اخبار


دادستان کل کشور تأکید کرد
اعطای مرخصی به سارقان مسلح ممنوع

گروه حوادث/ دادستان کل کشور با صدور بخشنامه‌ای به رؤسای دادگستری و دادستان‌ها اعلام کرد که به هیچ عنوان به سارقان مسلح، مقرون به آزار و دارای سابقه سرقت مرخصی داده نشود.
به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور با توجه با تأکید و دستور رئیس قوه قضائیه به دادستان کل کشور برای تشکیل ستادی ویژه برای مقابله با سرقت‌های خشن و زورگیری‌ها، در نامه‌ای خطاب به رؤسای دادگستری و دادستان‌های سراسر کشور درباره نحوه برخورد و رسیدگی به پرونده‌های سرقت‌های همراه با به‌کارگیری سلاح سرد و گرم، دستوراتی صادر کرد.
در بخشنامه دادستان کل کشور آمده است در مراکز استان‌ها یا شهرستان‌هایی که این‌گونه حوادث اتفاق می‌افتد، لازم است شعب ویژه رسیدگی به این نوع پرونده‌ها در دادسرا و دادگاه بدوی و تجدیدنظر تشکیل و اسامی قضات به همراه شماره تلفن آنان به این دادستانی ارسال شود. در این بخشنامه همچنین از ضابطان خواسته شده تمامی پرونده‌های دارای عناوین فوق را در اسرع وقت به دادسرا ارسال و در مواردی که تحقیقات و جمع‌آوری ادله به آنان ارجاع شده با قید فوریت تکمیل و به دادسرا اعاده نمایند.
دادستان کل کشور با تأکید بر اینکه رسیدگی به این پرونده‌ها در دادسرا و دادگاه در اسرع وقت و با قاطعیت کامل به عمل آید، به رؤسای دادگستری و دادستان‌های سراسر کشور اعلام کرد که اغلب این نوع اقدامات و سرقت‌های توأم با خشونت و به‌کارگیری سلاح، مشمول ماده ۲۷۹ قانون مجازات اسلامی (محاربه) خواهد بود؛ بنابراین ضروری است تأمین کیفری از نوع قرار بازداشت موقت صادر شود.
دادستان کل کشور در بخشی از این بخشنامه به رؤسای دادگستری و دادستان‌ها اعلام کرد، به هیچ عنوان به سارقان به عنف، مقرون به آزار و مسلحانه و دارای سابقه سرقت مرخصی داده نشود، همچنین برای محکومان و مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار (کیف قاپ، به عنف، مسلحانه و مقرون به آزار) پیشنهاد عفو داده نشود.
دادستان کل کشور همچنین تأکید کرد، نسبت به اجرای احکام صادره در خصوص پرونده‌های سرقت (اعم از غیابی و حضوری) اقدام عاجل به عمل آید.
​​​​​​​
دستگیری کیف قاپان موتورسوار

گروه حوادث/ 5 سارق خشن که با استفاده از سلاح سرد کیف یک موتور سوار را سرقت کرده بودند با دستور دادستان تهران و تلاش پلیس دستگیر شدند.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، چند روز قبل فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌داد یک گروه سارق خشن در خیابان با حمله به مردی موتورسوار پس از ضرب و جرح وی با سلاح سرد کیف او را سرقت کرده و متواری شدند.
 پس از انتشار این فیلم، با دستور دادستان تهران هر ۵ سارق شناسایی و بلافاصله دستگیر شدند. پرونده قضایی برای متهمان این پرونده تشکیل شده و در حال انجام تحقیقات بیشتر است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7996/19/625539/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها