اخبـــــار


رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا:
 ثبت‌نام زوار اربعین در سامانه «سماح» ضروری است
مردم شیوه نامه‌های بهداشتی را با جدیت بیشتری رعایت کنند

رئیس جمهور «تزریق دوز یادآور» و «کنترل مبادی ورودی کشور» را دو موضوع مهم برای مقابله با ویروس کرونا در شهریورماه اعلام کرد و گفت: با توجه به تردد زائران اربعین و افزایش مسافرت‌ها در روزهای پایانی تابستان لازم است همه مردم شیوه‌نامه‌های بهداشتی را با جدیت رعایت کنند.
آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا «تزریق دوز یادآور» و «کنترل مبادی ورودی کشور» را دو موضوع مهم برای مقابله با ویروس کرونا در شهریورماه اعلام کرد و گفت: با توجه به تردد زائران اربعین و افزایش مسافرت‌ها در روزهای پایانی تابستان لازم است همه مردم شیوه‌نامه‌های بهداشتی را با جدیت بیشتری رعایت کنند.
رئیس‌ جمهور با اشاره به گزارش وزارت بهداشت،مبنی بر واکسیناسیون ۷۴ درصدی در کشور گفت: ضروری است نتایج مثبت واکسیناسیون و تزریق دوز یادآور، برای مردم از طریق رسانه‌ها تشریح شود.
آیت‌الله رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود اربعین را یک رویداد عظیم و افتخارآمیز معرفی کرد و گفت: این حرکت بزرگ جهانی با تلاش عاشقان اباعبدالله(ع) و دوستداران مخلص اهل بیت(ع) برگزار می‌شود و وظیفه دولت در این زمینه خدمتگزاری و تسهیلگری برای تردد زائرین است.
رئیس جمهور با بیان اینکه رمز موفقیت برگزاری هرچه بهتر اربعین مردمی بودن آن است، از متولیان این امر و مسئولین دستگاه‌های مختلف خواست از ظرفیت گروه‌های مردمی و جهادی به صورت شایسته استفاده شود. آیت‌الله رئیسی ثبت نام در سامانه «سماح» را به منظور خدمت‌رسانی بهتر و تردد آسانتر زائرین اربعین ضروری و مهم دانست و بر لزوم اطلاع‌رسانی دقیق برای آرامش بیشتر عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) و رفع فوری دغدغه‌ها و مشکلات زوار تأکید کرد.
رئیسی با اظهار خرسندی از ایجاد آرامش در کشور عراق، تصریح کرد: دشمنان نمی‌خواهند این راهپیمایی عظیم که ظرفیتی برای جبهه مقاومت و جهان اسلام است بخوبی برگزار شود اما هر سال بر شکوه و عظمت اجتماع بزرگ عاشقان اباعبدالله افزوده می‌شود.
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود، به نزدیک شدن زمان بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها اشاره و بر ضرورت «تهویه مناسب» و «رعایت پروتکل‌های بهداشتی» تأکید کرد. رئیسی در همین زمینه به وزارتخانه‌های علوم و آموزش و پرورش مأموریت داد که با توجه به شرایط فعلی کشور آیین‌نامه و دستورالعمل‌های بهداشتی به مناسبت بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها را به‌روزرسانی و آن را برای مردم تبیین و تشریح کنند.
آیت‌الله رئیسی همچنین با گرامیداشت دوازدهم شهریورماه، روز ملی «بهورز»، گفت: بهورزان عزیز در شرایط مختلف و دشوار در مناطق محروم و دورافتاده کشورمان همیشه درحال خدمت‌رسانی و ارائه خدمات‌ بهداشتی‌ لازم‌ به‌ روستاییان و عموم مردم هستند و دولت قدردان زحمات آنان است.


رئیس سازمان بهزیستی کشور:
معلولان دهک دهمی منعی برای دریافت «یارانه» ندارند

علی‌محمد قادری، رئیس سازمان بهزیستی کشور در پاسخ به سؤالی مبنی براینکه گاهی گزارش‌هایی می‌رسد که برخی از افراد دارای معلولیت جزو دهک‌های بالا محاسبه شده‌اند و یارانه آنها قطع شده است، گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی رسماً اعلام کرد، افرادی که معلول هستند ولو دهک ۱۰ هم باشند هیچ منعی برای دریافت یارانه ندارند. فردی که یک یا چند معلول در خانواده دارد و خود سرپرست آن خانواده است، مشمول دریافت مستمری سازمان بهزیستی و هم دریافت یارانه‌های دولتی است. ما گزارشی نداریم که بخواهند یارانه‌های آنها را به جهت اینکه در دهک ۱۰ قرار گرفته‌اند، قطع کرده باشند. سازمان بهزیستی به هر فردی که دارای معلول است و کارت معلولیت دریافت می‌کند متناسب با نوع و شدت معلولیت، خدمات خود را ارائه خواهد داد.
رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه بر اساس قانون، 3 درصد جذب نیروها از طریق آزمون‌های استخدامی باید از میان افراد دارای معلولیت باشد، گفت: این قانون در سازمان بهزیستی اجرا می‌شود، اما در یک‌سری از کد رشته‌ها بعضاً ممکن است جذب اتفاق نیفتد. بر اساس آمارهای موجود، از ۳ درصد سهمیه جذب معلولان، حدود ۱.۲ درصد جذب اتفاق افتاده است. طی چند روز گذشته نیز با سازمان اداری و استخدامی جلسه‌ای داشتیم و این شورا مصوب کرد که حد نصاب را به ۸۰ درصد برساند. اکنون تا ۸۰ درصد نمره و امتیاز را سازمان اداری و استخدامی در نظر گرفته است که فضای ورود افراد دارای معلولیت در حوزه‌های اداری و تخصصی کشور باز شود. قادری درخصوص وضعیت وسایل توانبخشی نیز افزود: یکی از موضوعات اقلام توانبخشی است که امروزه دچار چالش هم شده‌ایم. عدم نقدینگی و ظرفیتی که قانون برای سازمان مشخص کرده باید توسط سازمان برنامه و بودجه در نظام بودجه‌ای کشوردر راستای اجرای هرچه بهتر قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت بیشتر مورد توجه قرار گیرد. برای اجرای قانون ۶۰ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز داریم درحالی که کمتر از ۵ درصد از این رقم در اختیار ما قرار می‌گیرد.


فرمانده فراجا:
با ارز ۴۲۰۰ تومانی غذای سگ وارد کشور می‌شد

فرمانده فراجا گفت: از سال ۹۷ که قیمت‌ها افزایش یافت، آمار سرقت‌ها نیز ۳۰ درصد بالا رفت، این مهم نشان‌دهنده این است که مسائل اقتصادی در این موضوع بسیار تأثیرگذار است.
به گزارش ایسنا، سردار حسین اشتری در جلسه با رئیس و اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اجرای طرح ناظر یک در امر مقابله و برخورد با ناهنجارهای کشف حجاب در خودروها، اظهارکرد: ۸۱ درصد از افرادی که در خودرو کشف حجاب کرده‌اند در همان پیامک بار اول پلیس، متنبه شده و دیگر تکرار نکرده‌اند.
وی افزود: این افراد اگر به تذکرات پلیس بی‌اعتنا بوده و مجدداً تکرار کنند از آنها تعهد گرفته می‌شود، در صورتی که برای بار سوم تکرار کنند خودرو توقیف، به پارکینگ منتقل و در مرتبه چهارم برای‌شان پرونده تشکیل و به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند. فرمانده فراجا در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: از سال ۹۷ که قیمت‌ها افزایش یافت، آمار سرقت‌ها نیز ۳۰ درصد بالا رفت، این مهم نشان دهنده این است که مسائل اقتصادی بسیار تأثیرگذار است و از طرفی نیز هزینه جرم پایین بوده و بازدارندگی لازم را ندارد. برابر قوانین موجود برای سرقت‌های خرد با ارزش کمتر از ۲۰۰ میلیون ریال پرونده تشکیل نمی‌شود و سارق نیز به زندان نمی‌رود. البته همه همکاران برای پیشگیری و برخورد با سارقان پای کار بوده و اقدامات علمی و عملی زیادی نیز در این رابطه صورت گرفته است.
اشتری با اشاره به ناهنجاری سگ‌گردانی، گفت: این ناهنجاری نگرانی و ناراحتی آحاد جامعه و متدینین را فراهم کرده است، اکنون فقط در تهران بیش از ۳۷۰ فروشگاه غذای سگ وجود داشته و قبلاً این غذاها با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد کشور می‌شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7996/22/625558/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها