محمد مایلی‌کهن در گفت‌و‌گو با «ایران»:

تاج نباید اشتباهات گذشته را تکرار کند


محمد محمدی‌سدهی/ انتخابات فدراسیون فوتبال دوشنبه هفته گذشته برگزار و مهدی تاج با کسب 51 رأی به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال انتخاب شد. مهم‌ترین رویداد پیش روی فوتبال جام جهانی قطر است و حالا باید رئیس فدراسیون فوتبال در فاصله کمتر از 80 روز تا آغاز این مسابقات، تیم ملی را به بهترین نحوممکن آماده حضور در این رقابت سخت کند. تاج در شرایطی به فدراسیون فوتبال بازگشت که موافقان و مخالفان قابل توجهی دارد. برخی معتقدند او از تجربه لازم برخوردار است و می‌تواند فوتبال را به شکل بهتری اداره کند و گروهی به ماجرای مارک ویلموتس و آن پرونده کذایی اشاره می‌کنند و می‌گویند، تاج نباید دوباره نفر اول فوتبال‌مان باشد.
محمد مایلی‌کهن، سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال در خصوص برگزاری انتخابات و ریاست مهدی تاج به خبرنگار«ایران» گفت: «در ابتدا به آقای تاج تبریک و همچنین به ماجدی و عزیزمحمدی خسته نباشید می‌گویم. رقابت 3 کاندیدای فدراسیون فوتبال را مستقیم از تلویزیون دیدم و در مجموع مجمع فدراسیون فوتبال به‌خوبی برگزار شد. امید داریم با تجربیاتی که تاج در دوره‌های گذشته داشته، فدراسیون فوتبال به بهترین نحو اداره شود و بتواند برنامه‌های خود را پیاده کند.» مهدی تاج اولین بار 8 اردیبهشت‌ماه 1395 به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شد و به دلیل کسالت نتوانست دوره 4 ساله مدیریت خود را به پایان برساند و در نهایت از سمت خود استعفا داد. یکی از نقاط تاریک دوره مدیریت او تبعات قرارداد با مارک ویلموتس و پرداخت غرامت 3 میلیون یورویی به این مربی بلژیکی است. او در خصوص مدیریت تاج اظهار داشت: «مدیریت تاج در برخی زمینه‌ها خوب بود البته اشتباهاتی هم داشت که یکی از این اشتباهات هم قرارداد با ویلموتس بود. تاج باید سعی کند بهتر از گذشته سکان هدایت فدراسیون فوتبال را به دست بگیرد و نباید اشتباهات گذشته را تکرار کند.»
سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال بیان کرد: «فوتبال ما برخلاف اعتقاد برخی‌ها بسیار مستعد است و تیم ملی‌مان می‌تواند کارهای بزرگی انجام دهد. ما بازیکنان خوبی داریم که برخی از آنها ستاره تیم‌های خود هستند. البته این موضوع نباید باعث شود بازیکنان در موارد مختلف اظهارنظر کنند و تصمیم بگیرند. آنها باید کاملاً در خدمت تیم ملی باشند. حالا که تکلیف ریاست فدراسیون فوتبال مشخص شده باید همه تلاش کنیم تیم ملی در جام جهانی موفق شود. در حال حاضر مهم‌ترین نیاز فدراسیون فوتبال اتحاد و انسجام است.» مایلی‌کهن صحبت‌های خود را این گونه ادامه داد: «یکی دیگر از نیازهای فدراسیون فوتبال این است که سرمربی تیم ملی حفظ شود و تاج باید به اسکوچیچ قدرت بیشتری بدهد تا بتواند کارها را به بهترین نحو پیش ببرد. زمان زیادی تا آغاز جام جهانی نداریم و باید از این زمان کم به بهترین نحو استفاده کنیم. تیم ملی در حال حاضر نیاز به بازی‌های تدارکاتی مناسب دارد و باید برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد.»
او در ادامه درخصوص بازی‌های تدارکاتی تیم ملی گفت: «تیم ملی نخستین بازی دوستانه خود را اواخر خردادماه با الجزایر برگزار کرد که حدود 3 ماه از این دیدار می‌گذرد و پس از آن بازیکنان به حال خود رها شدند و در واقع ما فیفادی اول را از دست دادیم. حالا در فیفادی دوم قرار است تیم ملی با اروگوئه و سنگال بازی تدارکاتی برگزار کند. البته از نظر من انتخاب این تیم‌ها برای برگزاری بازی‌های دوستانه، چندان مناسب نیست. هیچ کشوری اولین دیدار دوستانه خود را با تیم قدرتمند برگزار نمی‌کند و در واقع این قانون بازی‌های دوستانه است. همیشه نخستین حریف دوستانه باید تیم متوسط رو به ضعیف باشد تا بازیکنان بتوانند به هماهنگی برسند. معمولاً تیم‌ها دومین حریف خود را از میان تیم‌های قدرتمند انتخاب می‌کنند تا سرمربی تیم بتواند به شناخت خوبی از بازیکنان خود برسد. به هر حال این امید وجود دارد که با مشخص شدن تکلیف ریاست فدراسیون فوتبال برنامه‌های تیم ملی به‌خوبی اجرا شود.» یکی از وعده‌های انتخاباتی تاج بازگشت کی روش بود و حالا که او به عنوان رئیس انتخاب شده زمزمه‌هایی در خصوص بازگشت این مربی پرتغالی وجود دارد. مایلی‌کهن در این خصوص بیان کرد: «موضوع این‌گونه بود که از تاج راجع به کی روش سؤال کردند و او گفت که به بازگرداندن کی روش فکر می‌کنم. از نظر من باید تیم ملی با اسکوچیچ به راه خود ادامه دهد و با این مربی در جام جهانی حضور یابد.» او با تأکید بر اینکه دلیل مخالفتش با بازگشت کی روش شخصی نیست، افزود: «وقتی می‌بینم فردی کشورمان را زیرسؤال می‌برد و خودش را نه تنها بزرگ‌تر از تیم ملی بلکه بزرگ‌تر از رئیس فدراسیون کشورمان می‌داند، نمی‌توانم ساکت شوم. هر کسی که سرمربی تیم ملی می‌شود باید بداند که بزرگ‌تر از تیم ملی نیست. در حال حاضر تیم ملی فوتبال ما به یک برند معتبر تبدیل شده و خیلی از مربیان بزرگ دنیا حاضرند به ما پول بدهند تا سرمربی تیم ملی شوند و با این تیم در جام جهانی حاضر شوند. این برای خیلی از مربیان در دنیا یک رؤیاست.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7996/20/625545/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها