حوادث جهان


ریزش هولناک دیوار زیارتگاه « چشمه امام علی»

ریزش تپه خاکی روی زیارتگاه «چشمه امام علی» در نزدیکی کربلای معلی منجر به گرفتار شدن عده‌ای از زائران و خادمان زیر آوار شد که با کمک نیروهای امدادی و مردم چهار نفر از جمله دو کودک زنده بیرون کشیده شدند.
به گزارش الفرات، سازمان دفاع مدنی عراق با اعلام فرو ریختن تپه خاکی در چشمه امام علی(ع) در نزدیکی کربلای معلی و ناپدید شدن شماری از زائران در زیر آوار اظهار داشت: ۲۰ تیم از استان‌های بغداد، نجف، کربلا و بابل با نظارت مدیرکل سازمان دفاع مدنی برای مشارکت در عملیات آواربرداری و جست‌وجوی زائران احتمالی به محل حادثه در منطقه اعزام شده‌اند.
برخی منابع گزارش دادند 12 نفر در زیر آوار گرفتار شده بودند که نیروهای امدادی برای نجات آنها وارد عمل شدند و چهار نفر را که دو کودک و دو زن بودند، از زیر آوار زنده خارج کردند و مجروحان حادثه به بیمارستان امام حسین (علیه السلام) انتقال یافتند.
نیروهای امدادی با ۵ نفر دیگر که زیر آوار بودند ارتباط برقرار کرده و آنها درخواست آب و غذا کردند. به گفته این منبع‏‎، با توجه به وجود تپه‌های اطراف منطقه‏، نیرو‌های نجات با شیوه‌های فنی برای نجات کسانی که زیر آوار مانده‌اند، تلاش می‌کنند.
‏پدافند غیرعامل عراق اعلام کرد با ایجاد شکاف‌هایی در محل حادثه کربلا ‏، آب‏، اکسیژن و غذا به زیرآوارماندگان حادثه رسانده و همچنین نیرو‌های امداد و نجات با تجهیزات سبک‏، بریدن میله‌ها و برداشتن بلوک‌های سیمانی به امدادرسانی ادامه دادند.بر اساس این گزارش، ریزش در جریان عملیات عمرانی توسعه زیارتگاه رخ داده است.چشمه امام علی(ع)، زیارتگاهی در ۲۰ کیلومتری جنوبغربی کربلا و در شمال جاده این شهر به سوی عین‌التمر است. این زیارتگاه در باور مردم، همان چشمه‌ای است که امام علی(ع) در مسیر نبرد صفین آشکار کرد. چشمه امام علی(ع)، امروزه گسترش زیادی یافته و دارای شبستانی بزرگ، چندین بستان و امکانات رفاهی است.

45 کشته و 66 مجروح در دو سانحه رانندگی ترکیه

2 سانحه رانندگی مرگبار در ترکیه که روز شنبه رخ داد منجر به کشته شدن 45 نفر و مجروح شدن 66 نفر شد.
در نخستین حادثه که ساعت 10 و 45 دقیقه صبح شنبه به وقت محلی در منطقه ماردین جنوب شرقی ترکیه رخ داد یک اتوبوس مسافربری واژگون و ده‌ها متر روی زمین کشیده شد که پس از برخورد با تجهیزات آتش‌نشانی و تیم امدادگرانی که در حال امدادرسانی به یک حادثه رانندگی دیگر در بزرگراه «تارسوس-آدانا-غازی عینتاب» بودند، به خودروی یک خبرگزاری ترکیه برخورد کرد.
فرماندار استان «غازی عینتاب» اعلام کرد: در پی واژگونی این اتوبوس مسافربری 15 نفر از جمله سه آتش‌نشان، چهار پرسنل درمانی و دو خبرنگار یک خبرگزاری ترکیه‌ای جان باختند همچنین 21 نفر نیز مجروح شدند.
در دومین حادثه که عصر شنبه رخ داد یک خودرو به‌دلیل نقص فنی در ترمز با سرعت وارد جمعیت شد و در این حادثه نیز 30 نفر کشته و 45 نفر زخمی شدند.این حادثه در منطقه دریک در شهر ماردین و جایی که یک بازار برپا شده بود، روی داده است. بر اساس گزارش‌ها، حال تعدادی از مصدومان وخیم اعلام شده است.به گزارش روسیا الیوم، فخرالدین قوجه وزیر بهداشت ترکیه در پیامی توئیتری گفت: درپی نقص سیستم ترمز یک دستگاه کامیون و برخورد آن با جمعیت در دیریک واقع در استان ماردین، 20 نفر کشته و 30 نفر زخمی شدند که حال ۸ نفر از آنها وخیم اعلام شده است.
این در حالی است که خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از یک مقام محلی، از افزایش شمار کشته شدگان به ۳۰ نفر و مجروحان به ۴۵ نفر خبر داده است.
گفتنی است مطابق اعلام وزارت بهداشت ترکیه، آمار جانباختگان در حال افزایش است.
رسانه‌های ترکیه تصاویری منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد راننده کامیون کنترل وسیله نقلیه را از دست داده و سپس با سرعت بالا به سمت خودروهای اطراف و عابران پیاده که در تلاش برای نجات جان خود بودند، منحرف شد.
همچنین خبرگزاری آناتولی اعلام کرد که مدتی قبل تصادف سه خودرو در همان محل رخ داده بود و نیروهای امدادی از قبل در محل حادثه حضور داشتند که کامیون با جمعیت برخورد کرد.

50 کشته در سیل هند
​​​​​​​
وقوع سیلاب و رانش زمین در مناطقی از شمال و شرق هند حدود 50 کشته و هزاران بی‌خانمان برجا گذاشت.به گزارش خبرگزاری رویترز، بارش شدید باران طی سه روز گذشته در مناطقی از شمال و شرق هند موجب جاری شدن سیلاب و وقوع رانش زمین شد که تاکنون به کشته شدن دست‌کم ۵۰ نفر منجر شده است.بارش شدید باران موجب آبگرفتگی صدها روستا، به زیر آب رفتن خانه‌ها و سرگردانی ساکنان مناطق درگیر با سیل شده است.
در ایالت اودیسا دست‌کم 6 نفر بر اثر باران‌های سیل‌آسا جان باختند. زندگی نزدیک به ۸۰۰ هزار نفر تحت‌تأثیر این حادثه قرار گرفته و هزاران نفر مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند.مقامات ایالت جارکند نیز اعلام کردند  روز شنبه پنج نفر بر اثر سیلاب جان خود را از دست داده‌اند و تاکنون جسد چهار نفر پیدا شده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7985/19/623618/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها