نسخه Pdf
ایران عصر


اخبار


جزئیات سفر ایرانی‌ها به قطر برای جام‌جهانی

وزیر راه‌وشهرسازی گفت: ایرانی‌ها می‌توانند صبح با استفاده از کشتی کروز به قطر مسافرت کرده و بازی مورد نظرشان را تماشا کنند و شب به کشور برگردند.
رستم قاسمی درباره میزان آمادگی طرف قطری برای استفاده از ظرفیت‌های موجود در ناوگان حمل‌ونقل هوایی و دریایی ایران برای جابه‌جایی مسافران در ایام جام‌جهانی فوتبال، گفت: از نظر تعداد پرواز تقریباً محدودیتی نداریم و با قطری‌ها به توافق رسیده‌ایم. آنها برای لندینگ یک هواپیما در ایام جام‌جهانی حدود ۱۰ هزار دلار دریافت می‌کنند، ولی این رقم برای ایران تقریباً مجانی شده است و پولی دریافت نمی‌کنند. وزیر راه‌وشهرسازی افزود: برای جابه‌جایی هموطنانی که قصد تماشای مسابقات جام‌جهانی را در قطر دارند، محدودیتی نداریم و پیش‌بینی شده با سفر به قطر همراه مسئولان وزارت ورزش و جوانان دو نمایشگاه در زمینه گردشگری و صنایع های‌تک در آن ایام در جنوب کشور برگزار شود.
وزیر راه‌وشهرسازی گفت: ایرانی‌ها می‌توانند صبح با استفاده از کشتی کروز به قطر مسافرت کرده و بازی مورد نظرشان را تماشا کنند و شب به کشور برگردند. همچنین تماشاگران خارجی می‌توانند با استفاده از هواپیماهای شاتل ما و انتخاب کیش به‌عنوان محل اقامت‌شان، بازی مورد نظرشان را تماشا کنند و به کشور مبدأ خود برگردند.


ترکمنستان تعرفه حمل کالای ترانزیتی ایران را لغو کرد

مدیر پایانه مرزی لطف‌آباد خراسان‌رضوی گفت: کشور ترکمنستان عوارض سنگین حمل کالای ترانزیتی توسط ایران از این مرز زمینی و دیگر مرزها را لغو کرده است که از شنبه ۹ مهر عملیاتی می‌شود. محسن رکنی افزود: طبق مکاتبات یاد‌شده از ابتدای ماه آتی میلادی یعنی اول اکتبر یا شنبه 9 مهرماه، ترکمنستان عوارض حمل کالای ترانزیت توسط ناوگان ایرانی بر پایه «پیمایش» یعنی یک و نیم دلار به ازای هر کیلومتر حمل کالا در قلمرو آن کشور را به‌ صورت اختصاصی برای ناوگان ایرانی لغو کرد. مدیر پایانه مرزی لطف‌آباد خراسان‌رضوی ادامه داد: عوارض عبور ناوگان ترانزیت خارجی به ترکمنستان برای ناوگان با تناژ 10، 20 و بالای 20 تن به بالا به ترتیب 130، 180 و 250 دلار تعیین شده و عوارض «ورود به قلمرو» نیز از 170 به 150 دلار کاهش یافت.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8016/11/628317/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها