اخبار


خسارت سیل به بیش از۳۰۰ واحد مسکونی و تجاری استان تهران

مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران با اعلام اینکه بیش از۳۰۰ واحد مسکونی و تجاری در استان تهران بر اثر سیل مرداد آسیب دیدند، از ارائه پیشنهاد‌های بنیاد مسکن به دولت برای تسهیلات بازسازی و تعمیر واحد‌های آسیب‌دیده خبر داد. غلامرضا صالحی گفت: بیشترین خسارت به روستای مزداران از توابع بخش مرکزی شهرستان فیروزکوه و امامزاده داوود وارد شده است. صالحی از ارائه پیشنهاد بنیاد مسکن به دولت برای بازسازی واحد‌های سیل‌زده خبر داد و گفت: پیشنهاد بنیاد مسکن به دولت برای تسهیلات بازسازی ۲۰۰ میلیون تومان است که فعلاً ۱۰۰ میلیون اختصاص خواهد یافت تا مابه‌التفاوت آن با تصویب و ابلاغ دولت به واحد‌های مسکونی تخریبی تعلق گیرد. 


افزایش ظرفیت‌های ترانزیت در بنادر

مدیرکل ترانزیت لجستیک و توافقنامه‌های بین‌المللی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ترانزیت در کشور طی ۴ ماه نخست امسال در مقایسه با پارسال ۲۵ درصد افزایش داشته است. خسرو سرایی گفت: سال گذشته در بنادر کشور ۸ میلیون و ۱۴۰ هزار تن و در ۴ ماه نخست امسال ۳ میلیون و ۲۸۰ هزار تن ترانزیت داشتیم و اگر با همین روند پیش برود تا آخر سال به ۱۵ میلیون تن می‌رسد. سرایی با اشاره به اهمیت بندر چابهار به‌عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور گفت: در بندر چابهار نیز به لحاظ زیرساختی سازمان بنادر و دریانوردی به نمایندگی از دولت زیرساخت‌های لازم را فراهم می‌کند و سرمایه‌گذاری خوبی در چابهار انجام شده و اکنون مشکل بندر چابهار ارتباط پس کرانه‌ای است. سرایی گفت: بنادر شمالی ظرفیت‌ها و تجهیزات بسیار خوبی دارند و ما ۲۵ درصد از ظرفیت بنادر را به ترانزیت اختصاص دادیم. در بنادر شمال کشور هم ۳۰ میلیون تن ظرفیت داریم که حدود ۸ میلیون تن به ترانزیت اختصاص پیدا کرده است.

 
ترانزیت و حمل بسته‌های پستی از طریق دریا بین ایران و روسیه

کشتیرانی برای حمل محموله‌های پستی وارداتی و صادراتی به روسیه ۲۰ درصد تخفیف در تعرفه‌های حمل در نظر گرفته است. داوود آبداری تفتی، مدیرعامل کشتیرانی خزر گفت: کشتیرانی دریای خزر در هر دو بحث، تضامین کافی را به صاحب کالا می‌دهد. وی با اشاره به اینکه کشتیرانی دریای خزر در طول هفته، دست‌کم دو سفر از بندر انزلی به بندر آستاراخان روسیه انجام می‌دهد، افزود: شرایط برای این سفر‌ها از مبادی بندر امیرآباد و نوشهر به سمت روسیه نیز مهیا است. تفتی مهم‌ترین مبحث در حمل‌ونقل کالا را زمان حمل دانست و گفت: میانگین حمل یک محموله پستی از دریا بین بنادر ایرانی و بندر آستاراخان روسیه بین 5 تا 7 روز است. وی افزود: کشتیرانی برای حمل محموله‌های پستی وارداتی و صادراتی به روسیه ۲۰ درصد تخفیف در تعرفه‌های حمل در نظر گرفته است. تفتی افزود: در بندر سالیانکای روسیه نیز که راهبری آن در اختیار گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران است برای یک ماه هزینه انبارداری صفر در نظر گرفته شده است و روزی صد تن بار برای حمل تا ۵۰ درصد تخفیف اعمال کنیم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7985/11/623656/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها