ایران در ایران


موافقت هیأت دولت با حفر 30 حلقه چاه آب اضطراری در همدان

همدان- استاندار همدان گفت: با تصویب و موافقت هیأت دولت، ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای حفر ۳۰ حلقه چاه آب اضطراری در این استان اختصاص یافته است. «علیرضا قاسمی فرزاد» در تشریح آخرین وضعیت طرح آبرسانی به شهر همدان، اظهار داشت: با توجه به مشکلات پیش آمده برای تأمین آب شهر همدان، در جریان بازدید وزیر نیرو از طرح آبرسانی، درخواست حفر ۳۰ حلقه چاه آب به شکل پدافندی و استفاده از آن در مواقع اضطراری پیشنهاد شد  که با این درخواست موافقت شد. قاسمی فرزاد پیش‌بینی کرد: از این ۳۰ حلقه چاه یک هزار و ۲۰۰ لیتر آب در ثانیه خارج  می شود بنابراین آب موجود در این چاه‌ها در مواقع اضطراری و حساس مورد استفاده قرار می‌گیرد که این اقدام در راستای پدافند غیرعامل است. وی با بیان اینکه هم اکنون با نظر کارشناسان ۲۰ نقطه برای حفر چاه در نظر گرفته شده و تا یک ماه آینده این رقم به ۳۰ حلقه چاه می‌رسد، خاطرنشان کرد: برای حفر این چاه‌ها نسبت به استفاده از دستگاه‌های حفاری موجود در استان تهران نیز اقدامات لازم انجام شده است.

تهاتر نفت؛ راه‌آهن شیراز – بوشهر را از بن‌بست خارج می‌کند

بوشهر – استاندار بوشهر گفت: اجازه رهبر معظم انقلاب در زمینه استفاده از تهاتر نفت و برداشت از صندوق توسعه ملی برای تأمین اعتبار برخی از خطوط ریلی کشور از جمله راه‌آهن شیراز- بوشهر – عسلویه این پروژه را از بن‌بست خارج می‌کند. به گزارش ایرنا، احمد محمدی‌زاده با اشاره به برگزاری نشست‌های مختلف و تلاش‌های انجام شده در این زمینه افزود: پروژه راه‌آهن یک موضوع ملی به شمار می‌رود و خاص استان بوشهر نیست. وی اظهار کرد: با توجه به اینکه خط راه‌آهن در شیراز متوقف شده است اگر این خط ریلی به بوشهر و عسلویه متصل نشود بی‌خاصیت می‌ماند و تبدیل به خط ریلی مسافری می‌شود که با توجه بسرعت پایین خط ریلی؛ تبدیل آن از باری به مسافری مناسب نیست و توجیه اقتصادی ندارد.

مهدی دوستی استاندار برتر کشور شد

بندر عباس - در جشنواره ملی شهید رجایی با حضور ریاست محترم جمهوری و مقامات کشوری و لشکری، استاندار هرمزگان به‌عنوان استاندار نمونه کشور برگزیده شد. در بخش معرفی برترین استانداران کشور مهدی دوستی، استاندار هرمزگان بر اساس ارزیابی شاخص‌ها، فعالیت‌ها و تحقق برنامه‌های دولت مردمی به‌عنوان استاندار برتر کشور معرفی و توسط آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور کشور مورد تقدیر قرار گرفت. گفتنی است دوستی در طول مدت فعالیت خود توانسته است با تهیه سند توسعه هرمزگان در حوزه پیشرفت توأم با عدالت و مردم‌محور اقدامات مؤثری را پایه‌ریزی و اجرا کند. تسهیل سرمایه‌گذاری و حذف امضاهای طلایی با تهیه کیف سرمایه‌گذاری استان، سفرهای درون‌استانی و احصای مشکلات بخش‌های مختلف و تصویب طرح‌های رشد متناسب با زیست‌بوم هر منطقه از شاخصه‌های انتخاب وی به عنوان استاندار برتر بوده است.  همچنین ریل‌گذاری صحیح اقتصادی و تعریف شهرهای جدید اقتصادی، پیگیری تبدیل هرمزگان به قطب پالایشگاهی کشور، مردمی‌سازی امکانات معطل دولتی در بخش‌های مختلف بویژه در حوزه بهداشت و درمان و اماکن ورزشی، ارتقای رتبه هرمزگان در بسیاری از شاخص‌های مهم اقتصادی از دیگر اقدامات مهم استاندار هرمزگان بوده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7996/16/625524/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها