خبر خوان



تفاهمنامه معدنی ایران و مغولستان

تفاهمنامه همکاری میان شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران و اتاق بازرگانی مغولستان در موضوع خرید و فروش مواد معدنی و بهره‌برداری‌ معادن، امضا شد. اکتشاف، تجهیز و بهره‌برداری‌ معدن و فرآوری و ساخت صنایع مرتبط با آن در راستای بهره‌مندی از ذخایر معدنی هر دو کشور ایران و مغولستان، اجرای خدمات قراردادی، مشاوره‌ای و فنی – مهندسی، قرارداد مدیریت، اجرای فعالیت‌های تجاری و خدمات و تبادل فناوری در زمینه معدن و صنایع معدنی در هر دو کشور از جمله محور‌های ذکر شده در این تفاهمنامه است.
خرید و فروش مواد معدنی و اقدام در جهت صادرات و واردات آن با اولویت مواد مورد نیاز زنجیره فولاد (گندله، آهن اسفنجی)، زغال‌سنگ، مس، طلا، لیتیوم و سرب و روی، سرمایه‌گذاری و عقد قرارداد در زمینه معدن و صنایع معدنی در هر دو کشور و اجرای فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی از دیگر موارد مطرح شده در این تفاهمنامه است.


 افزایش تجارت با همسایگان

رئیس اتاق مشترک بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و عراق گفت: اقدامات دولت سیزدهم با ایجاد تسهیلات در گمرک، شرایط پولی و مالی و توافقنامه‌های اقتصادی منجر به افزایش تجارت با همسایگان شد. یحیی آل اسحاق با بیان اینکه به تجارت با همسایگان و به طور کلی تجارت خارجی در دولت سیزدهم توجه ویژه‌تری شده است، افزود: ۱۵‌ کشور همسایه ایران سالانه 1200 میلیارد دلار کالا را با یکدیگر مبادله می‌‌کنند که ایران ظرفیت کافی و استاندارد لازم برای دستیابی به ۳۰۰ میلیارد دلار از این صادرات و واردات را دارد و می‌‌تواند به آن دست پیدا کند. 


ثبات قیمت در بازار خودرو

بازار خودرو برای پنجمین ماه متوالی، ثابت بوده و دیگر خبری از تنش و افزایش قیمت‌ها نیست. در این میان رصد فضای مجازی و سایت‌های خرید و فروش خودرو حاکی است که قیمت هر دستگاه تیبا صندوق‌دار ۲۰۱ میلیون تومان، تیبا ۲ حدود ۲۰۴ میلیون تومان، ساینا اس ۲۰۹ میلیون تومان، کوئیک دنده‌ای معمولی ۱۹۷ میلیون تومان، کوئیک آر (دو رنگ) ۲۰۳ میلیون تومان، کوئیک با دنده اتوماتیک ۳۰۲ میلیون تومان، سمند ال. ایکس ۳۱۵ میلیون تومان، پژو پارس ۳۰۵ میلیون تومان و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ مدل ۹۹ حدود ۳۵۵ میلیون تومان است. برپایه این گزارش، در بازار خودروهای خارجی نیز وضعیت مشابهی به چشم می‌خورد، به‌طوری که قیمت‌ها همچون 4 ماه گذشته بدون تغییر است؛ روز گذشته قیمت هر دستگاه سانتافه مدل ۲۰۱۷ با ۲۰ هزار کیلومتر پیمایش بین ۲.۶ تا ۲.۷ میلیارد تومان و هر دستگاه تیگوان صفر کیلومتر مشکی مدل ۲۰۱۸ نزدیک به ۴.۴ میلیارد تومان بود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7996/12/625512/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها