اخبار


۷۵ درصد افزایش نرخ بلیت‌های سواری کرایه منتهی به مرز‌ها

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی سواری کرایه بین شهری درباره نرخ کرایه زائران اربعین گفت: ۷۵ درصد به نرخ فعلی مسیر‌هایی که به مرز عراق منتهی می‌شود، اضافه شده است. 
رحمت‌الله حاجی محمدعلی افزود: از ۱۱ شهریور فروش بلیت شرکت‌های تعاونی سواری کرایه آغاز و به علت خالی برگشتن ناوگان ۷۵ درصد به نرخ اولیه افزوده شده است. 
حاجی محمدعلی درباره نحوه تهیه بلیت گفت: زائران برای تهیه بلیت به شرکت‌های تعاونی سواری کرایه مراجعه کنند ، فروش بلیت به‌صورت اینترنتی وجود ندارد. مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی سواری کرایه بین‌شهری درباره زمان فروش بلیت‌ها گفت: فروش بلیت‌ها تا ۳۱ شهریور ادامه دارد و پس از آن قیمت‌ها به نرخ اولیه باز می‌گردد. حاجی محمدعلی در ادامه افزود: در بخش سواری کرایه بیشترین ناوگان از استان‌های همجوار تا مرز‌های منتهی به عراق می‌روند و از شهر تهران برای مرز، متقاضی کمتر است. 
مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی سواری کرایه بین شهری گفت: مسیر‌های در نظر گرفته شده برای تردد زائران شامل همدان، کرمانشاه، اهواز، دزفول، خرم آباد و تمامی مسیر‌های منتهی به مرز‌های منتهی به عراق است. وی افزود: زائران، تخلف در فروش بلیت یا نرخ سواری کرایه را به شماره تلفن ۱۴۱ و تعزیرات اطلاع دهند. حاجی محمدعلی درباره نظارت‌ها هم گفت: مدیر مجموعه و نمایندگان سازمان راهداری در ترمینال‌ها مستقر هستند و بازرسی نامحسوس هم وجود دارد و در صورت بروز تخلف به آن رسیدگی می‌شود.

 
آغاز ساخت ۵ هزار واحد مسکونی در تهران

آیین آغاز ساخت ۵۰۰۰ واحد مسکونی قرارگاه جهادی مسکن در تهران و طرح مسکونی ۵۴۶ واحدی محله سیزده آبان در منطقه ۲۰ تهران آغاز شد. با شروع ساخت ۵ هزار واحد مسکونی، در شهرری بهسازی و نوسازی محله نفرآباد نیز آغاز می‌شود. از ۱۲ هزار واحد مسکونی که در منطقه ۱۶ برنامه‌ریزی شده ۱۰۵۶ واحد کلنگ زده می‌شود.۷ هزار واحد در منطقه ۲ برنامه‌ریزی شده که ۴۲۰ واحدی متعلق به سازمان هوا و فضا است. ساخت۵۵۰ واحد مسکونی نیز در منطقه ۲۰ آغاز می‌شود.


پیش‌بینی جابه‌جایی ۴.۵ میلیون زائر اربعین از طریق ناوگان جاده‌ای

معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی گفت: در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای با جابه‌جایی حدود ۱.۵ میلیون زائر اربعین در ناوگان حمل‌ونقل عمومی و حدود ۳ میلیون نفر در بخش حمل‌ونقل شخصی روبه‌رو هستیم.
شهریار افندی‌زاده گفت: در حمل‌ونقل ریلی افزایش قیمتی وجود نخواهد داشت و با تأکید مقام عالی وزارت راه و شهرسازی قیمت بلیت رفت و برگشت تهران – نجف و تهران – بغداد از ۱۵ شهریورماه ۶ میلیون تومان تعیین شده است که نسبت به قیمت‌های قبل، کاهش پیدا کرده است.
وی افزود: سازمان هواپیمایی کشوری هم به تمام شرکت‌های ایرلاین ابلاغ کرده است که فروش بلیت‌های اربعین فقط از طریق سایت‌های خود ایرلاین‌ها انجام شود و آژانس‌های هواپیمایی فروش بلیت نخواهند داشت. وزیر راه و شهرسازی تأکید بسیاری بر این موضوع داشته است و در این راستا هم بازرسان ویژه وزارت راه و شهرسازی در پایانه‌ها مستقر شده‌اند.
افندی‌زاده اضافه کرد: در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای هم ما با جابه‌جایی حدود ۱.۵ میلیون زائر اربعین در ناوگان حمل‌ونقل عمومی و حدود ۳ میلیون نفر در بخش حمل‌ونقل شخصی روبه‌رو هستیم. معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی گفت: ما نرخ همه انواع بلیت‌ها را در پایانه‌ها درج کرده‌ایم و مدیران سازمان حمل‌ونقل و پایانه‌ها، در پایانه‌ها میز خدمت گذاشته‌اند. همچنین تأکید شده که اتوبوس‌ها به هیچ عنوان نباید دربستی باشند و همین امروز با دو سه شرکت متخلف هم در این زمینه برخورد صورت گرفته و فعالیت‌شان به‌صورت موقت، به حالت تعلیق در آمده است. وی از الزام برای صدور بلیت برای یک به یک زائرین خبر داد و عنوان کرد: چنانچه زائرین عزیز شکایتی در این رابطه دارند، می‌توانند با مراجعه به مدیرانی که در سازمان پایانه‌ها مستقر هستند یا با تماس با تلفن گویا ۱۴۱ شکایت خود را مطرح کنند. در این راستا تاکنون با ۳ شرکت که مسافران را به‌صورت دربستی و با قیمت‌های بالاتر از نرخ مصوب جابه‌جا کرده‌اند، برخورد صورت گرفته است. معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی در عین حال از همکاری مطلوب شرکت‌های حمل و نقلی در راستای اجرای دستورالعمل جابه‌جایی زائرین اربعین قدردانی کرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7996/11/625508/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها