حاشیه‌ها و ابهامات پیرامون سرمربی تیم ملی ادامه دارد

جشن تولد اسکوچیچ کنار برج‌سازان!


گروه ورزشی/ با وجود انتخاب مهدی تاج به عنوان رئیس جدید فدراسیون فوتبال، بحث‌ها و اخبار پیرامون اینکه چه کسی به عنوان سرمربی تیم ملی روی نیمکت ایران در جام جهانی 2022 قطر می‌نشیند، ادامه دارد. سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، دیروز و در حاشیه مراسم معارفه هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک، در خصوص آخرین وضعیت فوتبال و حرف‌ و حدیث‌های تغییرات نیمکت تیم ملی، گفت: «من حرف و حدیثی نشنیدم، شما شنیدید؟!» با این حال شایعات درباره اینکه دراگان اسکوچیچ می‌رود یا نه یا اینکه کارلوس کی‌روش یا برانکو ایوانکوویچ یا مربی دیگری جای او را می‌گیرد، بحث‌های فراوانی وجود دارد. تاج و اسکوچیچ پنجشنبه در حاشیه مراسم رونمایی از کاپ جام جهانی در برج میلاد، برای اولین بار با هم ملاقات کردند. تاج و اسکوچیچ، برای لحظاتی رودرروی یکدیگر قرار گرفتند و رئیس فدراسیون فوتبال برخورد گرمی با سرمربی کروات ایران داشت اما این ملاقات بیشتر از یک احوالپرسی ساده نبود در حالی که مهدی محمدنبی نایب رئیس فدراسیون که سابقه کار با اسکوچیچ دارد، چندان برخورد گرمی با او نداشت. تاج و اسکوچیچ هم درحالی که می‌توانستند در حاشیه مراسم صحبت بیشتری با هم داشته باشند، دیگر سمت هم نرفتند. از شواهد امر این‌طور بر‌می‌آید که فدراسیون جدید به‌طور جدی به دنبال تغییر اسکوچیچ است و احتمال کمی وجود دارد که این اتفاق رخ ندهد و با وجود همه مخالفت‌ها و نهی‌ها از گوشه و کنار، افرادی در تیم مدیریتی تاج هستند که این مسأله را با شدت دنبال می‌کنند. یکی از نشانه‌ها، حضور چند ساعته احسان حاج‌صفی در ایران برای رأی دادن و شرکت در مجمع فدراسیون فوتبال بود که نشان‌دهنده صحبت‌های قبلی برای انداختن رأی مدنظر در صندوق بود وگرنه دلیلی نداشت که حاج‌صفی این مسیر را برای تسلیم تنها یک رأی در صندوق به تهران بیاید و برود. اما موضوعی که باید به آن توجه داشت این است که این مهم‌ترین تصمیمی است که تاج در روزهای آینده خواهد گرفت. چه بخواهد اسکوچیچ را برکنار کرده و مربی دیگری برجای او بنشاند و چه بخواهد از سرمربی فعلی تیم ملی حمایت کرده و او را سر جایش نگه دارد. اما نکته‌ای که بر ابهامات افزود این است که تاج در صحبت‌های بعد از انتخابات و پیروزی در مجمع به هیچ‌وجه اظهار نظری در مورد اسکوچیچ نکرد و حتی زمانی که خبرنگاران از او در مورد تصمیمش پیرامون آینده تیم ملی سؤال کردند، گفت در این مورد صحبت نمی‌کند. این در حالی است که رئیس جدید فدراسیون قبل از انتخابات از کی‌روش نام برد تا نظر بخشی از هواداران فوتبال را به سمت خود جلب کند. با این حال، خود اسکوچیچ فعلاً در حال برنامه‌ریزی برای اردوی اتریش است که از ۲۸ شهریور به مدت ۱۰ روز در این کشور آغاز می‌شود و تیم‌ ملی در آن مقابل اروگوئه و سنگال به میدان خواهد رفت. در این شرایط، انتظار می‌رود با حضور تاج، فضای پیرامون تیم ملی بهبود یافته و شرایط امن‌تری برای سرمربی تیم ملی (هرکس که باشد) ایجاد بشود و بحث‌های گذشته و مربوط به بازیکنان آرام‌آرام از اردو رخت بربندد.
جشن تولد عجیب اسکوچیچ!
اسکوچیچ که متولد سوم سپتامبر سال ۱۹۶۸ میلادی است، دیروز ۵۴ ساله شد اما جشن تولدی برایش گرفته شد که در نوع خود عجیب بود. چرا که جمعی از برج‌سازان تهران غروب جمعه برای او جشن تولد گرفتند! به گزارش طرفداری، در این مراسم حمید استیلی مدیر تیم ملی به اتفاق اردلان آشتیانی بازیکن سابق پرسپولیس و احمد دانا بازیکن سابق هما نیز حضور داشتند. این جشن تولد در حالی برای اسکوچیچ گرفته شد که برخی روابط او باعث شده خیلی‌ها از این مربی و بخصوص از لیست‌های تیم ملی ایراد بگیرند و حالا با این جشن، برج‌سازها هم به جمع دوستان او اضافه شده‌اند! جالب اینجاست که اسم این مراسم در ظاهر تولد اسکوچیچ بود اما انگیزه اصلی، سالگرد تأسیس یکی از برج‌های مشهور تهران بود و به این شکل با تولد سرمربی تیم ملی بهره‌برداری شد!
۹ بازیکن پرسپولیس در سفارت اتریش
هفته گذشته ۹ بازیکن پرسپولیس به سفارت اتریش رفتند تا برای گرفتن ویزای این کشور جهت حضور در اردوی تیم ملی اقدام کنند؛ علیرضا بیرانوند، دانیال اسماعیلی فر، فرشاد فرجی، سروش رفیعی، سعید صادقی، مهدی ترابی، میلاد سرلک، کمال کامیابی نیا و وحید امیری. حضور این بازیکنان و تعدادی از بازیکنان لیگ برتری در سفارت اتریش برای دریافت روادید شینگن شائبه حضور آنها در آخرین اردوی تیم ملی فوتبال قبل از برگزاری جام جهانی را ایجاد کرد تا صحبت‌هایی درباره تغییرات گسترده در لیست مسافران جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نیز مطرح شود اما این به معنای حضور در فهرست نهایی اردوی آماده‌سازی اتریش نیست. چرا که با توجه به قواعد صدور ویزای شینگن و نبود زمان کافی یک فهرست ۵۰ نفره به سفارت اتریش در کشورمان داده شده است.
اروگوئه با تمام قوا مقابل ایران
اروگوئه که سابقه قهرمانی در دو دوره جام جهانی در سال‌های ۱۹۳۰ و ۱۹۵۰ را در کارنامه دارد، در جام جهانی قطر با تیم‌های پرتغال، غنا و کره جنوبی هم‌گروه شده است و به همین خاطر در دیداری دوستانه برابر تیم ملی ایران قرار خواهد گرفت. دیگو آلونسو سرمربی این تیم برای این دیدار 41 بازیکن را به تیم ملی این کشور دعوت کرده که در بین آنها ستاره‌های شاخصی هم دیده می‌شوند تا به اصطلاح اروگوئه با تمام قوا به مصاف ایران برود. فرناندو موسلرا، رونالد آرائوخو، رودریگو بنتانکور، فدریکو والورده و لوئیس سوارس، ادینسون کاوانی و داروین نونیز از جمله بازیکنانی هستند که برای بازی با ایران به اردو دعوت شده‌اند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7996/20/625546/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها