاری مراسم استفاده می‌شود. این میزان در مناطق نارنجی ۴۰ درصد است و در شهر زرد رنگ هم مراسم با  ۷۰ درصد ظرفیت می‌تواند برگزار شود. در شهرهای آبی نیز محدودیتی وجود ندارد. وی با تکذیب شایعه «ممنوعیت برگزاری مراسم محرم در مکان‌های مسقف»، گفت: اگر مراسم در یک مکان مسقف برگزار شود، حتماً باید تهویه مناسب داشته باشد، فاصله‌گذاری رعایت شود و استفاده از ماسک نیز ضروری است. همچنین مردم باید تزریق واکسن یادآور را انجام دهند تا سطح ایمنی جامعه افزایش پیدا کند.


رئیس کمیسیون آموزش مجلس  خبر داد
افزایش یک میلیون و ۷۰۰ هزار تا ۵ میلیون تومانی حقوق معلمان از شهریور

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه، طرح رتبه‌بندی معلمان از ۳۱ شهریور ماه باید از سوی دولت اجرایی شود، تصریح کرد: بر این اساس و با توجه به بودجه ۳۸ هزار میلیارد تومانی تأمین شده، حقوق معلمان بین یک میلیون و ۷۰۰ هزار تا پنج میلیون تومان افزایش می‌یابد.
علیرضا منادی سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در خصوص آخرین وضعیت طرح رتبه‌بندی معلمان به ایرنا، گفت: همه مباحث طرح رتبه‌بندی از جمله آیین‌نامه آن در حال نهایی شدن است و طی چند روز آینده از سوی دولت نهایی و وارد فاز اجرایی خواهد شد.


رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا خبرداد
حذف وثیقه مشمولان غیرغایب برای زیارت عتبات عالیات در محرم و صفر

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا اعلام کرد: کلیه مشمولان غیرغایب در ماه‌های محرم و صفر به ویژه در ایام اربعین حسینی می‌توانند بدون نیاز به پرداخت وثیقه برای زیارت عتبات عالیات اقدام کنند.
سردار تقی مهری روز جمعه در یک برنامه خبری اظهار کرد: همزمان با فرارسیدن ماه محرم و عزاداری سرور و سالار شهیدان، مشمولان غیر غایب می‌توانند در ماه‌های محرم و صفر به ویژه در ایام اربعین حسینی بدون نیاز به پرداخت وثیقه و به صورت غیر حضوری مجوز خروج از کشور دریافت کنند.
وی ادامه داد: کلیه مشمولان غیرغایب که قصد زیارت در ماه‌های یاد شده را دارند باید در محدوده زمانی هشتم مرداد ماه تا پنجم مهرماه از طریق سامانه sakha.epolice.ir نسبت به ثبت درخواست خروج از کشور اقدام کنند.
رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا ادامه داد: متقاضیان در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر می‌توانند از طریق کانال سازمان در سروش به نشانی khabaresarbazi@ از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7968/22/621426/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها