وزیر آموزش و پرورش خبر داد

بیش از 14 میلیون دانش‌آموز مهرماه راهی مدرسه می‌شوند


وزیر آموزش و پرورش با اعلام اینکه تاکنون ۱۳ میلیون و ۹۰۰ هزار دانش‌آموز ثبت‌نام شده‌اند و عمده آنها که باقی مانده‌اند، کلاس دهمی هستند، گفت: توصیه و درخواست ما این است ثبت‌نام هر چه زودتر انجام شود تا کلاس‌بندی و ساماندهی نیرو برای ابتدای سال تحصیلی سریع‌تر انجام شود.
یوسف نوری ضمن تبیین عملکرد دولت سیزدهم در آموزش و پرورش گفت: برای مناطق مرزی و عشایری برنامه‌هایی داریم و برای ۱۶ منطقه پایگاهی ایجاد کردیم تا معلم ثابت برای آنها اعزام کنیم. همچنین توزیع امکانات را 
مد نظر داریم. در این بخش از کمک گروه‌های جهادی و خیرین بسیار خوب استفاده کردیم.
او افزود: حدود ۸۰۰۰ فضای آموزشی کانکسی و مدارس سنگی خشکه‌چین داریم که در فاز اول ۱۲۰۰ مدرسه بالای ۱۰ دانش‌آموز
 با مدارس ایمن جایگزین می‌شوند.
وزیر آموزش و پرورش در توضیح جزئیات اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان عنوان کرد: اجرای رتبه‌بندی به‌دلیل تنگنای مالی در ابتدای دولت سیزدهم امکان‌پذیر نبود اما چون شعار رئیس‌جمهور و تلاش ایشان بر این بود و آموزش و پرورش را در اولویت قرار داده بود رتبه‌بندی به مرحله اجرایی رسید. نوری ادامه داد: شایستگی‌های عمومی، شایستگی‌های تخصصی، شایستگی‌های حرفه‌ای و تجاربی که معلمان کسب می‌کنند در این فرایند مد نظر است و برآیند اینها در کیفیت آموزش و پرورش مؤثر هستند. وی با اشاره به اینکه هیأت‌های ممیزی تعیین می‌کنند که رتبه فرد کدام یک از رتبه‌های پنجگانه باشد، گفت: اگر اعتراضی باشد ثبت آن در سامانه طراحی‌شده، امکانپذیر است. جا دارد از همکارانم عذرخواهی کنم. سامانه‌های قبلی دچار اشکال بودند و انتقال اطلاعات مشکلاتی را به وجود می‌آورد. ما ناچار شدیم بخواهیم همکاران همه اطلاعات را دوباره بارگذاری کنند که زحمت مضاعف شد و همین یک‌مرتبه انجام می‌شود.
وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه علت تأخیر در اجرای رتبه‌بندی را دایره شمول دانسته بود، آیا مشکل حل شده است، گفت: تقریباً همه همکاران فرهنگی شاغل در مدرسه و اداری‌های بخشنامه ۲۳۰ که رسته معلمی دارند مشمول هستند. آنها که کد استخدامی نداشتند در آیین‌نامه قبلی مشمول نبودند که اصلاح شد و ۸۱۰ هزار نفر را دربرمی‌گیرد. رتبه‌بندی شامل بازنشسته‌ها نمی‌شود.
نوری ادامه داد: تاریخ اجرای رتبه‌بندی از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ است و تا پایان مرداد بخشی از حق معلمان در رتبه‌بندی به‌صورت علی‌الحساب پرداخت می‌شود. بابت تأخیر عذرخواهی می‌کنیم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7985/22/623688/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها