معاون اول رئیس جمهور در دیدار وزیر بنادر هند مطرح کرد

حمایت ایران از حضور سرمایه‌گذاران خارجی درچابهار


معاون اول رئیس جمهور روز گذشته در دیدار «ساراباناندا سونوال» وزیر بنادر، کشتیرانی و آبراهه‌های هند، توسعه بندر چابهار را فرصتی بزرگ و استثنایی برای مردم دو کشور و منطقه برشمرد و بر افزایش سرمایه گذاری‌ها در این بندر مهم تأکید کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس جمهور، محمد مخبر با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها و تکمیل زیرساخت‌های بندر چابهار، تصریح کرد: جمهوری اسلامی از حضور و سرمایه‌گذاری خارجی در تکمیل و توسعه بندر چابهار استقبال می‌کند.
وی تصریح کرد: با تکمیل این بندر مبادلات تجاری و ترانزیتی کریدور شمال- جنوب در منطقه افزایش و فعالیت چشمگیری خواهد یافت.
حمایت تهران از مناسبات تجاری با دهلی نو
مخبر با اشاره به پیشینه تاریخی و روابط عمیق و گسترده فرهنگی دولت و ملت‌های ایران و هند افزود: حجم سرمایه گذاری‌ها و مبادلات تجاری و اقتصادی دو کشور متناسب با روابط عمیق و طولانی مدت سیاسی نیست و تهران از اجرای توافقات و مناسبات تجاری با دهلی نو حمایت و پشتیبانی می‌کند.معاون اول رئیس جمهور همچنین بر توسعه و ارتقای همکاری‌های دو کشور در چهارچوب سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی تأکید کرد.
گام‌های بلندی برای توسعه روابط با ایران برداشته می‌شود
وزیر بنادر، کشتیرانی و آبراهه‌های هند نیز در این دیدار با ابراز علاقه‌مندی برای افزایش سرمایه گذاری‌ها در توسعه بندر چابهار گفت: از سیاست و چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران در راستای تبدیل بندر چابهار به یک هاب مهم بین‌المللی و منطقه‌ای حمایت می‌کنیم و دولت هند عزمی جدی و راسخ برای حضور سازنده در این طرح مهم دارد.ساراباناندا سونوال با اشاره به مذاکرات سازنده و مفید در سفر هیأت هندی به ایران و تأکیدات دهلی نو در زمینه ارتقای روابط همه جانبه با تهران، تصریح کرد: بزودی گام‌های بلندی در ارتقای روابط و همکاری دو دولت ایران و هند برداشته می‌شود و دهلی نو با تمام توان متعهد به تعمیق و گسترش روابط فی مابین است.وی اظهارکرد: دولت و مردم دو کشور همان‌طور که در طول تاریخ نشان داده‌اند همیشه در کنار یکدیگر خواهند ماند.
اراده جدی دولت برای احیای جهاد سازندگی
معاون اول رئیس جمهور همچنین در جلسه‌ای با اعضای حقیقی شورای عالی جهاد سازندگی، بر عزم و اراده جدی دولت برای احیای این جریان مردمی در کشور تأکید کرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس جمهور، محمد مخبر با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری و رئیس جمهور برای پشتیبانی از فعالیت‌های جهادی گفت: رویکرد جدی دولت سیزدهم توسعه و محرومیت‌زدایی با اتکا به توان و ظرفیت مردم است و جهاد سازندگی باید به جریانی امیدآفرین و نمادی برای کارآمدی نظام تبدیل شود.
وی افزود: در این زمینه برنامه دولت صرفاً رفع مشکلات مردم در کوتاه مدت نیست بلکه می‌‌خواهد همه خلاقیت‌ها و ظرفیت‌های مردمی را برای ساخت آینده کشور به کار بگیرد.
جهاد سازندگی باید به سرانجام برسد
مخبر با تأکید بر اینکه دولت امکانات، منابع و ابزار لازم را برای فعالیت جهاد سازندگی فراهم خواهد کرد، گفت: خوشبختانه علاوه بر دولت، سایر نهادها نیز در این مسیر پای کار هستند و جهاد سازندگی باید با اتکا به پشتوانه‌های دولتی و مردمی، خلأ‌های کشور را شناسایی و مأموریت‌های بزرگی را به سرانجام برساند.
اشتباه انحلال
معاون اول رئیس جمهور از انحلال جهاد سازندگی به عنوان یک اشتباه نام برد و افزود: جهاد سازندگی اگرچه به صورت شکلی در گذشته از بین رفت اما محتوا و روح حاکم بر این جریان همچنان در کشور زنده است؛ چرا که خاصیت فرهنگ و روحیه جهادی این است که با وجود مخالفت‌ها و سنگ‌اندازی‌ها، متوقف نمی‌شود. وی از اعضای حقیقی شورای عالی جهاد سازندگی خواست چهارچوب، اهداف و ساختار دقیقی برای احیای جهاد سازندگی تدوین و با جدیت آن را پایه گذاری و پیگیری کنند.
در این جلسه سید امیر حسین مدنی دبیر شورای عالی جهاد سازندگی نیز با بیان اینکه تلاش اصلی این مجموعه، حرکت در مسیر تولید، اشتغال، رفع آسیب‌های اجتماعی، محرومیت‌زدایی و گفتمان‌سازی است، گفت: جهاد سازندگی به پشتوانه توان و ظرفیت مردمی تلاش خواهد کرد منویات مقام معظم رهبری را محقق سازد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7985/1/623719/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها