مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران مطرح کرد

بیمه رایگان ۶ میلیون نفر از ابتدای امسال


دکتر محمدمهدی ناصحی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، با اشاره به اینکه بیمه سلامت بزرگترین بیمه حوزه سلامت کشور است، افزود: این بیمه بیش از ۴۵ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر را در ۵ صندوق بیمه‌ای تحت پوشش دارد، بزرگترین صندوق بیمه‌ای روستاییان و عشایر است که در مراکز دولتی ۹۰ درصد هزینه‌های بستری و ۷۰ درصد هزینه‌های سرپایی توسط بیمه پرداخت می‌شود.
وی با بیان اینکه دومین صندوق بیمه همگانی است، تصریح کرد: در این صندوق نزدیک به ۱۷ میلیون نفر تحت پوشش هستند. همچنین بیمه کارکنان دولت شامل تمامی کارمندان دولت است، صندوق سایر اقشار از خانواده معظم شهدا، کمیته امداد، بهزیستی، خانواده زندانیان و حتی اتباع می‌توانند در این صندوق قرار گیرند و صندوق ایرانیان که مجموع افراد این صندوق‌ها ۴۵ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر است.
ناصحی تأکید کرد: در دولت سیزدهم بیش از ۶ میلیون نفر بدون پرداخت هزینه در ابتدای سال تحت پوشش بیمه سلامت به‌صورت رایگان قرار گرفتند، این فرصتی بود که خوشبختانه با هدف کاهش هزینه‌های جیب مردم و دسترسی به درمان فراهم شد، البته برای سایر دهک‌ها که باید از آزمون وسع استفاده کنند، فرصت سه ماهه‌ای فراهم شد که افراد فاقد بیمه به‌صورت رایگان بیمه شوند. مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، درخصوص اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی اظهار داشت: این قانون در مجلس به تصویب رسیده است، از سال ۱۳۹۹ و پس از آن در ۱۴۰۰ در قوانین بودجه‌ای در نظر گرفته شد و بیمه سلامت به‌عنوان مجری پیشتاز در اجرای آن موفق عمل کرده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7996/22/625562/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها