قاچاق حیوانات نامتعارف در بازارهای تهران!


زیست بوم- «موضوع قاچاق حیات وحش به داخل کشور، به شدت رها شده است؛ به گونه ای که در جنگل‌های هیرکانی شاهد حضور راکون و میمون رزوس هستیم و اگر به یافت آباد یا بازار آزادگان تهران مراجعه کنید انواع حیوانات غیرمتعارف از مار پیتون گرفته تا شیر هندی می‌توان خریداری کرد که این وضعیت مناسب نیست». این انتقادات بخشی از سخنان رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس به وضعیت قاچاق حیوانات در داخل کشور است. «سمیه رفیعی»، با بیان اینکه کلاً هیچ قاعده و قانون خاصی برای نگهداری حیوانات غیرمتعارف در منازل وجود ندارد، می گوید: این اقدامات حاصل تفکرات سرمایه‌داری و پیروی از مد و ژست پولداری و این قبیل موضوعات است و با آن نیز مخالف هستیم.
ساماندهی به حقوق حیوانات 
این نماینده مجلس، خاطر نشان می کند: در این خصوص طرح‌هایی در مجلس دنبال می‌شود و لایحه‌ای هم از سوی دولت در خصوص حمایت از حیوانات تقدیم مجلس شده است. رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس به ایرنا می گوید: پیشنهاد ما این است که سه قوه با یکدیگر سر یک میز بنشینند و بالاخره این مسأله  را یک‌بار برای همیشه حل کنند؛ نمی‌شود که فقط مسائل مربوط به این موضوع بر دوش یک قوه قرار بگیرد؛ سه قوه باید فارغ از طرح‌ها و مسائلی که دارند در این باره به یک تصمیم واحد برسند و انصافاً نیز پای آن بایستند.
رفیعی تأکید می کند: امروز در حوزه حقوق حیوانات در کشورمان به شدت دچار به هم ریختگی، بی قانونی و هرج و مرج هستیم؛ بنابراین امکان دارد در این زمینه در آینده نیز شاهد اتفاقات بسیاری باشیم. او با انتقاد از وجود شرایط برای قاچاق حیات وحش به داخل کشور گفت: الان موضوع قاچاق حیات وحش به داخل کشور به شدت رها شده است به صورتی که در جنگل‌های هیرکانی شاهد حضور راکون و میمون رزوس هستیم. در همین گوشه و کنار تهران اگر به یافت آباد یا بازار آزادگان مراجعه کنید انواع حیوانات غیرمتعارف از مار پیتون گرفته تا شیر هندی می‌توان خریداری کرد که این وضعیت مناسب نیست.
رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس با تأکید بر لزوم ساماندهی موضوع نگهداری حیوانات در کشور خاطر نشان کرد: در این زمینه به کمیسیون امنیت ملی نیز پیشنهاداتی داده‌ام و احتمالاً جلسه‌ای مشترک میان کمیسیون‌های امنیت ملی و کشاورزی برگزار شود و در آن جلسه سه قوه را مکلف به انجام اقداماتی در این زمینه کنیم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7985/17/623607/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها