پیام برکناری رئیس میز ایران در موساد


محمد ایمانی
روزنامه نگار

رسانه‌های صهیونیستی و غربی، خبر مهم برکناری رئیس میز ایران در موساد را با پررنگ کردن جنسیت رئیس جدید و مانور در این باره سانسور کردند. موساد برای کتمان ناکامی‌اش مدعی شده: «برای اولین بار یک زن با نام اختصاری «ک» به ریاست میز ایران منصوب شده است».اخبار رسانه‌های غربی و صهیونیستی خبر را به شکل یک دستاورد وانمود می‌کرد. اما واقعیت ماجرا این است که رئیس میز ایران به خاطر شکست‌های موساد در چند سال اخیر برکنار شده و اگر رئیس قبلی موفق بود و ناکامی‌های بزرگ را بر سر صهیونیست‌ها نکشانده بود، دلیلی نداشت که برکنار شود.چند ماه قبل که رئیس سازمان اطلاعات سپاه پس از 13 سال خدمت تغییر کرد، رسانه‌های صهیونیستی و غربی این تغییر را مصادره به مطلوب کرده و به‌عنوان ضعف اطلاعاتی ایران جا زدند. اما حالا که مقام ارشد موساد به خاطر حجم ناکامی‌ها برکنار شده، همان‌ها، روی زن بودن نفر جدید تأکید می‌کنند!
یکی از ناکامی‌های بارز موساد و رژیم صهیونیستی، این است که نفتالی بنت مدعی راهبرد «مرگ ایران با هزار ضربه چاقو» بود اما شکست‌های پیاپی در مقابل مقاومت لبنان و فلسطین، در جبهه داخلی و تشدید دوقطبی‌های فرساینده و پیشرفت‌های چشمگیر ایران به سقوط دولت بنت انجامید. یکی از شکست‌ها و نگرانی‌های بزرگ رژیم صهیونیستی، اعلام نگرانی دوقلوی داخلی موساد، شاباک (سرویس اطلاعات و امنیت داخلی اسرائیل) است که درباره تشدید خشونت و آشوب در انتخابات پیش روی این رژیم در اثر نفوذ و دستکاری «ایران» هشدار داده است. روزنامه «تایمز اسرائیل» در این مورد اعلام کرد: گزارش‌ها از نگرانی نهاد امنیتی شاباک درباره احتمال مداخله خارجی در انتخابات آتی اسرائیل توسط مهاجمان سایبری ایرانی و روسی حکایت دارد. شاباک نگران است که به‌دنبال بالا گرفتن مجادلات نمایندگان کنست، شهروندان نیز مرتکب خشونت شده و آشوب سیاسی برپا کنند. نفتالی بنت هم با بیان اینکه اسرائیل در برابر یک آزمون واقعی قرار گرفته و شاهد شرایط بی‌سابقه است که به فروپاشی نزدیکی‌ می‌شود گفته بود: کشور ما دو بار به علت جنگ‌های داخلی، اول زمانی که ۸۰ ساله بود، تجزیه شد و دوم زمانی که ۷۷‌ساله بود، از هم پاشید. اکنون در دوره سوم، به دهه هشتم نزدیک می‌شویم. ایهود باراک نخست‌‌وزیر اسبق اسرائیل هم معتقد بود که «احتمالاً برای سومین ‌بار در تاریخ حکومت‌های یهود، دچار نفرین دهه هشتم شده‌ایم و بیم آن می‌‌رود که این نفرین، قبل از 80 سالگی بر سر اسرائیل نازل شود».
«یعقوب ابوالقیان»، سرمایه‌دار اسرائیلی که همراه موشه یعالون وزیر جنگ پیشین در انتخابات کنست شرکت کرده بود، به خاطر جاسوسی برای ایران، حبس خانگی شد. قبلاً «گونن سگو»، وزیر سابق انرژی و امور زیربنایی، به علت جاسوسی برای ایران، به ۱۱ سال زندان محکوم شده بود.
«افرایم هالیوی» رئیس سابق موساد، هم به هاآرتص گفته بود: فشار نتانیاهو به ترامپ جهت خروج از برجام، اشتباهی بزرگ بود و ایران را به هسته‌ای شدن نزدیک‌تر کرد. اگر به وقایع پس از آن نگاه کنیم، وضعیت بسیار بدتر شده؛ کل سیاست اسرائیل، یک شکست بزرگ و تأسف‌آور بود و حتی ممکن است شکستی تاریخی باشد. خدمتکار وزیر دفاع اسرائیل به اتهام جاسوسی برای ایران دستگیر شد. در بازجویی از «گورن» معلوم شد که او از وسایل خانه و رایانه گانتس عکس گرفته و برای گروه سایبری سایه (سیاه) فرستاده است. پس از این اتفاق لیبرمن، وزیر دفاع پیشین اسرائیل اعلام می‌کند که: ایران، 74 بار بزرگتر و جمعیتش 9 برابر ما است. در اسرائیل همه چیز متراکم است، اما در ایران فاصله دو کلانشهر تهران و مشهد 900 کیلومتر است. وضعیت ما با ایران قابل مقایسه نیست.
به گفته هاآرتص، زوال اسرائیل نزدیک‌تر از آن چیزی است که می‌‌پندارید و رفتارهایش، گواهی مرگش را امضا می‌کند. از رفتارهای آپارتایدی ناگوار در داخل و وضعیت اجتماعی- سیاسی و ژئوپلیتیک بسیار شکننده بگیرید، تا احتمال جنگ که می‌تواند با شلیک هزاران موشک از چند محور، کار اسرائیل را یکسره کند. سرویس‌های اطلاعاتی ایران به مدت چند سال، وزیر زیربنایی اسرائیل را به خدمت گرفته بودند، اما موساد و شین بت و شاباک در خواب به سر می‌بردند! «گونن سِگِو»، وزیر اسبق انرژی و امور زیربنایی اسرائیل به اتهام جاسوسی برای ایران به ۱۱ سال زندان محکوم شده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7985/5/623704/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها