اخبار


شرکت بازرگانی دولتی اعلام کردارسال ۲/۷ میلیون تن گندم از بنادر کشور به مقاصد داخلی

شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کرد: دو میلیون و ۷۴۰ هزار تن گندم از بنادر کشور به یک هزار و ۷۰۰ مقصد داخلی ارسال شده است. به گزارش شرکت بازرگانی دولتی ایران (مبدأ)، میزان ارسال گندم‌های وارداتی از طریق بنادر جنوب و شمال به اقصی نقاط کشور از ابتدای سال‌جاری تاکنون، از دو میلیون و ۷۴۰ هزار تن فراتر رفت.گندم‌های وارد‌شده در این مدت پس از تخلیه و بارگیری در بنادر استان‌های خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، مازندران و گیلان به ۱۷۰۰ مقصد در داخل کشور ارسال شدند تا ضمن ذخیره‌سازی، برای اختلاط با گندم‌های داخلی در مراکز جمعیتی سراسر کشور، مورد استفاده مصرف‌کنندگان قرار بگیرند. گفتنی است تأمین گندم مورد نیاز کشور از مبادی داخلی نیز همچنان ادامه دارد و تاکنون بالغ بر ۷ میلیون تن گندم  از محل تولیدات داخلی کشاورزان گندمکار کشور به‌صورت تضمینی از سوی شرکت بازرگانی دولتی ایران خریداری شده است.

  
 وزیر جهاد کشاورزی: ۱۸۰۰ دستگاه کمباین غلات، بازسازی و جایگزین می‌شود

 وزیر جهاد کشاورزی گفت: امسال در چهارچوب  تفاهمنامه‌ای یک هزار دستگاه کمباین فرسوده بازسازی و ۸۰۰ دستگاه کمباین نو جایگزین می‌شود تا به بهره‌وری در بخش کشاورزی کمک کند. 
به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، «سید جواد ساداتی‌نژاد» در مراسم امضای تفاهمنامه توسعه ناوگان کمباین برداشت غلات میان وزارت جهاد کشاورزی، آستان قدس رضوی و کمباین‌سازی ایران، ابراز امیدواری کرد ظرف سه سال آینده با استفاده از فناوری‌های نوین و افزایش سرمایه‌گذاری، شرایط مطلوبی در حوزه کمباین و مکانیزاسیون کشاورزی ایجاد شود و از این طریق، هم به ارتقای کمی و کیفی تولید و بهبود بازار دست یابیم و هم به آورده‌ای که می‌تواند تا مرز ۱۰ هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی را رشد دهد، برسیم. وی با بیان اینکه فاصله ایران با دیگر کشورهای دنیا در حوزه کمباین‌سازی زیاد است، اظهار داشت: ما می‌توانیم به فناوری‌های نو در این حوزه دست یابیم که به سرمایه‌گذاری و همت نیاز دارد. 
ساداتی‌نژاد ادامه داد: کشاورزان و وزارت جهاد کشاورزی در واقع کاربر و بهره‌برداران کمباین‌ها هستند و کاهش ضایعات محصولات کشاورزی با نوسازی و تأمین کمباین‌های جدید از نظر اقتصادی و تولید گندم و غلات بسیار مؤثر خواهد بود. وی با اشاره به اینکه فصل جدیدی در حوزه حمایت از مکانیزاسیون کشاورزی و بخش خصوصی در این حوزه آغاز شده است، تصریح کرد: ۱۰۰ درصد منافع سرمایه‌گذاری ما در کمباین‌سازی ایران به بخش کشاورزی برمی‌گردد. وی در همین حال ابراز امیدواری کرد نوسازی در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی در سال‌های آینده در سطح کلان‌تری پیش برود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7985/12/623658/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها