واکنش رئیس سازمان لیگ برتر والیبال به بازیکنان معترض

ترابی: پنجره تیم‌های بدهکار بسته می‌شود


مهری رنجبر/ بازیکنان بعضی تیم‌های بدهکار بابت حضور تیم‌ها در قرعه کشی لیگ برتروالیبال معترض بودند. بویژه آنهایی که کمیته انضباطی رأی به نفع‌شان داده بود اما تا بعد از قرعه‌کشی لیگ هنوز پولی به دستشان نرسیده بود. معترضان معتقد بودند سازمان لیگ با حضور تیم‌های بدهکار در قرعه کشی، بابت گرفتن حق بازیکنان تنها شعار می‌دهد و همه خط و نشان‌ها برای جلوگیری از حضور بدهکاران در لیگ برای گرفتن 10 درصد حق فدراسیون است و بس. اما محسن ترابی رئیس سازمان لیگ معتقد است امسال اولتیماتوم سازمان لیگ تنها درحد حرف نیست. او به خبرنگار«ایران» می‌گوید: «وقتی بازیکنان صحبت از این می‌کنند که هیچ کاری نشده، نشان از بی‌اطلاعی آنهاست. البته تا حالا همه تیم‌های بدهکار یا با بازیکنان طلبکار به توافق رسیده‌اند یا تسویه کرده‌اند و رضایت گرفته‌اند. قرعه کشی لیگ تنها یک مرحله از پروسه حضور تیم‌ها در لیگ است. اما بعضی‌ها فکر می‌کنند با قرعه کشی کار تمام است، در حالی که اصلاً این طور نیست. ما نمی‌توانیم قرعه کشی را معطل کنیم، تیم‌ها بعداز قرعه کشی باید وارد پروسه قرارداد شوند و آنجاست که وقتی تیمی بدهکار باشد پنجره نقل و انتقالات و قراردادش بسته می‌شود. پنجره هم بسته شود، نه خبری از قرارداد است و نه صدور ID کارت.»
به گفته رئیس سازمان لیگ والیبال، فدراسیون امسال می‌خواهد هیچ تیم بدهکاری در لیگ برتر نباشد: «امسال فدراسیون مصرانه ایستاده تا تیم‌ها اول بدهی‌هایشان با بازیکنان و بعد فدراسیون را تسویه کنند. خوشبختانه تا حالا تیم‌های سایپا، پیکان و حتی سپاهان و شهرداری ارومیه هم تسویه کرده‌اند. شهرداری ارومیه تنها به یک نفر بدهکار مانده که آن هم زیر 100 میلیون تومان است. سپاهان هم یکشنبه هفته پیش قرار بود تسویه کند که به دلیل عزای عمومی در این شهر، دو روز بعد یعنی صبح سه‌شنبه تسویه کرد. سایپا هم چک بدهی‌اش را به فدراسیون داده است. من هم استوری اعتراضی بعضی بازیکنان را دیدم و به نظرم آنها برای اعتراض عجله کردند. البته راه‌اندازی سامانه هم کار را جلو انداخت. هرچند تیم‌ها ذهنیت نداشتند با راه‌اندازی آن جلوی کارشان گرفته می‌شود اما همراهی کردند. حتی تیمی که تسویه نکرده چک ضمانت تسویه تا قبل از شروع لیگ را داده است. شک نکنید اگر امسال تیمی بدهکار باشد، اجازه بازی در لیگ را ندارد. با این شرایط برای اولین بار است که لیگ برتر بدون تیم‌های بدهکار شروع می‌شود.» سازمان لیگ برتر، البته برای این دوره به برگزاری بازیها در سالن‌های استاندارد اصرار دارد. البته فعلاً اولویت برای کفپوش، نور و رختکن استاندارد است. محسن ترابی با تأکید براین قضیه می‌گوید: «امسال برای اولین بار برای جلوگیری از آسیب دیدگی بازیکنان تأکید داریم تیم‌های لیگ برتری برای میزبانی بازی‌ها، سالن‌های استاندارد داشته باشند و اولویت هم کفپوش، نور سالن و رختکن استاندارد است. ناظرانی دراستان‌ها، سالن‌ها را ارزیابی می‌کنند، اگر ایرادات برطرف نشود، تیم‌ها باید بازی‌هایشان را در سالن مدنظرسازمان لیگ برگزار کنند.»
گفتنی است پاس گرگان، سایپا تهران، شهداب یزد، مس رفسنجان، لبنیات هراز آمل، گیتی‌پسند اصفهان، شهرداری ارومیه، شهرداری گنبد، پیکان تهران، ایفا سرام اردکان، فولاد سیرجان ایرانیان، هورسان رامسر، راهیاب ملل مریوان و نیان الکترونیک خراسان حاضر در لیگ برتر والیبال هستند که از 6 مهرماه، طبق برنامه به مصاف هم می‌روند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7996/21/625550/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها