۳۰ فوتی و شناسایی ۵۳۲ بیمار جدید کرونا در کشور

شیب کرونا نزولی شد


بنابر اعلام وزارت بهداشت، در شبانه روز منتهی به روز گذشته ۵۳۲ بیمار کووید ۱۹ در کشور شناسایی  و ۱۴۶ نفر از آنها بستری شدند که متأسفانه ۳۰ بیمار،  جان خود را از دست دادند. شمار بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان  کاهش یافت و به ۹۲۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ رسیده است. همچنین مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۴ میلیون و ۲۷۰ هزار و ۵۶۰ دوز رسید.
براساس آخرین به روزرسانی از وضعیت کرونایی کشور، شمار شهرهای با وضعیت قرمز از ۶۴ به ۸ شهر و تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی از ۱۶۳ به ۱۱۶ شهر کاهش یافت. همچنین تعداد شهرهای با وضعیت زرد از ۲۰۷ به ۳۰۲ و تعداد شهرهای با وضعیت آبی از ۱۴ به ۲۲ شهر افزایش یافت و به این ترتیب ۵۸ شهر از وضعیت قرمز خارج شد.
معاون درمان ستاد کرونای استان تهران با اشاره به روند نزولی موج هفتم کرونا در پایتخت نیز معتقد است اگر با همین روال پیش برویم، ان‌شاءالله تا اوایل مهرماه موج هفتم بیماری بالاخره فروکش می‌کند. دکتر نادر توکلی با اشاره به شیب نزولی کرونا در پایتخت به ایسنا گفت: بر اساس آخرین اطلاعات می‌دانیم که وضعیت بیماری در استان کاهشی بوده است. تعداد کل مراجعه روزانه به کلینیک‌های تنفسی حدود 3 هزار نفر است و شاید تنها ۵ درصد این افراد نیاز به بستری شدن داشته باشند. او با اظهار امیدواری نسبت به اینکه بیماری تا پایان شهریور شرایط آرام‌تری را تجربه کند، تأکید کرد: تعداد موارد بستری روزانه به حدود ۲۰۰ نفر رسیده است. از سوی دیگر خوشبختانه موارد مرگ و میر مثبت کرونایی پایتخت تک رقمی شده است.
معاون درمان ستاد کرونای استان تهران درباره پیش بینی‌ها از بروز موج هشتم کرونا اظهار کرد: پیش بینی بروز موج هشتم سخت است ،اما با توجه به در پیش بودن فصل سرما و بروز بیماری‌های تنفسی نظیر آنفلوانزا، یکی از نکات مهم برای کاهش بروز بیماری‌های تنفسی،‌ تزریق واکسن آنفلوانزا از اواخر شهریور تا اوایل مهر است. همچنین بنابر جدیدترین آمار رسمی همه‌گیری کرونا، مجموع مبتلایان به این بیماری در جهان تا کنون به ۶۰۹ میلیون و ۵۷۸ هزار و ۴۰۸ نفر رسیده و مرگ شش میلیون و ۵۰۱ هزار و ۶۳۱ بیمار کووید۱۹ نیز تأیید شده است. امریکا با بیش از ۹۶.۵ میلیون مبتلا و یک میلیون قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با این بیماری قرار دارد و هند با آمار بیش از ۴۴.۴ میلیون مبتلا پس از امریکا در رتبه دوم جهانی جای گرفته است.در اروپا نیز هم اکنون فرانسه با ثبت بیش از ۳۴.۵ میلیون مبتلا، تا این لحظه رکورددار ابتلا در بین کشورهای این منطقه و در عین حال سومین کشور با بیشترین آمار بیمار کرونایی در جهان است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7996/22/625561/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها