نسخه Pdf
ایران عصر


خبر خوان


پیمان شانگهای فرصت مناسب  برای توسعه اقتصادی ایران

علیرضا پیمان پاک، رئیس سازمان توسعه تجارت با اشاره به عضویت ایران در پیمان شانگهای گفت: با توجه به حرکت این پیمان به سمت همکاری‌های اقتصادی، عضویت در شانگهای فرصت مناسبی برای توسعه اقتصادی ایران فراهم می‌کند.

واردات سالانه 100 میلیون دلار پارچه چادر مشکی

علیرضا حائری، عضو هیأت مدیره جامعه متخصصان نساجی ایران با اشاره به واردات سالانه 100 میلیون دلار پارچه چادر مشکی به کشور، گفت: با این پول می‌توان سالانه 5 کارخانه تولید پارچه چادر مشکی در کشور ایجاد کرد.

رفع تعهدات ارزی صادرات به قطر ۷۰ درصد شد

مهدی ضیغمی، معاون سازمان توسعه تجارت ایران گفت: مصوب شده که رفع تعهد ارزی به قطر در دوران جام جهانی از ۹۰ درصد به ۷۰ درصد کاهش یابد تا شرایط برای صادرات بیشتر به این کشور فراهم شود.

صنعت موتورسیکلت بر پایه مونتاژ شکل گرفته است

عبدالله توکلی لاهیجانی، مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: صنعت موتورسیکلت وضعیت مغشوش‌تری نسبت به صنعت خودرو دارد و در مجموع برپایه مونتاژ شکل گرفته است، همین مسأله و واردات قطعات مختلف از منابع متنوع، مانعی بر سر راه داخلی‌سازی این صنعت در سال‌های گذشته بوده است. او بیان داشت: اکنون واردات اجزا و قطعات مختلف این صنعت از منابع مختلف و متنوع انجام می‌شود که همین مسأله مانعی بر سر راه توسعه داخلی‌سازی این صنعت است.

برگزاری هزار و ۴۱۵ انتخابات اتحادیه‌ها در سراسر کشور

امید قالیباف، سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: پس از حدود دو سال، از ابتدای امسال تا پایان شهریورماه یک‌هزار و ۴۱۵ انتخابات اتحادیه‌ها در کل کشور برگزار شد. بر این اساس از ۳۹۳ اتاق در شهرستان‌ها، انتخابات سراسری اتاق‌های اصناف ۲۲۲ شهرستان با ۹۴ درصد مشارکت رأی دهندگان در اواخر شهریور ماه برگزار شد. در این میان انتخابات هیأت رئیسه اتاق اصناف آذرماه برگزار می شود.

کاهش١٨ درصدی واردات محصولات فولادی

در پنج ماهه امسال میزان واردات مجموع مقاطع طویل فولادی سه درصد، محصولات فولادی ۱۶ درصد و مجموع مقاطع تخت ۱۸ درصد نسبت به آمار واردات آنها در مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته‌اند؛ این در حالی است که واردات آهن اسفنجی و مجموع شمش فولاد (جز بیلت و بلوم به میزان ۱۰۰۰ تن) در این مدت صفر بوده است.
 بیشترین میزان واردات فولادی در مدت مذکور سال‌جاری مختص محصولات فولادی معادل ۲۸۳ هزار تن (۳۹ تن واردات در مرداد ماه) است که نسبت به میزان واردات آن در مدت مشابه سال گذشته معادل ۳۲۸ هزار تن، ۱۶ درصد کمتر شده است.

مصوبه جدید شورای عالی معادن ابلاغ شد
​​​​​​​
مصوبه جدید شورای عالی معادن در خصوص تعیین قیمت پایه مواد معدنی در سال ۱۴۰۰ ابلاغ شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8016/12/628320/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها