اخبــار


آموزش و پرورش اعلام کرد
تأثیر سابقه تحصیلی ۴۰ درصدی در کنکور «قطعی» است

رئیس مرکز ارزشیابی و سنجش کیفیت آموزش و پرورش با اشاره به مصوبه ۸۶۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی و تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور اظهار کرد: از این به بعد دو نوبت در سال کنکور برگزار می‌شود. سابقه تحصیلی۴۰ درصد قطعی است و برای سال بعد نیز امکانات هماهنگی برای تسری به پایه‌های دهم و یازدهم داریم. محسن زارعی در کمیسیون تخصصی سنجش و پایش سی‌وششمین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش کشور گفت: رئیس‌جمهور  ایجاد زیر ساخت آموزش و  پرورش را مورد تأکید قرار دادند و استقرار نظام ارزشیابی تضمین کیفیت، مورد بررسی قرار گرفته است. در سال ۹۶ روند شاخص‌ها بررسی شده و دروندادها با ملاک دانش‌آموز، نیروی انسانی و  فضا مورد ارزیابی قرار گرفته است. زارعی گفت: بین افزایش دانش‌آموز و کلاس و کارکنان آموزشی فاصله زیادی وجود دارد و همین امر کمبودهای عرصه میدانی را نشان می‌دهد. وی گفت: در رشته ریاضی، علوم انسانی و تجربی افزایش داشتیم اما در رشته معارف کاهش را شاهد بودیم. رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی با اشاره به مصوبه ۸۶۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی و تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور اظهار کرد: از این به بعد دو نوبت در سال کنکور برگزار می‌شود. سابقه تحصیلی۴۰ درصد قطعی است و برای سال بعد نیز امکانات هماهنگی برای تسری به پایه‌های دهم و یازدهم داریم. 

پرداخت وام ازدواج زوجین تا هفته آینده

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان  از پرداخت وام ازدواج زوج‌هایی که پرونده‌ آنها تا ۲۹ مرداد امسال در بانک‌های دولتی تکمیل شده، تا هفته آینده خبر داد. وحید یامین پور در حساب توئیتر خود با زدن هشتگ «هفته دولت»، نوشت: ‏بنا بر اعلام وزارت اقتصاد، زوج‌هایی که در بانک‌های دولتی درخواست وام ازدواج داده‌اند و پرونده‌های آنها تا روز ۲۹ مردادماه تکمیل شده است تا هفته آینده تسهیلات خود را دریافت خواهند کرد. ‎به گزارش ایسنا، مبلغ وام ازدواج در سال جاری برای دختران کمتر از ۲۳ سال و پسران کمتر از ۲۵ سال ۱۵۰ میلیون تومان و برای سایرین ۱۲۰ میلیون تومان است.

شباهت علائم آبله میمون و آبله مرغان

رئیس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت درباره موارد مشکوک ابتلا به آبله میمون که باید مورد رصد و آزمایش بیشتر قرار گیرند، گفت: آزمایش با کیت‌های تشخیصی آبله میمون از کسانی گرفته می‌شود که جزو موارد محتمل بیماری باشند. موارد مشکوک شامل کسانی است که دارای علائم بالینی تب، سردرد شدید، دردهای عضلانی، کمردرد، ضعف، تورم غدد لنفاوی و بثورات پوستی باشند. دکتر بهزاد امیری با تأکید بر اینکه درحال حاضر از نظر کیت تشخیصی آبله میمون در کشور هیچ مشکلی وجود ندارد، به ایسنا گفت: پیش‌بینی لازم جهت تهیه و تأمین امکانات تشخیصی آبله میمون از جمله کیت‌های تشخیصی از مدت کوتاهی بعد از اینکه سازمان بهداشت جهانی مواردی از این بیماری را در سایر کشورها  گزارش داد، در کشور فراهم شد. امیری با اشاره به شباهت علائم آبله میمون و آبله مرغان، بیان کرد: ۴۰ درصد کسانی که آزمایش شدند موارد مبتلا به آبله مرغان بودند. اگر رابطه اپیدمیولوژیکی برای انتقال بیماری وجود نداشته باشد، وجود علائم بالینی به تنهایی برای ما مشخص کننده بیماری نیست. آبله میمون برخلاف کرونا از طریق هوا منتقل نمی‌شود که قرار باشد تعداد افراد زیادی در معرض خطر باشند. وی درباره نحوه نمونه‌گیری از افراد مشکوک بیماری، بیان کرد: اگر هنوز بثورات پوستی ایجاد نشده باشد ولی فرد علائم عمومی مانند تب، بدن‌درد یا تورم غدد لنفاوی داشته باشد، نمونه‌گیری مشابه کرونا از حلق و بینی خواهد بود. 


مدیرعامل سازمان بوستان‌های شهرداری تهران خبر داد
ورود سازمان بازرسی به پرونده قطع درختان باشگاه انقلاب

مدیرعامل سازمان بوستان‌های شهرداری تهران در مورد قطع درختان در باشگاه انقلاب توضیحاتی ارائه کرد. علی محمد مختاری  در خصوص پرونده قطع درختان در باشگاه انقلاب گفت: تمامی درختان باشگاه انقلاب پلاک کوبی شده و شناسنامه دارند و از سالیان قبل تعداد درختان این مجموعه مشخص هستند. وی با بیان اینکه تعداد درختان این مجموعه ۱۹ هزار و ۳۳۷ درخت سبز و تعدادی نیز درخت خشک بود که بابت این مسأله از آنها شکایت کردیم، افزود: اما دادگاه به آنها حکم برائت داد. چرا که گفته بودند آب نداشتند؛ اما مجدداً در ۱۹ مرداد به دادگاه تجدیدنظر شکایت کردیم و این مسأله در حال بررسی است.
وی با بیان اینکه در مورد درختان باشگاه انقلاب شهرداری قبلاً وارد شده بود و جریمه‌ای نیز برای آنها در نظر گرفته و بعد پرونده‌شان به دادگاه ارسال شده است، گفت:‌ ما از طریق قوه قضائیه و سازمان بازرسی این موضوع را پیگیری می‌کنیم و روز گذشته بازرسی کل کشور به آنجا وارد شده و از درختان خشک و سبز بازدید کرده است و بازرسی کل کشور  با جدیت پیگیر موضوع وضعیت درختان در باشگاه انقلاب است.

تأکید جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا 
 بر تسهیل خدمات به زائران اربعین

جانشین معاون هماهنگ کننده فرماندهی کل انتظامی بر تسهیل خدمات‌دهی به زوار اربعین تأکید کرد.  سردار محمد شرفی در بازدید میدانی از پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا که به منظور نظارت بر روند خدمات‌دهی به مراجعان و متقاضیان خدمات گذرنامه انجام شد، گفت: امروز در جریان این بازدید با بسیاری از مراجعان گفت‌وگوی چهره‌به‌چهره انجام شد و در جریان روند ارائه خدمات و میزان رضایت و انتقادات آنان از خدمات قرار گرفتم.  بر اساس اعلام سایت پلیس، وی با تأکید بر تسهیل و تسریع خدمات‌دهی به مشتاقان حضور در اربعین حسینی (ع) و مراجعان به پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا، گفت:‌ تدابیر لازم به منظور تسهیل و تسریع خدمات دهی به مراجعان پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا و متقاضیان صدور و تمدید گذرنامه ابلاغ شده است. 
فراخوان مشمولان پایه خدمتی شهریور ماه ۱۴۰۱
سازمان وظیفه عمومی فراجا اعلام کرد: مشمولان دارای برگ آماده به خدمت شهریور ۱۴۰۱ باید در محل و مراکز مندرج در برگ معرفینامه حضور یابند.  سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مشمولان می‌بایست با مراجعه به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰)، برگ معرفینامه مشمولان به مراکز آموزش را دریافت و برابر اطلاعات مندرج در آن اقدام کنند. 
این دسته از مشمولان باید روز سه‌شنبه یکم شهریور ماه سال ۱۴۰۱ در ساعت، محل و مراکزی که در برگ معرفینامه مشمولان اعلام شده، حضور یابند و به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند. مشمولان اعزامی، کارت تزریق واکسیناسیون کووید ۱۹ و واکسن مننژیت و دوگانه را در روز اعزام به همراه داشته باشند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7985/22/623684/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها