ایران در ایران


نیروگاه زباله‌سوز ساری امسال به بهره‌برداری می‌رسد

ساری - مشاور استاندار مازندران و مسئول پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور به این استان،  گفت: از پروژه‌های شاخصی که رئیس جمهور در سفر به استان و در جلسه شورای اداری بر آن تأکید کرده و مهلت زمانی نیز برای اتمام آن در نظر گرفته شد، پروژه نیروگاه زباله سوز ساری است که پیشرفت ۸۰ درصدی داشته و احتمالاً با اعتباراتی که در نظر گرفته شده در دهه فجر ۱۴۰۱ افتتاح خواهد شد.
حسین شاه پری افزود: ۱۷۶ مصوبه در سفر ریاست جمهوری داشته‌ایم، رقمی بیش از ۱۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بودجه اعتبارات در نظر گرفته شده است که از سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۳ بازه زمانی است که باید این مصوبات به اجرا برسد.
شاه پری افزود: پروژه دیگر تصفیه خانه نیروگاه زباله‌سوز نوشهر است که هفته گذشته بازدید و جلسه‌ای در محل پروژه برگزار شد و پیشرفت ۹۰ درصدی دارد و قولی که پیمانکار پروژه و فرماندار دادند تا پایان شهریورماه افتتاح خواهد شد. وی پروژه ورزشگاه شهید وطنی را نیز مورد تأکید جدی رئیس جمهور و استاندار دانست که برای آن کارگروه ویژه تشکیل شده و اظهار کرد: پروژه اسکله رورو ریلی با توجه به برنامه‌های اقتصادی دولت برای برقراری کریدور بین‌المللی شمال به جنوب مطرح است که با رشد بخش فیزیکی ۷۶ درصدی همراه بوده و طی مکاتبات تا پایان سال این پروژه به اتمام می‌رسد. شاه پری درباره مراحل اجرایی ۱۷۶ پروژه مصوب سفر رئیس جمهور گفت: از این تعداد ۸۵ پروژه رشد فیزیکی بالای ۳۰ درصد داشتند.

614 میلیارد تومان برای آبرسانی روستایی  گلستان

گرگان- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان گفت: در طرح جهاد آبرسانی ۶۱۴ میلیارد تومان اعتبار برای آبرسانی به ۴۳۲ روستای استان گلستان با جمعیت ۳۷۰ هزار نفر برای ۳۰ ماه هزینه می‌شود.
به گزارش ایرنا، ایرج حیدریان اظهار داشت: از بدو تأسیس شرکت آب و فاضلاب این میزان اعتبار سابقه نداشته است و باید با این اعتبار جلوگیری از هدررفت آب در روستا، در نظر گرفتن هزار و ۲۹۱ کیلومتر خطوط انتقال و شبکه توزیعی محور اجرایی قرار گرفته شود. وی افزود: طرح جهاد آبرسانی که توسط وزارت نیرو عملیاتی شده شامل حفر و تجهیز ۳۰ حلقه چاه، ایجاد خط انتقال و شبکه توزیع به طول هزار و ۲۹۱ کیلومتر، ایجاد ۷۲ مخزن با ظرفیت ۲۲ هزار متر مکعب و ساخت ۱۰ ایستگاه پمپاژ است که به اجرا درآمد. وی افزود: استان گلستان را با جمعیت حدود ۲ میلیون نفر به تمامی از منابع آب زیرزمینی تأمین آب می‌کنیم و لازمه‌اش این بوده برای توزیع عادلانه منابع باید از امکانات سطحی برخوردار شویم و از آب‌های نامتعارف همانند آب‌های دریا که آب شور تلقی می‌شود و آب‌های لب شور حتماً باید بهره‌برداری کنیم. 

دستور پلمب کشتارگاه سنتی دام اهواز صادر شد

اهواز - دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان از صدور دستور پلمب کشتارگاه سنتی دام اهواز خبر داد.
صادق جعفری چگنی در خصوص آخرین وضعیت کشتارگاه سنتی دام اهواز اظهار کرد: با توجه به تخلفاتی که اخیراً گزارش شده، دستور پلمب این کشتارگاه صادر شده است.
به گزارش ایسنا، وی افزود: دستگاه قضایی تا زمان رفع نواقص و مشکلات منطقه، نظارت‌های لازم را خواهد داشت.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان که با یک بخش خبری صحبت می‌کرد، گفت: بابت ارائه و عرضه گوشت دام نگرانی چندانی وجود ندارد و گوشتی که عرضه می‌شود کاملاً مورد تأیید سازمان دامپزشکی است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7985/16/623603/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها