امیر دریادار ایرانی تشریح کرد

تغییر ساختار نیروی دریایی ارتش برای حضور قدرتمند در دریاها


گروه سیاسی/  امیر دریادار شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران از تغییر ساختار نیروی راهبردی ارتش برای حضور در آب‌های جهان، دامنه توان عملیاتی و تأمین امنیت مسیرهای بازرگانی دریایی ایران خبرداد.
به گزارش ایرنا، شهرام ایرانی با اشاره به اینکه امروز منافع، منابع و شاهرگ‌های اقتصادی ما در محیط‌های اقیانوسی گسترده است و از همین‌رو خطوط کشتیرانی ما نیاز به محافظت و پشتیبانی دارد، اظهارکرد: نیروی دریایی ارتش برای دنبال کردن دیپلماسی دفاعی و برقراری این امنیت نیاز به تجهیزات پیشرفته دارد.
مرزبانی، هزاران کیلومتر دورتر از مرز
وی با بیان اینکه چند روز قبل پهپادهای مستقر در ناوهای جنگی و زیردریایی‌ها به نیروی دریایی ارتش ایران پیوستند، اضافه کرد: این توانمندی که بیشتر در حوزه فضای بالای دریا است، باعث می‌شود شعاع عملیاتی خود را در تمامی حوزه‌ها افزایش دهیم.دریادار ایرانی با تشریح توانمندی‌ها و ظرفیت‌های پهپادی نیروی دریایی ارتش، تصریح کرد: مفهوم دستیابی به این قابلیت این است که امروز در این حوزه با توجه به توانمندی که وجود دارد، می‌توانیم در بیش از هزار کیلومتر حضور یابیم و قطعاً اگر تهدیدی هم باشد، ما امروز هزاران کیلومتر دورتر از سواحل خودمان مستقر هستیم. امیر دریادار ایرانی در تشریح ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد پهپادهای ایرانی گفت: امروز مرزهای دریایی‌مان جا‌به‌جا شده و با توجه به اینکه در اقیانوس هند حضور داریم، مرز اقتصادی ما در حوزه دریا بیش از ۲۲۰۰کیلومتر جا‌به‌جا شده و با توجه به تجهیزاتی که دراختیار داریم، بویژه در حوزه پهپادی، برد ما بسیار قابل‌توجه است.
پهپاد، مهم‌تر از موشک
وی با بیان اینکه دشمن این موضوع را به‌ طور کامل می‌داند و می‌فهمد که چه اتفاقی افتاده است، افزود: این بحث پهپادی در مقایسه با توان موشکی به دلیل دقت، برد و به دلیل قابل شناسایی نبودن، یک سر و گردن بالاتر است و مهم‌تر اینکه پهپادها می‌توانند به‌ صورت دسته‌پروازی، مأموریت انجام دهند. امیر دریادار شهرام ایرانی گفت: این بدان معنا است که امروز 40 یا 70سال پیش نیست که هر کاری خواستند انجام دهند و اگر بخواهند مرزهای ما را درگیر و به منافع و منابع ما دست‌درازی کنند، قطعاً باید بدانند برخورد متقابل می‌شود، یعنی هر حرکتی انجام دهند، بر مبنای فرمان مقام معظم کل قوا که زمان بزن و در رو دیگر تمام شده، واقعاً دیگر تمام شده است و حتماً انتظار برخورد محکم و حتی بدتر را داشته باشند.   ایرانی با اشاره به ابعاد قدرت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: در حوزه‌های کشف و شناسایی، درگیری و در صورت لزوم انهدام، از توانمندی‌های جدیدی برخوردار هستیم. دراین زمینه‌ها، هم تجهیزات ما به روز است و هم آن برد مورد نیاز خودمان را در بحث عملیاتی داریم که به‌عنوان دست بلند نظام در خدمت تدابیر و فرامین هستیم تا در هر حوزه‌ای که لازم باشد، حضور داشته باشیم.
رژیم‌ صهیونیستی در خواب بوده است!
فرمانده نیروی دریایی در واکنش به انتقاد رژیم‌صهیونیستی از حضور نیروی دریایی ایران در دریای سرخ گفت: به نظر می‌رسد آنان در خواب عمیقی بوده‌اند و خیلی دیر از خواب بیدار شدند. حضور ما در دریای سرخ چیز جدیدی نیست. ما دو دهه است که در محدوده شمال اقیانوس هند حضور مداوم داشته‌ایم. ما در سه مرحله عبور از کانال سوئز را داشتیم، یعنی نه فقط در دریای سرخ بلکه در مدیترانه حضور پیدا کردیم و بازهم حضور پیدا خواهیم کرد.

برش
اعزام دهمین ناوگروه صلح و دوستی دریای خزر به روسیه

​​​​​​​دهمین ناوگروه صلح و دوستی در دریای خزر با  بدرقه فرماندهان و مسئولان بلند پایه نیروی دریایی ارتش کشور راهی جمهوری روسیه شد. به گزارش ایرنا، در آیین بدرقه دهمین ناوگروه رزمی، آموزشی نیروی دریایی ارتش که با هدف شرکت در رژه دریایی جمهوری فدراتیو روسیه  در منطقه چهارم دریایی امام رضا ( ع ) بندر انزلی برگزار شد،  فرماندهان و مسئولان بلندپایه نیروی دریایی ارتش حضور داشتند. در این مأموریت شناورهای پیکان و جوشن منطقه چهارم دریایی امام رضا (ع) بندر انزلی حضور دارند.
ناوگان شمال کشور به مرکزیت بندرانزلی با پیشینه‌ای طولانی فعالیت می‌کند. منطقه چهارم دریایی امام رضا(ع) نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران یا ناوگان شمال جزو چهار منطقه اصلی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، مهم‌ترین رکن و شاکله نظامی دریایی در منطقه شمال ایران است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7968/2/621433/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها