خبرخوان


بازنگری طرح‌های پتروشیمی بر مبنای منطق بهره‌گیری حداکثری از خوراک و کشش بازار

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با تشریح عملکرد و برنامه‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: رویکرد آینده‌نگر توسعه صنعت پتروشیمی، بازنگری در طرح‌های توسعه‌ای با تمرکز بر تکمیل زنجیره ارزش مبتنی بر منطق بهره‌گیری حداکثری از خوراک‌های اولیه و کشش بازارها برنامه‌ریزی شده است. به گزارش شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مرتضی شاهمیرزایی از ثبت رکوردهایی تازه از تولید تا فروش محصولات پتروشیمی از ابتدای دولت سیزدهم (مردادماه ۱۴۰۰) تا خرداد ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: طی دوره یادشده مقدار تولید برابر با ۶۲.۳ میلیون تن بوده که افزایش هشت درصدی نسبت به دوره مشابه پارسال داشته است، به همین ترتیب مجتمع‌های پتروشیمی در این دوره ۱۵.۶ میلیارد دلار فروش صادراتی داشته‌اند که نسبت به دوره مشابه پیش از آن رشدی ۶۰ درصدی نشان می‌دهد.

 
افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای ظرفیت ذخیره‌سازی نفت ‌خام در خلیج ‌فارس

ظرفیت ذخیره‌سازی نفت‌خام در خلیج ‌فارس با بهره‌برداری از پروژه بازسازی و تعمیرات اساسی مخزن شماره ۴ منطقه بهرگان شرکت نفت فلات قاره، ۵۰۰ هزار بشکه افزایش یافت.
به گزارش شرکت نفت فلات قاره، علیرضا مهدی‌زاده، مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران گفت: با عملیاتی شدن این مخزن، ظرفیت ذخیره‌سازی نفت‌خام در منطقه بهرگان ۱۰ درصد افزایش یافت و با توجه به اینکه منطقه بهرگان پایانه‌ای برای واردات و صادرات نفت‌ خام و میعانات گازی است، اجرای این طرح مزایای فراوانی دارد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7996/14/625518/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها