معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

توسعه دولت الکترونیک موجب تقویت مردمی‌سازی بخش تعاون می‌شود


گروه اقتصادی /  نمایشگاه رسم تعاون  که به مناسبت هفته تعاون برگزار شد؛ پذیرای نمایندگان مجلس، فعالان حوزه تعاون و کار و کارآفرینان و همچنین اعضای دولت و دیگر نهادها بود.
در این نمایشگاه بود که  رئیس کمیته امداد از انعقاد تفاهمنامه و  انعقاد تفاهمنامه همکاری بین کمیته امداد و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه اشتغال خبر داد و همچنین مسکنی، معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سامانه نقل‌وانتقال الکترونیکی عضویت شرکت‌های تعاونی را راه‌اندازی کرد.
معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هوشمندسازی و توسعه دولت الکترونیک موجب تقویت مردمی‌سازی بخش تعاون می‌شود. «مهدی مسکنی» در آیین افتتاحیه سامانه نقل‌وانتقال الکترونیکی عضویت شرکت‌های تعاونی اظهار کرد: نقل‌وانتقال عضویت اعضای تعاونی‌ها در حالت عادی علاوه‌ بر انجام امور اداری معمول، نیازمند هماهنگی‌ها و کسب موافقت هیأت مدیره شرکت و همچنین صرف زمان و مراجعه به شرکت تعاونی است.
وی افزود: در راستای تحقق دولت الکترونیک و با رویکرد توسعه نوآوری، تسهیل و افزایش سرعت در ارائه خدمات به جامعه هدف، سامانه نقل‌وانتقال الکترونیکی عضویت اعضای شرکت‌های تعاونی راه‌اندازی شده است.
«سیدمعین هاشمی» مدیرکل توسعه تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این آیین گفت: این سامانه بر مبنای بانک اطلاعاتی سامانه جامع و هوشمند بخش تعاونی کشور بنا شده و بر همین اساس با استفاده از اطلاعات عمومی و صورت‌های مالی شرکت‌های تعاونی، لیست اعضا و ارزش‌گذاری اسمی سهام آنها تعیین و مشخص می‌شود.
وی افزود: این خدمت در فاز اول، نقل‌وانتقال عضویت بین اعضای یک شرکت تعاونی را به‌ صورت مستقیم و تمام الکترونیکی پوشش می‌دهد.
هاشمی تصریح کرد: در فازهای بعدی تمام اعضای شرکت‌های تعاونی بدون محدودیت قادر خواهند بود عضویت خود را در شبکه تعاونی کشور واگذار یا دریافت کنند.
مدیرکل توسعه تعاون گفت: همچنین فرایند احراز هویت و صدور امضای الکترونیکی مطمئن برای کاربران این سامانه به‌ صورت برخط فراهم شده و دیجیتال‌سازی گواهی سهام شرکت‌های تعاونی و قابلیت فروش و تهاتر آنها با یکدیگر از دیگر اهداف این سامانه است.
وی خاطرنشان کرد: سامانه نقل‌وانتقال الکترونیکی عضویت اعضای شرکت‌های تعاونی دارای برنامه (WALLET) است که از طریق آن می‌توان نسبت به نقل‌وانتقال عضویت و مدیریت دارایی اقدام کرد.
 اشتغال زنان با محوریت الگوی تعاون در مجلس پیگیری می‌شود
نماینده مردم نائین، خور و بیابانک در‌ مجلس شورای اسلامی گفت: اشتغال زنان با محوریت الگوی تعاون در مجلس پیگیری می‌شود.
«الهام آزاد» در حاشیه بازدید از نمایشگاه «رسم تعاون» اظهار کرد: این نمایشگاه درواقع توان و تخصص متولیان بخش تعاون در مجموعه دولت بویژه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را نشان داد.
وی افزود: ارائه اقدامات صورت‌ گرفته در حوزه تعاون نویدبخش است و بارقه‌های امید را در دل مردم زنده نگه خواهد داشت.
آزاد اظهار داشت: باید در واقع بازتاب اقدامات صورت‌ گرفته در حوزه فعالیت‌های مرتبط با تعاون را به اطلاع مردم برسانیم و اتفاقات مناسب را به‌ دنبال آن خواهیم داشت.
دبیر کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در اوایل انقلاب اسلامی حدود ۴۷ درصد تولیدات کشور در حوزه فعالیت‌های روستایی شکل می‌گرفت که با تقویت تعاونی‌ها دوباره شاهد این اتفاق خواهیم بود. وی گفت: اقدامات حوزه تعاونی‌ها باعث تمرکززدایی خواهد شد و در حقیقت تمرکز تولید را به سمت تعاونی‌ها هدایت خواهد کرد.
آزاد اضافه کرد: با تقویت تعاونی‌ها و هوشمندسازی اقدامات این حوزه، شاهد اتفاقات مثبت در بخش تعاون خواهیم بود.
نقدینگی‌های پراکنده باید به سمت تعاونی‌ها سوق یابد
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: در دوره معاونت امور تعاون دولت سیزدهم شاهد رویکرد تحولی در هوشمند‌سازی بخش تعاون هستیم.
«محسن پیرهادی» در حاشیه بازدید از نمایشگاه «رسم تعاون» اظهار کرد: نمایشگاه رسم تعاون بسیار خوب و امیدبخش است و در واقع روحیه نشاط و امید به آینده را در بین تعاونی‌ها زنده کرده است.
وی با اشاره به اینکه در جریان نمایشگاه اقدامات مقدماتی در راستای اشاعه تعاون صورت گرفته که در این ارتباط در آینده تحول مناسبی را در حوزه تعاون در کشور تجربه خواهیم کرد، افزود: بخشی از اقدامات حوزه تعاون به فعالیت‌های مجلس شورای اسلامی در بُعد قانون‌گذاری و نظارت مربوط می‌شود و در جاهایی که ضعف در قانون وجود داشته باشد، تقویت بخش تعاون را دنبال می‌کنیم.
عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه اضافه کرد: با توجه به تأکیدات دین مبین اسلام، اسناد بالادستی و توصیه‌هایی که رهبر معظم انقلاب در حوزه تعاون داشتند، تقویت تعاون دیده شده است.
وی بیان داشت: اما آن چیزی که در عمل در بخش تعاون تا به امروز اجرایی‌ شده با ظرفیت‌ها متفاوت است.
پیرهادی ادامه داد:‌ در این نمایشگاه نسبت به هوشمندسازی و کار در بسترهای IT اتفاقات مثبت و برنامه‌ریزی مناسبی را شاهد هستیم.
وی افزود‌: در حوزه تخصصی‌ شدن و حضور افراد متخصص در حوزه تعاونی‌ها و همچنین در بخش آموزش‌های حوزه تعاون نیز زمینه‌های مناسبی ایجاد شده است.
مدیرمسئول روزنامه رسالت بیان داشت: رسانه‌ها نیز باید اقدامات صورت‌ گرفته در حوزه تعاون بویژه این نمایشگاه را مورد پوشش خبری گسترده قرار داده و مردم را از این فعالیت‌ها آگاه کنند.وی گفت‌: در حوزه سیستم‌های مالی نیز بانک توسعه تعاون به خوبی تقویت فعالیت‌های این بخش را انجام می‌دهد.
به گفته پیرهادی، در حوزه تعاون در یک سال اخیر اقدامات تازه‌ای انجام گرفته و شکل عمومی تعاون را نمایان کرده که در سنوات گذشته شاهد نبوده‌ایم و نیازمند اطلاع‌رسانی است. وی ادامه داد: میزان نقدینگی پراکنده‌ای در کشور وجود داشته که وضعیت با ثباتی نیافته است، در حوزه تعاون به‌عنوان بهترین شرایط، امکان حضور در بخش تعاون را خواهد داشت.
نماینده تهران در مجلس بیان کرد: امیدواریم با اقدامات گسترده‌ای که در بخش‌های مرتبط با تعاون صورت گرفته، نقدینگی مذکور به سمت بخش تعاون سوق پیدا کرده و مردم از منافع آن استفاده کنند.
وی با بیان اینکه مردم در جایی سرمایه‌گذاری می‌کنند که سود لازم را برای آنها داشته باشد، بیان داشت: اگر شاهد حضور این سرمایه‌ها در بخش تعاون باشیم، این حوزه بخش قابل توجهی از اقتصاد کشور را دربرمی‌گیرد و حرکت رضایت‌بخشی را به‌دنبال خواهد داشت. 
انعقاد تفاهمنامه همکاری بین کمیته امداد و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه اشتغال
رئیس کمیته امداد امام‌خمینی(ره) از انعقاد تفاهمنامه همکاری بین کمیته امداد و معاونت امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه اشتغال خبر داد.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «سیدمرتضی بختیاری» در حاشیه بازدید از نمایشگاه «رسم تعاون» اظهار کرد: اگر افراد به‌ دنبال درک عمق ضرورت امور حوزه تعاون هستند باید این نمایشگاه را مدنظر داشته باشند. وی افزود: با حضور در این رویداد، نگاه‌ها نسبت به اهمیت و اثربخشی تعاون دستخوش تغییراتی خواهد شد. بختیاری تأکید کرد: ارزیابی ما با توجه به برگزاری نشست‌های تخصصی حوزه تعاون و اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته در طول یک‌سال گذشته در این بخش، بیانگر رشد قابل توجه اقدامات حوزه تعاون است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7996/13/625516/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها