اخبار


تبریک سخنگوی دولت به قهرمانان کشتی فرنگی

تیم ملی کشتی فرنگی جوانان ایران در مسابقات جهانی این رشته که در بلغارستان برگزار شد، به قهرمانی دست یافت. با توجه به اینکه دیشب فرنگی کاران 5 وزن دوم شانس رسیدن به 2 مدال طلا و 3 برنز را داشتند و ایران می‌تواند حداقل 149 و حداکثر 174 پوئن به دست بیاورد، قهرمانی‌اش در این مسابقات مسجل شده است. پیش از این تیم ملی کشتی آزاد جوانان نیز عنوان قهرمانی رقابت‌های جهانی بلغارستان را از آن خود کرده بود. علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در حساب کاربری خود پیشاپیش در توئیتر نوشت: «نام ایران بر تارک کشتی جهان می‌درخشد. خداقوت به کادر فنی و بروبچه‌های تیم ملی کشتی فرنگی و آزاد جوانان که مقتدرانه بر سکوی نخست جهان ایستادند.»

معرفی کاندیداهای کمیته‌المپیک با یک هفته تأخیر

در حالی که قرار بود صلاحیت کاندیداهای انتخابات کمیته ملی المپیک هفته قبل تأیید شود، لیست کاندیداهای تأیید صلاحیت شده امروز اعلام می‌شود. این در شرایطی است که کمیته ملی المپیک باید طبق ماده 14 آیین‌نامه، دیروز فهرست اسامی نهایی کاندیداها برای عضویت در هیأت اجرایی به تفکیک سمت و بیوگرافی مختصر را برای همه اعضای مجمع عمومی حداقل یک هفته قبل از انتخابات می‌فرستاد اما تازه امروز کاندیداها را معرفی می‌کند. البته این روزها زمزمه رد صلاحیت 3 نفر از کاندیداها شنیده می‌شود. 2 نفر از آنها رؤسای فدراسیون‌های المپیکی هستند که برای ریاست و عضویت در هیأت اجرایی کاندیدا شده‌اند و نفر سوم هم از فدراسیون‌های غیرالمپیکی است که برای نایب‌رئیسی کاندیدا شده است.

تیم‌ملی والیبال با سومی جام واگنر در اسلوونی

تیم ملی والیبال ایران، با سومی جام واگنر، دیروز به اسلوونی رسید. شاگردان بهروز عطایی که برای قهرمانی جهان آماده می‌شوند، بعداز باخت 3- صفر و 3- 2 مقابل لهستان و صربستان، شنبه شب جام واگنر را با پیروزی 3- 2 مقابل آرژانتین و سومی تمام کردند. تیم کشورمان با دو باخت و یک برد و 3 امتیاز، بعد از لهستان و آرژانتین تیم سوم جدول رده‌بندی جام واگنر شد و صابر کاظمی پشت خط زن ملی‌پوش کشورمان هم، بهترین سرویس زن تورنمنت لقب گرفت. ملی‌پوشان عصر دیروز به شهر لوبلیانای اسلوونی رسیدند و پس از استراحت، از امروز در چند روز مانده تا شروع قهرمانی جهان تمرینات‌شان را انجام می‌دهند. تیم ملی والیبال که دور مقدماتی قهرمانی جهان و در گروه F، با تیم‌های آرژانتین، هلند و مصر هم‌گروه است، از 4 شهریور ماه در لیوبلیانا پایتخت اسلوونی با آنها رقابت می‌کند. این مسابقات با حضور 24 تیم از 4 شهریور به میزبانی دو کشور لهستان و اسلوونی برگزار می‌شود.

شروع ماجراجویی والیبال زنان درAVC کاپ

تیم ملی والیبال زنان ایران، بعداز نایب قهرمانی کشورهای اسلامی، امروز با جدال مقابل کره ، مسابقاتش در AVC کاپ را استارت می‌زند. این تیم بعد از استراحت چند روزه به فیلیپین رفت تا ساعت 15:30 امروز در شهر پاسیگ فیلیپین در نبردی سخت مقابل کره مدعی، قد علم کند. شاگردان کمپدلی دیروز به دلیل شرایط بد و غیر‌استاندارد سالن با نیم ساعت تأخیر آخرین تمرین را انجام دادند.

هندبال نوجوانان، هند را درهم کوبید

تیم ملی هندبال نوجوانان ایران در دومین بازی  قهرمانی آسیا به میزبانی منامه بحرین، هند را با نتیجه ۶۴ - ۱۴ درهم کوبید. شاگردان رحیم زاده که در بازی اول مقابل کره بازنده شده بودند، دیروز با اختلاف 50 گل، هند را پشت سر گذاشتند تا به یک برد خوب دست یابند. امیرحسین مسعودی در این بازی ارزشمندترین بازیکن شد. تیم کشورمان در سومین بازی دور مقدماتی قهرمانی آسیا ساعت ۱۸:۳۰ امروز به مصاف ازبکستان می‌رود.
شاید شه‌بخش لژیونر نیمه حرفه‌ای شود
دانیال شه‌بخش بوکسور تاریخ‌ساز تیم ملی برای قرارداد در بوکس نیمه حرفه‌ای راهی امارات شد. شه بخش برای انجام 4 بازی با یک باشگاه خارجی به توافق رسیده و در صورت عقد قرارداد با این باشگاه، یک ماه بعد اولین مبارزه خود را انجام خواهد داد. در حال حاضر شه‌‌بخش و نهتانی مربی پایه‌اش  در امارات هستند تا  مذاکرات لازم را با طرف مقابل انجام دهند. ملی‌پوش ایران به همراه چند بوکسور دیگر از کشورهای مختلف برای حضور در تست‌های نهایی باشگاه مذکور در دوبی حضور دارند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7985/21/623635/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها