آیت الله رئیسی در سی امین سفر استانی دولت مردمی به استان همدان با اشاره به پیشرفت خیره‌کننده کشور در صنایع دفاعی به دشمنان ایران هشدار داد

پاسخ پشیمان کننده ایران به تعرض علیه کشور


گروه سیاسی/  رهاورد سی‌‌‌امین سفر استانی رئیس جمهور، تصویب 179 طرح برای عمران و آبادانی استان همدان بود. سفر آیت‌الله رئیسی به این استان، پنجشنبه گذشته انجام شد و طی آن، نه تنها چالش‌ها و مشکلات استان احصا و برای آنها تصمیم‌گیری شد، بلکه طی برنامه‌های مختلف، فرصت دیدار حضوری و گفت و گوی صمیمی با مردم استان نیز فراهم شد. در کنار مصوبات این سفر که برای همدانی‌ها و توسعه استان مهم است، مهم‌ترین اتفاق را باید تکمیل طرحی دانست که 17 سال معطل تصمیم‌گیری و اقدام مانده بود. آبرسانی از سد تالوار به شهر همدان، طرحی بود که 17 سال و در دولت‌های مختلف وعده آن به مردم همدان و استان داده شده بود، اما در عمل اتفاقی نیفتاد، اما دولت سیزدهم از نخستین روزهای آغاز بکار خود، اتمام این مسأله را در اولویت خود قرار داد. آیت‌الله رئیسی در این باره گفت: «از اولین روزهای آغاز به کار دولت مردمی پیگیر رفع مشکل آب همدان بودم و یکی از اولویت‌های کاری استاندار همدان را نیز تسریع در اجرای طرح آبرسانی از سد تالوار تعیین کردم.» این دستورکار، به نتیجه ملموس منتهی شد و رئیس جمهور در نشست خبری پایان این سفر وعده بهره‌برداری از آن طی دو ماه آینده را به مردم همدان اعلام کرد و گفت: «در ماه‌های اخیر به اندازه چندین سال کار شده و عقب‌ماندگی‌های این طرح جبران شده است و بر اساس بررسی‌های انجام شده قرار شد این طرح نهایتاً تا ۲ ماه آینده تکمیل و به بهره‌برداری برسد.» 
بازسازی ارتش بدون کمک خارجی
حضور در پایگاه شکاری شهید نوژه همدان نخستین برنامه رئیس جمهور در این سفر بود.به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله رئیسی در پایگاه شکاری شهید نوژه ضمن سان دیدن از یگان‌های حاضر و خلبانان F4 این پایگاه، از دو دستاورد دفاعی نیروی هوایی ارتش رونمایی کرد. آیت‌الله رئیسی در جمع افسران و خانواده‌های آنان در پایگاه نوژه با بیان اینکه هوشیاری پایگاه نوژه، نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی در جهت خنثی‌سازی توطئه‌ها و فتنه‌ها علیه انقلاب اسلامی بود، از بازسازی دقیق نیروهای مسلح پس از پایان جنگ ابراز خرسندی کرد و گفت: نکته مهم در این روند این بود که این آماده‌سازی بدون نیاز به کارشناسان خارجی و با تکیه بر توان متخصصین و نخبگان نیروهای مسلح انجام شد که روی پای خود ایستادند و صنایع دفاعی را تا مرز خودکفایی پیش بردند. 
تعرض کننده به کشور پیشمان می‌‌شود
آیت‌الله رئیسی با اشاره به اقدامات فنی و تخصصی انجام شده در پایگاه نوژه اظهار کرد: این اقدامات در جهت خودکفایی کشور است. با وجود اینکه بیشترین تحریم و تهدید در حوزه‌هایی چون صنعت دفاعی و انرژی اتمی است، بیشترین پیشرفت را نیز در این دو حوزه شاهد هستیم و معلوم می‌شود نیروهای مسلح نه فقط تحریم را دور زدند، بلکه تحریم‌ها را خنثی کردند. رئیس جمهور با اشاره به ویژگی‌های پایگاه نوژه در دوران انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و در زمان بازسازی نظامی پس از جنگ تحمیلی گفت: پرنده‌های این پایگاه باید همیشه آماده پرواز باشند. نقاطی که به هر شکل تهدید کننده نظام و کشور ما هستند بدانند که از نگاه تیزبین نیروهای مسلح ما خارج نیستند. وی با بیان اینکه دشمن تحرکات و آمادگی نیروهای مسلح را رصد می‌کند، اضافه کرد: نه اینکه نخواهد علیه ما اقدامی انجام دهد، بلکه نمی‌تواند این کار را انجام دهد، زیرا در نیروهای مسلح ما توانایی، حضور بموقع و اراده وجود دارد. آیت‌الله رئیسی تأکید کرد: فرمانده معظم کل قوا و ما به عنوان دولت بارها اعلام کرده‌ایم هر کسی را که بخواهد تعرضی به کشور داشته باشد، شدیداً پشیمان خواهیم کرد. 
روستای کردآباد کبودرآهنگ
آیت‌الله رئیسی در دومین برنامه این سفر، با حضور در جمع مردم روستای کردآباد شهرستان کبودرآهنگ، مهم‌ترین راهکار رونق اقتصاد ملی و غلبه بر مشکلات اقتصادی را تولید دانست و گفت: هر کسی در جهت گسترش تولید در کشور تلاش کند، مردم را امیدوار و دشمن را ناامید کرده است. وی ساماندهی نظام مالیاتی کشور را از جمله پیش‌نیازهای تحقق اهداف و اولویت‌های کشور در حوزه اقتصاد دانست و با تأکید بر اعتماد دولت سیزدهم به کسبه و اصناف در حوزه مالیات‌ستانی، گفت: بحث مالیات برای دولت و فعالان اقتصادی یک تکلیف قانونی است اما حتماً در این حوزه اظهارات کسبه و تولیدکنندگان برای دولت مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد. چرا که مبنای ما اعتماد به اصناف و کسبه است که سربازان کشور در حوزه اقتصاد به شمار می‌آیند. آیت‌الله رئیسی با تأکید بر اینکه مالیات باید عادلانه باشد، گفت: در عین حال که نظام مالیاتی ما باید چنان بازآرایی شود که فرار مالیاتی به حداقل برسد، باید حرف کسی که به درستی مالیات خود را اظهار می‌کند باید مورد قبول قرار گیرد. 
رفع فوری نقاط حادثه خیز جاده‌ها
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود بر رفع مشکل جاده‌های حادثه‌خیز در کشور تأکید و تصریح کرد: جاده‌هایی که به عنوان نقاط حادثه‌خیز شناخته می‌شوند، در اولویت اصلاح قرار دارند. مسأله جان انسان‌ها در اولویت است و باید در اسرع وقت نقاط حادثه‌خیز اصلاح شود. آیت‌الله رئیسی در ادامه حضور خود در روستای کردآباد با خانواده شهدای این روستا دیدار و گفت‌وگو کرد و با حضور در تعدادی از واحدهای تولیدی این روستا از نزدیک در جریان مسائل و پیشنهادات تولیدکنندگان قرار گرفت.
حضور در اجتماع باشکوه مردم  کبودرآهنگ
آیت‌الله رئیسی در اجتماع مردم شهرستان کبودرآهنگ نیز ضمن ادای احترام به خانواده‌های قریب به ۷۰۰ شهید معزز این شهرستان، مهم‌ترین مؤلفه قدرت و امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران را مردم متدین حاضر در صحنه دانست و تصریح کرد: به نیروهای نظامی، قدرت تسلیحاتی و نظامی کشور افتخار می‌کنیم، اما باید بدانیم که آنچه دشمن را از تعرض به این کشور بازداشته مردم متدین و ولایتمدار حاضر در صحنه است.
از مواضع خود عقب‌نشینی نمی‌کنیم
رئیس جمهور، با اشاره به اینکه امروز در دنیا شاهد جنگ اراده‌ها هستیم، گفت: اراده دشمن آن است که ملت ایران راه انقلاب، ارزش‌ها و شهیدان را ادامه ندهد. در مقابل ملت ما اراده کرده با وجود همه تهدیدها و تحریم‌ها، با قوت این مسیر را ادامه دهد و با تکیه بر شعار ما می‌توانیم هیچ تحریم و تهدیدی را مانعی پیش پای خود نداند. آیت‌الله رئیسی اعتراف رسمی امریکا به شکست مفتضحانه سیاست فشار حداکثری در برابر ملت ایران را یک پیروزی بزرگ برای کشورمان دانست و تصریح کرد: به عنوان خدمتگزاران شما مردم وظیفه خودمان می‌دانیم به تبعیت از مقتدای بصیرت‌آفرین‌مان و به خواست ملت بزرگ ایران، ایستادگی و مقاومت را در مقابل زیاده‌خواهان، سلطه‌گران و نظام سلطه در دستور کار خود قرار دهیم و به هیچ عنوان از مواضع بحق جمهوری اسلامی ایران عقب‌نشینی نکنیم.
مأموریت حل مشکل زمین‌های وقفی
رئیس جمهور در ادامه با اشاره به مشکلات مطرح شده درباره اراضی وقفی منطقه اظهارکرد: وقف حکم خودش را دارد، لکن با توجه به مشکلاتی که مردم دارند و در این اراضی سکونت دارند و کسب و کار راه انداخته‌اند، از سازمان اوقاف، استاندار و مسئولان مربوطه دیگر می‌خواهم هر چه سریع‌تر با تشکیل کارگروهی به این مسأله در مدت حداکثر ۲ ماه رسیدگی کنند، تا اولاً زندگی مردم ثبات پیدا کند و در ثانی مردم آثار سفر دولت در رفع دغدغه‌های خود را ببینند.
توجه به مسأله آب و اشتغال در همدان
 آیت‌الله رئیسی پیش از ظهر پنجشنبه نیز در اجتماع پرشور مردم شهر همدان، مسأله کم‌آبی را از جمله مشکلات استان همدان خواند و افزود: به مسئولان استان از جمله آقای استاندار مأموریت داده شده که هرچه سریع‌تر برای رفع مشکلات اولویت دار استان از جمله مسأله کم‌آبی برنامه‌ریزی و اقدام کنند.رئیس جمهور رونق تولید، شکوفایی صنایع و توسعه دانش‌بنیان کشاورزی را از جمله اولویت‌های مهم کشور دانست و تأکید کرد: باید واحدهای صنعتی نیمه‌تعطیل یا تعطیل هر چه سریع‌تر به چرخه تولید بازگردند چرا که فعال کردن صنایع استان و همچنین بخش‌های کشاورزی و دامداری موجب اشتغال بیشتر خواهد شد و نگرانی مردم در زمینه مشکل بیکاری را رفع خواهد کرد.
هدفگذاری ایجاد 40هزار شغل در استان
آیت‌الله رئیسی با اشاره به هدفگذاری مسئولان استانی برای ایجاد ۲۷ هزار شغل در استان همدان تا پایان سال‌جاری افزود: با توجه به اینکه مسأله بیکاری یکی از نگرانی‌های جدی ما و مردم در این استان است، از مدیران استان می‌خواهم برای ایجاد ۴۰ هزار شغل در همدان برنامه‌ریزی و با فعال کردن واحدهای تولیدی و همچنین توسعه کشاورزی از طریق اصلاح الگوی کشت، در راستای تحقق این هدف تلاش کنند.
از همراهی مردم برخورداریم
رئیس جمهور با بیان اینکه برنامه‌های دولت بدون مساعدت، همکاری و همیاری مردم موفق نخواهد بود، تأکید کرد: افتخار می‌کنیم که در مسیر حل مشکلات کشور از همراهی مردم برخورداریم، صبر و همراهی شما مردم در اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها دشمن را ناکام گذاشت و یقین داریم ایستادگی‌تان در عرصه‌های مختلف، بعد از این هم دشمن را ناکام‌تر خواهد کرد.
وی با اشاره به توصیه اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه به مردم و احترام به آنها، تصریح کرد: همواره در دولت و در جلسات شوراهای اداری در استان‌ها تأکید کرده‌ام مردمداری و توجه به خواست مردم و نیاز آنها، از مهم‌ترین مسئولیت‌های دولت است و باید شعار دولت مردمی با تلاش همه مسئولان نمود عینی و عملی پیدا کند.
آیت‌الله رئیسی جلب رضایت و خشنودی مردم را جزء مهم‌ترین وظایف دولت دانست و افزود: همه تلاش دولت آن است که در مسائل اقتصادی بسترهای فسادزا را اصلاح کند، روابط ناسالم در سازمان اداری کشور را برچیند و دست رانت‌خواران و مفسدان را از معیشت مردم قطع کند. ممکن است برخی از این اقدامات دولت ناراحت شوند اما جلب رضایت عموم مردم برای ما مهم است.
منافقین سربازان استکبار بودند
رئیس جمهور در دیدار با ایثارگران و نخبگان استان همدان، ضمن یادآوری رشادت‌های رزمندگان اسلام در عملیات مرصاد، گفت: این ایام یادآور شهامت و شجاعت مردمی است که در مقابل صدامیان و منافقین ایستادگی کردند و حقیقتاً راه نفوذ را بر منافقین کوردل سد کردند. آیت‌الله رئیسی با اشاره به خباثت جریان نفوذ، گفت: منافقین همان سربازان استکبار بودند که می‌خواستند با جنایت خودشان، راه را برای نظام سلطه باز کنند، اما مردم جلوی آنها را گرفتند. رئیس جمهور با تأکید بر اینکه باید رشادت و شجاعت رزمندگان اسلام در عملیات مرصاد در یادها زنده بماند و خباثت منافقین در تاریخ ثبت شود، تصریح کرد: جریان نفاق زمان و مکان نمی‌شناسد و همواره به دنبال آن است که نقش منافقانه خود را ایفا کند، لذا نخبگان و مردم همیشه باید نسبت به این مسأله هوشیار  باشند. وی با تأکید بر اینکه از اول پیروزی انقلاب اسلامی ضربه‌هایی را که از جریان نفاق خوردیم، از کفار و ملحدین نخوردیم، اظهار کرد: آن کسانی که مقابل اهل بیت ایستادند همین جریان نفاق بودند و باعث تأسف است‌، چگونه افرادی که مدعی حقوق بشر هستند مهد قاتلان و منافقین شده‌اند و اروپایی‌ها باید به این سؤال پاسخ دهند چطور منافقین را در دل خود جای داده‌اند. 
دولت مردمی یعنی همراه مردم بودن
رئیس جمهور، رمز موفقیت دولت را همراهی، همکاری و مشورت مردم دانست و اظهار کرد: دولت مردمی یعنی همراه مردم بودن؛ باید همواره همه دولتمردان ما در تمام سطوح خودشان را در اجتماع مردم بدانند و با مردم بویژه نخبگان مشورت کنند. آیت الله رئیسی دیگر رمز موفقیت دولت در همه عرصه‌ها را ارتباط با جریان نخبگانی برشمرد و تأکید کرد: حل مشکلات اداری نیازمند همکاری دولت و مجلس است. معتقدیم باید بسترهای فسادزا اصلاح شود و اصلاحات دولت هم در راستای قطع دست رانت‌خواران و مفسدین است. 
دولتی که مدیران خود را ارزیابی می‌‌کند
رئیس جمهور با بیان اینکه دولت سیزدهم تنها دولتی است که پس از چند ماه از آغاز فعالیت‌اش مدیران ارشد و وزرای خود را مورد ارزیابی کمی و کیفی قرار داده است، اظهار کرد: تنها دولتی هستیم که دارای برنامه مدون، دقیق و تحولی است. این برنامه مسائل کشور را شناخته و راه‌حل مشکلات را ارائه می‌دهد. آیت‌الله رئیسی در پایان گفت: تولید، امیدآفرینی، اقتصاد مقاومتی و مقاوم در مقابل تکانه‌ها، مردم متدین، توجه به آثار خون شهدا در جامعه، صنایع نظامی و موشکی و از همه مهم‌تر جایگاه رهبری از مؤلفه‌های قدرت هستند. رئیس جمهور همچنین در دیدار جمعی از خانواده‌های شهدای استان همدان، حل مشکلات کشور را در گرو بسط روحیه جهاد و شهادت در کشور خواند و گفت: با تسری روحیه شهدا و ویژگی‌های شخصیتی آنها در عرصه‌های مختلف است که می‌شود بر تمام مشکلات کشور غلبه کرد.
جلب رضایت مردم از سوی مدیران
آیت‌الله رئیسی در جلسه شورای اداری استان، جلب رضایت عموم مردم از سوی مدیران را ضروری خواند و با بیان اینکه مدیران پیرو فرهنگ «ما می‌توانیم» باشند و در میدان عمل برای پیشرفت کشور تلاش کنند، تأکید کرد: گزینش، استخدام و ارتقای رتبه در سازمان اداری باید در بستر عدالت و به دور از هرگونه روابط ناسالم صورت گیرد، امروز انتظار مردم از ما یک سازمان اداری کارآمد با مدیران تحولخواه و انقلابی است و در این زمینه باید به استفاده از نیروهای کارآمد و تحولخواه توجه شود و نیروهای بی‌انگیزه که مانع کار هستند به حاشیه رانده شوند.
در یک سال به اندازه 15 سال کار شده
آیت‌الله رئیسی ۱۷ سال عقب‌ماندگی در حل مسأله آب استان همدان را ناشی از بی‌انگیزگی و نبود اراده جدی برخی مدیران در دوره‌های گذشته عنوان کرد و گفت: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته در مدت یکساله به اندازه ۱۵ سال کار شده و در این سفر از آقای استاندار و مسئولین مربوطه خواسته‌ام که ظرف مدت ۲ ماه مشکل آب مردم این استان را سامان دهند. رئیس جمهور با اشاره به اظهارات استاندار همدان مبی بر بازگشت ۸۰ واحد به چرخه تولید، از مدیران خواست موضوع اشتغال را بسیار جدی پیگیری کنند و در این مسیر نگاهشان به یک دستگاه یا وزارتخانه خاص نباشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بر تحول در نظام اداری تأکید کرد و گفت: پیچیدگی نظام اداری موجب کندی کارها می‌شود و باید بسیاری از فرایندهای پیچیده و بوروکراسی‌های اداری تغییر کند که پیش‌نیاز آن تغییر در نگرش و نگاه مسأله‌محور به مشکلات است.
تشریح دستاوردهای سفر
رئیس جمهور در نشست خبری پایان این سفر، ضمن تشریح برخی جزئیات ۱۷۹ طرح مصوب سفر استانی دولت مردمی به استان همدان، اظهارکرد: با بررسی‌های و اولویت‌سنجی‌های انجام شده، ۳۵ طرح در بخش زیربنایی، ۳ طرح در بخش خاک، آب و کشاورزی، ۲۵ طرح در حوزه درمان و بهداشت، ۷۵ طرح در عرصه‌های فرهنگی، گردشگری و ورزشی، ۳۳ طرح در حوزه اشتغال‌آفرینی و ۲ طرح در حوزه صنعت و معدن در این سفر به تصویب رسیده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7968/2/621432/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها