رئیس جمهور با اشاره به رویکرد عزتمندانه دولت مردمی در سیاست خارجی، برخی از اقدامات قوه مجریه را در یک سال گذشته تشریح کرد

گزارش عملکرد دولت

افزایش سرمایه‌گذاری در پروژه های کلان ملی ایجاد توازن در سیاست خارجی توسعه اقتصاد ملی بدون استقراض از بانک مرکزی یا خلق پول ارتقای ذخایر استراتژیک کالاهای اساسی تلاش برای خودکفایی و تنوع مبادی ورود کالاهای اساسی مهار کرونا توسعه سیاست همسایگی افزایش تجارت خارجی

گروه سیاسی/ درحالی که رسانه‌های غربی و برخی جریان‌های داخلی، عامدانه به اخبار غیر دقیق مذاکراتی دامن می‌زنند، رئیس جمهور روز گذشته همراستا با رویکرد محوری دولت سیزدهم مبنی بر پیوند نزدن مسائل کشور با نگاه بیگانگان، اعلام کرد که «با وجود تحریم‌ها و تهدیدها دولت کار را با جدیت ادامه خواهد داد.» آیت‌الله رئیسی که در هجدهمین اجلاس روز جهانی مسجد سخن می‌گفت، ضمن اشاره به این واقعیت که «با رویکرد عزتمندانه دولت مردمی، بخش قابل توجهی از مطالبات خود از برخی کشورها را دریافت کرده‌ایم»، تصریح کرد: «در هیچ نشست و مذاکراتی از حقوق ملت کوتاه نخواهیم آمد.» این نگاه مبتنی بر قدرت ملی را باید در این واقعیت جست‌و‌جو کرد که به تأکید رئیس جمهور، «کشور ما دارای قدرت متکی به آحاد مردم است و تلاش دولت مردمی بر این اساس استوار بوده که از چنین قدرتی بخوبی برای تأمین منافع ملت بهره بگیرد.»
تلاش رسانه‌ای دشمن برای القای یأس
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله رئیسی در این اجلاس که در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، گفت: امپراطوری رسانه‌ای امروز ابزار دشمن برای القای یأس در جامعه و در صدد دور کردن مردم از دین، ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است. در سوی مقابل اما رهبر معظم انقلاب پرچم امیدآفرینی را برافراشته و مساجد نیز به عنوان کانون‌های امیدآفرینی نقش بسیار مهمی در بسط گفتمان رهبری در جامعه دارند. رئیس جمهور با تأکید بر ضرورت پاسخ بهنگام و متقن به شبهات در جامعه، اظهارکرد: شما ائمه محترم جماعات می‌توانید در مساجد علاوه بر اقامه نماز و نشر معارف دینی، شبهات ایجاد شده برای مردم را رفع و گره‌های ذهنی جامعه را باز کنید، چرا که اگر شبهات و القائات دشمن در ذهن مردم بی‌پاسخ بماند، سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی به مرور دچار فرسایش می‌شود.
ارتقای ذخایر استراتژیک
آیت‌الله رئیسی در ادامه سخنان خود به فعالیت‌ها و اقدامات دولت در یک سال گذشته در زمینه مهار کرونا، توسعه سیاست همسایگی، ایجاد توازن در سیاست خارجی، افزایش تجارت خارجی، ارتقای ذخایر استراتژیک کالای اساسی و همزمان تلاش برای خودکفایی و تنوع مبادی ورود کالاهای اساسی اشاره کرد و گفت: دولت با همراهی مردم توانست گام بلندی را در صیانت از جان و سلامت مردم بردارد و همزمان بدون استقراض از بانک مرکزی یا خلق پول، توسعه اقتصاد ملی و افزایش سرمایه‌گذاری در پروژه های کلان ملی را دنبال کند. وی در بخش دیگری از سخنانش مهم‌ترین مؤلفه قدرت جمهوری اسلامی را حضور مردم در عرصه‌ها و صحنه‌های مختلف دانست و افزود: بحمدالله کشور ما دارای قدرت متکی به آحاد مردم است و تلاش دولت مردمی بر این اساس استوار بوده که از چنین قدرتی به خوبی برای تأمین منافع ملت بهره بگیرد.
حفاظت از حقوق ملت ایران
رئیس جمهور با تأکید بر اینکه با وجود تحریم‌ها و تهدیدها دولت کار را با جدیت ادامه خواهد داد، افزود: با اعتقاد و اطلاع دقیق از ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها می‌گویم که آینده برای کشور روشن است. امروز جنگ، جنگ اراده‌هاست و ملت ایران اراده کرده است بر دشمنان خود فائق آید و قطعاً خدای متعال هم کمک حال و یاریگر ملت ایران خواهد بود. رئیس جمهور با بیان اینکه با رویکرد عزتمندانه دولت مردمی، بخش قابل توجهی از مطالبات خود از برخی کشورها را دریافت کرده‌ایم، تصریح کرد: در هیچ نشست و مذاکراتی از حقوق ملت کوتاه نخواهیم آمد، دولت تلاش برای پیشرفت کشور و رفع مشکلات را با قوت ادامه خواهد داد. ما زندگی مردم را به هیچ عامل بیرونی گره نخواهیم زد و مجدانه پیگیر رفع مشکلات کشور و مردم خواهیم بود.
تحکیم ارتباط ائمه جمعه با مردم
آیت‌الله رئیسی در بخش دیگری از سخنانش ائمه جماعات را به تحکیم بیش از پیش ارتباط با اقشار مختلف مردم توصیه کرد و گفت: ارتباط وثیق با مردم جزو مبانی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است. حضور در میان و شنیدن بی‌واسطه سخنان و دغدغه‌های آنان توفیقی برای همه ما است. بارها گفته‌ام آنانی که ما را به واسطه حضور در میان مردم در سفرهای استانی ملامت می‌کنند، لذت در کنار مردم بودن را درک نکرده‌اند.
سفرهای استانی ادامه می‌یابد
رئیس جمهور با تأکید بر ضرورت استمرار سفرهای استانی دولت، افزود: سفرهای استانی را حتماً ادامه خواهیم داد و دور دوم این سفرها به فاصله کوتاهی آغاز خواهد شد. از مردم و با مردم هستیم و خواهیم بود و به لطف خدا و با اتکا به شعار ما می‌توانیم، مشکلات کشور حل خواهد شد.
نقش مساجد در ایجاد آرامش اجتماعی
آیت‌الله رئیسی در ابتدای سخنان خود در جمع ائمه جماعات کشور در تشریح اهمیت جایگاه مساجد در جامعه، تصریح کرد: برای انسان‌هایی که به هر دلیلی دچار آسیب و اضطراب‌های اجتماعی شده‌اند، مسجد به عنوان محلی برای آرامش آنان و ملجأ ناامیدان است. وی با بیان اینکه امام جماعت مسجد صرفاً پیش‌نماز مردم نیست، بلکه امام مسجد و پیشرو در حل مشکلات مردم است، افزود: بسیاری از گره‌ها و کدورت‌های آحاد مردم به دست ائمه جماعات مساجد باز می‌شود. همچنین نقش مساجد و ائمه جماعات در ایجاد آرامش اجتماعی و رفع نیاز خانواده‌های نیازمند در دوران کرونا نقشی بی‌بدیل و بسیار اثرگذار بود. رئیس جمهور همچنین کارکرد مساجد در حوزه معرفت‌افزایی و بصیرت‌افزایی را مورد اشاره قرار داد و گفت: مساجد در کنار جایگاه عبادی، همواره به عنوان سنگر و جایگاهی برای مقاومت فرهنگی و نیز دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی نیز نقش‌آفرین و الهام‌بخش بوده‌اند.
آیت‌الله رئیسی گفت: خاستگاه شهدای ما و محل پرورش و تربیت رزمندگان و سرداران ما چه در دفاع مقدس و چه در دفاع از حرم اهل بیت(ع) مساجد بوده است که این جایگاه با اهمیت همواره باید از سوی ائمه جماعات، آحاد مردم و دولتمردان برجسته و بزرگ شمرده شود.

بــــرش
در نشست شورای هماهنگی قوا مطرح شد
اقدام ارزشمند دولت در اصلاح نظام مالیاتی
​​​​​​​شنبه گذشته شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا به ریاست رئیس جمهور تشکیل جلسه داد و مشوق‌هایی برای حفظ و توسعه اشتغال در کشور را تصویب کرد.به موجب مصوبه این جلسه،کارفرمایانی که کارگران شاغل خود را افزایش دهند از بخشودگی جرائم بدهی به سازمان تأمین اجتماعی برخوردار خواهند شد. در این جلسه همچنین گزارشی از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی درباره اجرای قانون ساماندهی مؤدیان و پایانه‌های فروشگاهی ارائه شد که بر اساس آن با تلاش مجدانه سازمان امور مالیاتی کشور این سامانه هم‌اکنون آماده بهره‌برداری است.اعضای شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا نیز با پیشنهاد اجرای تدریجی اشتراک مؤدیان برای صدور صورتحساب‌های الکترونیکی و ارائه تمهیدات و تسهیلات لازم برای رفع دغدغه مؤدیان موافقت کردند که بخشودگی جرائم تأخیر در پرداخت را نیز شامل می‌شود.
در این جلسه رئیس مجلس شورای اسلامی اصلاح نظام مالیاتی کشور را یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین کارهای دولت سیزدهم دانست و گفت: این اقدام ارزشمند از خدمات کم‌نظیر در دوران پس از انقلاب اسلامی و گامی در جهت انضباط مالی و تحقق نظام مالیاتی عادلانه به شمار می‌آید.شورای عالی هماهنگی اقتصادی همچنین موضوع تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی زراعی و باغ‌ها را بر اساس گزارش دادستان کل کشور بررسی و روش‌مند کردن قواعدی را برای جلوگیری از رانت‌خواری و مقابله با سودجویان به تصویب رساند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7985/1/623711/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها