اخبار



براساس آمار بانک مرکزی؛
۹۰.۷ درصد چک‌ها در تیرماه وصول شد

در تیرماه سال‌جاری حدود ۶.۳ میلیون فقره چک مبادله‌ شد که ۹۰.۷ درصد این چک‌ها وصول شده است. به گزارش بانک مرکزی، در تیر ماه ۱۴۰۱، در سامانه چکاوک حدود ۶.۳ میلیون فقره چک به ارزش بیش از ۳,۳۲۰ هزار میلیارد ریال مبادله شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب ۶.۴ درصد و ۳ درصد کاهش نشان می‌دهد. از کل تعداد و مبلغ چک‌های مبادله‌ شده در تیر ماه به ترتیب ۹۰.۷ درصد و ۸۹.۶ درصد وصول شده است. درصد تعداد و مبلغ چک‌های وصول‌شده در ماه قبل به ترتیب معادل ۹۰.۵ درصد و ۸۹.۱ درصد بوده است. همچنین این نسبت در ماه مشابه سال قبل به ترتیب برابر ۹۰.۸ درصد و ۸۸.۱ درصد بوده است. شاخص نسبت چک‌های برگشتی به چک‌های مبادله‌ای در تیرماه ۱۴۰۱ به لحاظ تعدادی، ۹.۳ درصد بوده که این شاخص در ماه قبل عدد ۹.۵ درصد را نمایش می‌دهد. همچنین این شاخص به لحاظ مبلغی ۱۰.۴ درصد بوده در حالی که در ماه قبل عدد ۱۰.۹ درصد را نمایش می‌دهد.


دستورالعمل جدید ابلاغ الکترونیکی مالیات

براساس دستورالعمل جدید ابلاغ الکترونیک سازمان امور مالیاتی در صورتی که مؤدی ظرف ده روز جهت مشاهده اوراق مالیاتی به سامانه مراجعه نکند، روز یازدهم به عنوان تاریخ ابلاغ در نظر گرفته خواهد شد. به گزارش تسنیم، مؤدیان مالیاتی می‌توانند با مراجعه به «درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی» به نشانی my.tax.gov.ir پس از فعال‌سازی ابلاغ الکترونیکی، از مزایای این طرح بهره‌مند شوند. پس از فعال‌سازی ابلاغ الکترونیک، اوراق مالیاتی مؤدیان که در سامانه‌های الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور صادر می‌شود، به صورت خودکار روی حساب کاربری ایشان بارگذاری شده و همزمان پیامک اطلاع‌رسانی برای آنان ارسال می‌شود. پس از بارگذاری اوراق در حساب کاربری، مؤدیان ده روز فرصت دارند با مراجعه به حساب کاربری خود، اوراق بارگذاری شده را مشاهده کنند. رؤیت برگه درحکم ابلاغ به شخص مؤدی است و کلیه آثار ابلاغ واقعی برآن مترتب است. خودداری از مراجعه به حساب کاربری ظرف 10 روز از تاریخ بارگذاری اوراق مالیاتی، در حکم استنکاف از گرفتن اوراق مالیاتی بوده و روز یازدهم به‌عنوان تاریخ ابلاغ قانونی محسوب می‌شود. چنانچه روز یازدهم با تعطیل، تعطیلات رسمی یا عمومی مصادف شود، اولین روز بعد از تعطیلات مذکور به‌عنوان روز ابلاغ در نظر گرفته می‌شود.


ماهیانه ۱۰ هزار میلیارد تومان هزینه دولت سیزدهم بابت بدهی دولت قبل
دولت سیزدهم در سال‌جاری ماهیانه بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان اقساط بدهی‌هایی را می‌پردازد که دولت قبل آن را وصول و خرج کرده؛ بدهی عظیمی که مجموع آن بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد تومان است. به گزارش ایرنا، سال ۱۴۰۱ باید ۲۰۰ هزار میلیارد تومان اصل و سود اوراق مالی و وام‌های خارجی از تعهدات دولت قبل پرداخت شود، در حالی که دولت سیزدهم ۸۸ هزار میلیارد تومان اوراق مالی منتشر خواهد کرد؛ یعنی بیش از آنچه منتشر کند، تسویه می‌کند. دولت سیزدهم ماهیانه باید حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان برای سررسید اوراق فروخته‌شده در دولت قبل پرداخت کند و جمع هزینه‌ای که باید بابت این موضوع تا سال ۱۴۰۴ پرداخت شود، ۵۳۵ هزار میلیارد تومان است. البته این فقط بدهی‌های مربوط به اوراق مالی نیست که به دولت آیت‌الله رئیسی رسیده، بلکه دولت گذشته صندوق توسعه ملی را هم تقریباً خالی کرده و منابع آن را در سال‌های اخیر خرج کرده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7996/8/625496/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها