هنرمندان در فضای مجازی


دعوت سینماگران به سالن سینما
فضای مجازی چند وقتی است به یکی از مراجع اصلی اهالی سینما برای اطلاع‌رسانی درباره فعالیت‌های تازه‌شان و تبلیغات فیلم‌های روی پرده تبدیل شده است. در رصد پست‌های اینستاگرامی آنها می‌توان در جریان این فعالیت‌ها قرار گرفت.
یکتا ناصر که در اولین تجربه کارگردانی یوسف حاتمی‌کیا حضوری متفاوت داشته، تصویری از فیلم «شب طلایی» را به اشتراک گذاشته و به گریم متفاوتش در این فیلم اشاره کرده است. حسن معجونی، مریم سعادت، مسعود کرامتی، بهناز جعفری، سوگل خلیق، سینا رازانی و... در این فیلم به تهیه‌کنندگی ابراهیم حاتمی‌کیا حضور دارند.

هوتن شکیبا با انتشار تیزر فیلم سینمایی «ابلقِ» نرگس آبیار، نوشته که این فیلم پس از کسب سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران در سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر، حالا در اکران هم موفق بوده و رکورد دومین افتتاحیه سینمای ایران را شکسته است. طبق اطلاعات منتشر شده در صفحه اینستاگرام او این فیلم در 3 روز نخست نمایش عمومی بیش از یک میلیارد و 636 میلیون فروش داشته است.

بهاره کیان‌افشار دنبال‌کنندگان صفحه اینستاگرامش را به تماشای «رؤیای سهراب» در سینماها دعوت کرده و از آنها خواسته است پس از تماشای فیلم نظراتشان را با بقیه به اشتراک بگذارند. این فیلم به نویسندگی و کارگردانی علی قوی‌تن، روایتی از زندگی سهراب سپهری، شاعر و نقاش معاصر است که برای نخستین مرتبه در سینمای ایران به تصویر کشیده شده است. علی قوی‌تن، بهاره کیان‌افشار، ترلان پروانه، مهدی سلطانی، لاله اسکندری و... از بازیگران این فیلم هستند.

ماهور الوند از حضور نسرین نصرتی در نقش پروین فرشباف در سریال «بی‌گناه» خبر داده است. این سریال از تولیدات تازه شبکه نمایش خانگی است و کارگردانی آن را مهران احمدی و تهیه‌کنندگی‌اش را مصطفی کیایی عهده‌دار هستند. باران احمدی، ماهور الوند، آتیلا پسیانی، رؤیا تیموریان، مهران احمدی، مهرانه مهین‌ترابی، ویشکا آسایش، مسعود رایگان، شبنم مقدمی و... از دیگر بازیگران این سریال هستند.

لیندا کیانی مخاطبانش را به تماشای سریال «خون سرد» دعوت کرده است. در این سریال که اولین قسمت آن منتشر شده است، امیر آقایی، شهرام حقیقت‌دوست، سارا بهرامی، سارا رسول‌زاده و... حضور دارند. سریال پلیسی‌جنایی «خون سرد» به کارگردانی امیرحسین ترابی داستان فردی است که عاملین پرونده‌های زن‌آزاری را در دام انداخته و به مجازات می‌رساند.
بازار داغ کنسرت‌ها در خارج از ایران
اهالی موسیقی بویژه خوانندگان مطرح پس از یک دوره شلوغ برگزاری کنسرت در شهرهای مختلف ایران با آغاز ماه محرم و صفر و تعطیلی این دست فعالیت‌ها و پس از پشت‌سر گذاشتن ایام عزاداری امام حسین (ع ) اجراهایشان در خارج از ایران را آغاز کرده‌اند.
علیرضا عصار خواننده سرشناس موسیقی پاپ از برگزاری کنسرت در کانادا خبر داده است. او 15 و16 اکتبر در تورنتو و ونکوور کانادا به روی صحنه می‌رود. گفتنی است در این اجرا گروه بیگ بند به لیدری پویا نیک‌پور، علیرضا عصار را همراهی خواهند کرد.

رضا بهرام هم اعلام کرده  قرار است در ماه اکتبر تور کنسرت‌هایش را در شهرهای مختلف استرالیا از جمله سیدنی، ملبورن، بریزبن، آدلاید و پرت برگزار کند.


همایون شجریان پس از رکورد جدیدی که در فروش بلیت کنسرت خود بر جای گذاشت، اکنون تور کنسرت جهانی 2022 خود را از شهرهای تورنتو و ونکوور کانادا آغاز نموده و پس از اجرای کنسرت در سیدنی و ملبورن به اروپا سفر خواهد کرد. کنسرت بزرگ همایون شجریان به همراه ارکستر سیاوش، به رهبری آرش گوران، در روزهای ۲۳ سپتامبر(اول مهر) در ملبورن و ۲۴ سپتامبر در سیدنی برگزار خواهد شد.

احسان خواجه‌امیری هم از برگزاری کنسرت تازه‌اش در ونکوور و تورنتو کانادا در ماه دسامبر خبر داده و نوشته: «به امید خدا روی ماهتون رو در کانادا خواهیم دید. در این کنسرت قرار هست زیاد بترکونیم.»

تازه‌های نشر و موفقیت‌هایش
شورای کتاب کودک اسامی کتاب‌های برگزیده و شایان تقدیر منتشرشده در سال ۱۳۹۹ را اعلام کرد. به همین بهانه اهالی حوزه کتاب بخصوص فعالان حوزه کودک در پیام‌های اینستاگرامی به برگزیدگان تبریک گفتند.

عبدالحکیم بهار برگزیده شدن کتاب «پتش‌ خوارگر» به‌عنوان کتاب برگزیده شورای کتاب کودک در سال ۱۳۹۹ در بخش داستان را تبریک گفته است. نشان ماهی سیاه کوچولو به این نوشته آرمان آرین، از نشرافق تعلق گرفته است. او اظهار امیدواری کرده همه‌ نوجوانان و جوانان ایرانی لذت خواندن این رمان فانتزی و اسطوره‌ای را تجربه کنند.

محمدرضا شمس نویسنده، پژوهشگر و مدرس ادبیات کودک و نوجوان نیز با بازنشر کردن پست اینستاگرامی انتشارات طوطی اعلام کرده  در این فهرست نام ۷ عنوان از کتاب‌های طوطی دیده می‌شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7985/24/623694/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها