در دومین عملیات مبارزان فلسطینی، طی کمتر از یک هفته، اتوبوس صهیونیست ها گلوله باران شد

سرزمین‌های اشغالی دیگر برای شهرک‌نشینان امن نیست


زهره صفاری/ اتوبوس حامل شهرک‌نشینان صهیونیست برای دومین بار در فاصله یک هفته، هدف تیراندازی قرار گرفت اما به رغم اقدامات ارتش رژیم صهیونیستی، عامل این عملیات که این بار در نزدیکی رام‌الله رخ داده، هنوز شناسایی و دستگیر نشده است.
به گزارش المیادین، این تیراندازی شامگاه شنبه در ورودی روستای سیلواد رخ داد و گرچه 8 گلوله به اتوبوس شهرک نشینان اصابت کرد اما با دور شدن سریع اتوبوس از محل هیچ کشته و مجروحی نداشته است.
بلافاصله پس از این تیراندازی، ارتش رژیم صهیونیستی با بستن ورودی روستای سیلواد، در یورش به خانه‌ها و مناطق اطراف، دو زن فلسطینی را در نزدیکی رام‌الله بازداشت کرد و یک فلسطینی نیز در نزدیکی ایست بازرسی «اوفرا» هدف حمله قرار گرفت. با اینکه این تیراندازی کشته یا مجروحی نداشته اما از آنجا که در فاصله یک هفته از تیراندازی به اتوبوس شهرک نشینان در دیوار غربی بیت‌المقدس رخ داده، سران تل‌آویو و ارتش این رژیم را نگران کرده است.
در همین راستا یسراییل گانتز، رئیس کمیته منطقه‌ای رژیم صهیونیستی مدعی شد: «این تیراندازی جزیی از پروسه تنش‌آفرینی فلسطینی‌ها است که به خاطر از دست رفتن قدرت بازدارندگی سران اسرائیل در جریان است.» همچنین به نوشته فارس، یک تحلیلگر اسرائیلی نیز در یادداشتی در معاریو، مسأله هسته‌ای ایران، بحران انسانی در مؤسسات نظامی اسرائیل، تهدید حزب‌الله، از بین رفتن آزادی مطلق نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی و تهدیدات نوار غزه و کرانه باختری را چالش‌های پیش روی این رژیم در آینده خوانده است.
بازداشت چند فلسطینی در کرانه باختری
تیراندازی به اتوبوس شهرک‌نشینان همزمان با تشدید تنش‌ها در کرانه باختری و یورش نظامیان اشغالگر به محله‌های فلسطینی رخ داد. در یورش نظامیان صهیونیست به مناطق مختلف فلسطین 4 جوان فلسطینی در بیت لحم، دو فلسطینی در رام‌الله، یک فلسطینی در جنین و یک فلسطینی در قدس اشغالی بازداشت شدند. گفته می‌‌شود در این یورش‌ها، نظامیان اقدام به شلیک گلوله‌های نظامی و گازهای سمی به سوی فلسطینی‌ها کردند.
این در حالی است که به نوشته العالم، دفتر هماهنگ کننده امور انسانی سازمان ملل در اراضی اشغالی(اوچا) در گزارشی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در دو هفته گذشته 50 ساختمان را در قدس و کرانه باختری تخریب کرده و در نتیجه این حملات وحشیانه 55 شهروند فلسطینی از جمله 28 کودک را آواره و 220 نفر را با خسارات سنگین روبه‌رو کرده است. بنا بر اعلام این سازمان 12 ساختمان از مجموع بناهای تخریب شده از طریق کمک‌های خارجی ساخته شده بودند. اما نقض حقوق بشر رژیم صهیونیستی در فلسطین تا حدی پیش رفته است که به گزارش المیادین، نظامیان این رژیم با تروریست خواندن 6 دفتر حقوق بشری فلسطین، این نهادها را مورد حمله قرار داده و پس از غارت اسناد موجود، اقدام به پلمب آنها کرده‌اند؛ اقدامی که با واکنش سازمان ملل و چندین کشور عضو اتحادیه اروپا همراه شده است.
 یک بام و دو هوای آلمان در قبال رژیم صهیونیستی
به رغم آنکه جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها، مقامات سابق ارتش این رژیم را نیز به انتقاد واداشته و حتی یکی از افسران سابق شاباک، دموکراسی ادعا شده سران تل‌آویو را توهم آنها دانسته است اما آلمان در اقدامی عجیب با موضعگیری در قبال اظهارات محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درباره قتل عام صهیونیست‌ها در فلسطین، خواستار تحقیقات در این باره شد. عباس در نشست مطبوعاتی اخیر خود با اولاف شولتز، صدراعظم آلمان در برلین گفته بود اسرائیل از سال 1947 تا امروز 50 قتل عام در 50 مکان فلسطینی مرتکب شده است. 
اما این موضع گیری برلین از سوی جهاد اسلامی پاسخ داده شد و خالد البطش، عضو دفتر سیاسی جهاد اسلامی اقدام پلیس آلمان را محکوم و این موضعگیری را نادیده گرفتن رنج مردم فلسطین اعلام کرد.
همرزمان عواوده تهدید به اعتصاب غذا کردند
در شرایطی که وضعیت خلیل عواوده، اسیر فلسطینی پس از حدود 6 ماه اعتصاب غذای نامحدود رو به وخامت رفته و وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی نیز احتمال مرگ ناگهانی او را داده است، اما این مبارز فلسطینی اعلام کرده تا مشخص نشدن وضعیت محکومیتش حاضر به پایان دادن به این اعتصاب نیست. در همین حال مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین نیز نوشت، باشگاه اسرا اعلام کرده است که اسرای فلسطینی در بند زندان‌های رژیم صهیونیستی در واکنش به بدرفتاری اداره زندان رژیم صهیونیستی  تهدید به اعتصاب غذای دسته جمعی  کرده‌اند. این اعتصاب که قرار است سه شنبه و چهارشنبه آغاز شود تا دو هفته ادامه خواهد داشت.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7985/4/623641/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها