وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

لوازم پزشکی و پروتزها افزایش قیمت نخواهد داشت


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تا پایان امسال هیچ تغییری در قیمت لوازم و وسایل پزشکی و پروتزها انجام نمی‌گیرد.
 بهرام عین‌اللهی در آیین افتتاحیه شصت‌ونهمین آزمون دانشنامه تخصصی و سی‌وششمین دوره آزمون دانشنامه فوق تخصصی با اشاره به مرتبه و ارزش شغل معلمی در جامعه افزود: علم و دانش در حوزه پزشکی و درمان توانسته است به کمک مردم بشتابد و از بسیاری از مشکلات آنان گره‌گشایی کند. ادغام آموزش پزشکی و بهداشت و درمان از افتخارات جمهوری اسلامی است. با این ادغام، دانش و نیاز جامعه تلفیق یافته و به عبارتی دانشگاه‌های ما در خدمت جامعه قرار گرفته‌اند که ما باید این را قدر بدانیم.
عین‌اللهی ادامه داد: برای ما قابل قبول نیست که حاصل کار یک استاد تنها مقاله باشد؛ بلکه شاخص اصلی یک استاد، محصولاتی است که بتواند نیاز جامعه را تأمین کند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با انتقاد از اینکه برخی از استادان، آموزش و درمانگاه‌های خود را تعطیل کرده‌اند و فقط به تولید مقاله در مراکز تحقیقاتی مشغول هستند، افزود: این روش پاسخگوی نیازها نیست. مهارت، آموزش، فراگرفتن شیوه‌های تدریس، ایجاد انگیزه در دانشجو و بهره‌گیری از ابزار کمک آموزشی و الزامات امروز، آموزش علوم پزشکی در کشور است.
وی با اعلام این خبر که نخستین دانشگاه هوشمند در کشور ایجاد شده است، گفت: در این دانشگاه هوشمند به‌دنبال آن هستیم که از ابزارها و روش‌های جدید آموزش توأم با فناوری‌های نوین بهره بگیریم زیرا امروزه تدریس، سر کلاس حاضر شدن و جزوه دادن نیست بلکه باید از انواع و اقسام شبیه‌سازها، دستگاه‌های سمعی و بصری و انیمیشن‌ها که بتوانند روش‌های دشوار آموزش پزشکی را اجرا کنند و در اختیار دانشجو قرار دهند، استفاده کنیم.
وی با تأکید بر اینکه راهبرد اصلی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزایش بهره‌وری است، خاطرنشان کرد: نزدیک به ۶۰۰ هزار پرسنل، هزار بیمارستان و ۱۵۰ هزار تخت بیمارستانی وجود دارد اما از این همه تجهیزات، متوسط بهره‌وری ۲۵ درصد است که باید سعی کنیم بهره‌وری ما در مراکز دانشگاهی افزایش یابد.
وی با اشاره به مصوبه روز چهارشنبه ۲۶ مرداد هیأت دولت گفت: سقف کارانه در مناطق محروم به طور کلی برداشته شد و سقف کارانه در مراکز علوم پزشکی غیر محروم ۱۲۰ میلیون تومان تعیین شد که به میزان ۲۰ درصد با نظر وزیر بهداشت قابل افزایش است. این مصوبه برای یک سال است و اگر به نتایج خوبی رسیدیم، تمدید خواهد شد. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره تعرفه‌های بخش دولتی و خصوصی نیز تأکید کرد: این وزارتخانه در نظر دارد در سال آینده (۱۴۰۲) این تعرفه‌ها برابر شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7985/22/623687/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها