گیسا بایبوردی کماندار طلایی کشورمان در بازی‌های کشورهای اسلامی در گفت‌و‌گو با «ایران»:

ثابت کردم حق کسی را نخورده‌ام


فائزه زمانی/ گیسا بایبوردی کماندار تیم ملی که آخرین طلای کاروان ایران در بازی‌های کشورهای اسلامی را به نام خود ثبت کرد، معتقد است با این مدال در قونیه ثابت کرده است که حق کسی را نخورده و درست سرجای خودش ایستاده است. او حالا بعد از این طلا در تلاش است تا این بار در بازی‌های آسیایی کامپوند، ایران را طلایی کند. او در گفت‌و‌گو با خبرنگار «ایران» اظهار داشت که معتقد است سطح بازی‌های کشورهای اسلامی چیزی از مسابقات جهانی کم نداشته است و در ادامه افزود: «مسابقات بازی‌های کشورهای اسلامی از سطح بالایی برخوردار بود. تنها فرق این مسابقات با مسابقات جهانی این بود که کمانداران کمتری حضور داشتند اما افراد حاضر در این مسابقات از قهرمانان و رکوردداران جهان بودند. در کل سطح رقابت‌ها فراتر از حد انتظار بود و چیزی از مسابقات قهرمانی جهان کم نداشت.»
او درخصوص مدال طلایی‌ای که کسب کرد، چنین نظر داد: «من هم مثل هر ورزشکار دیگری برای بهترین نتیجه و مدال طلا پا به پیست می‌گذارم. از روز اول هم به نیت طلا در این مسابقات حضور پیدا کردم. این طلا برای خیلی‌ها دور از انتظار بود اما من در فینال تمام تلاشم را کردم و به خود مطمئن بودم. البته حریفم در فینال کماندار قدر و باسابقه‌ای بود. ایشان زمانی که من تازه وارد تیم ملی شده بودم، در فینال‌های مسابقات جهانی تیر می‌انداخت.»
 کماندار طلایی قونیه حالا امیدوار است طلایش را این بار در بازی‌های آسیایی ضرب کند: «مسابقات تدارکاتی بیشترین تأثیر را در آمادگی ورزشکاران دارد. هرچه به مسابقات بیشتری اعزام شویم، در مسابقات رسمی آمادگی بیشتری خواهیم داشت. اگر تا موعد بازی‌های آسیایی، به مسابقات اعزام شویم و اردوهای‌مان مثل سال قبل منظم برگزار شود، می‌توانیم در هانگژو هم مدال‌های خوشرنگی بگیریم. رشته کامپوند به صورت آزمایشی در المپیک 2024 پاریس و به صورت قطعی در المپیک 2028 لس‌آنجلس حضور دارد. بنابراین از این به بعد باید به کامپوند به چشم یک رشته المپیکی نگاه کنیم. المپیک با مسابقات دیگر متفاوت است و امیدوارم شرایط لازم برای حضور در المپیک فراهم شود تا بتوانیم به مدال‌های این رشته امیدوار باشیم.»
بایبوردی به حواشی اخیر تیم ملی کامپوند چنین واکنشی داشت: «ما سال گذشته اردوهای منظمی را پشت سرگذاشتیم و هر 3 هفته یک‌بار فقط 3 روز استراحت داشتیم. من 10 سالی عضو تیم ملی بوده‌ام اما تا به حال چنین اردوهای منظم و مداومی بی‌سابقه بوده است. انصافاً از نکات مثبت ریاست شعبانی بهار همین اردوهای بی‌وقفه است. اعزام به مسابقات هم به نسبت سال‌های قبل بهتر بود و ما در اکثر مسابقات مهم حضور داشتیم به جز بازی‌های جهانی امریکا و قهرمانی جهان که بابت ویزا به مشکل برخوردیم. بنابراین مشکلی از بابت اعزام نداشته و کیفیت اردوها خوب بود. البته بهتر بود ملی‌پوشان معترض به کیفیت اردوها و مسائل این‌چنینی اول مشکلات‌شان را با رئیس فدراسیون در میان می‌گذاشتند، نه اینکه سرخود انتقادات‌شان را رسانه‌ای کنند. حتی این دوستان صحبت‌هایی را هم درباره ما مطرح کرده بودند اما عملکردم در مسابقات بازی‌های کشورهای اسلامی گویای همه چیز بود و روشن شد که من حق کسی را نخورده و سرجای خودم ایستاده‌ام.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7985/21/623628/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها