نسخه Pdf
ایران عصر


ایران در ایران


پرچم سبز رضوی بر فراز گنبد امام رضا(ع) برافراشته شد

مشهد- معاون اماکن متبرکه حرم رضوی گفت: پس از عزاداری های محرم و صفر و ایام شهادت امام رضا(ع) پرچم سبز مزین به آیه شریف «نصرمن‌الله و فتح قریب» بر فراز گنبد و بارگاه رضوی به اهتزاز در آمد و جایگزین پرچم سیاه عزاداری شد.
محمد توکلی به ایرنا گفت: پرچم و ضریح پوش حرم مطهر رضوی در طلوع سومین روز ماه ربیع الاول تعویض شد. وی بیان کرد: پرچم بارگاه منور رضوی در طول سال به مناسبت‌های مذهبی در اعیاد و سالروز شهادت ائمه معصومین(ع) چندین بار تعویض می‌شود که بیشترین مدت سیاه‌پوش ماندن آن در ماه‌های محرم و صفر است؛هر سال ۲ بار پرچم گنبد مطهر حضرت امام رضا(ع) به طور رسمی و در آیینی ویژه تعویض می‌شود.

برگزاری جشن ملی پسته در رفسنجان

کرمان - جشن ملی پسته رفسنجان به همراه جشنواره بازی‌های بومی محلی و نیز نمایشگاه تولیدات و محصولات کشاورزی و صنایع دستی روز جمعه با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی در شهر جوادیه فلاح بخش نوق این شهرستان برگزار شد.
این ششمین جشن ملی پسته است که در این منطقه و در حالی برگزار می‌شود که امسال شمال استان کرمان و رفسنجان به‌عنوان قطب بزرگ تولید طلای سبز کشور دچار خسارت‌های هنگفت ناشی از سرمازدگی و سیل شده و آن‌طور که مسئولان می‌گویند با وجود گذشت ۶ ماه از سرمازدگی هنوز یک ریال از تسهیلاتی که مسئولان در تهران وعده داده بودند پرداخت نشده است. دوماه پیش درحالی شاهد خسارت سیل در رفسنجان و دیگر مناطق شمال استان کرمان بودیم که خشکسالی و کم آبی در این منطقه اهالی و بویژه باغ‌های پسته را با یک بحران مواجه کرده است. 
به گزارش ایرنا، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی که در کرمان و رفسنجان حضور یافته، می‌گوید تحقیقات علمی در حوزه فناوری هسته‌ای برای کاهش میزان خسارت ناشی از آفت در باغ‌های پسته و نیز دیگر محصولات کشاورزی استان کرمان با همکاری این سازمان جریان دارد. به گفته وی با فناوری پلاسما، سم‌زدایی و پلاسماتراپی  در تحقیقات به نتیجه رسیده و در این زمینه از یکسال گذشته کاری مهم مرتبط با آفت آفلاتوکسین پایه‌گذاری شد. سرپرست فرمانداری رفسنجان در مراسم افتتاحیه این جشن به ۴.۵ میلیارد دلار ارزآوری محصول کشاورزی پسته رفسنجان طی ۱۲ سال اخیر اشاره و اظهار کرد: ۸۰ هزار هکتار باغ پسته در شهرستان رفسنجان وجود دارد که از جمله مهم‌ترین مشکلات این بخش کمبود آب، خشکسالی و نیز سرمازدگی و سیل بوده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8016/16/628334/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها